İçindekiler
Süper spor otomobil üretici Lamborghini; akıllı telefon pazarında da adını duyurarak, marka değerini artırma niyetinde.
Lamborghini… Ferrari’nin ezeli rakibi olan markanın çok özel bir hikayesi var. Ferruccio Lamborghini, 1960’lı yıllarda traktör üretimi gerçekleştirerek İtalya kırsallarında ün kazandı. Ancak Ferruccio’nun hedefleri çok daha büyüktü: Spor otomobil pazarına girmek…
Ferruccio, muhteşem bir projeyle Ferrari’ye başvurdu. Lakin uzun saatler boyunca bekleme odasına tıkıldıktan sonra Ferrari yöneticileri tarafından eve yollandı. Projesini gösterme fırsatı bulamamıştı. Ne var ki dahi İtalyan intikamını almaya kararlıydı. 1966 yılında, arkadaşların desteği ve kendi şahsi serveti ile Muira Sports Coupe’yi geliştirerek, satışa sundu. Ferrari’nin satışları büyük darbe aldı.
Şimdi Lamborghini, dünyanın en büyük otomobil üreticisi konumundaki Volkswagen’in kanatları altında ve hemen hemen her alanda Ferrari ile yarışıyor.
İtalyan asıllı şirket; marka değerini artırmak için akıllı telefon dünyasında da adım atma kararı aldı. Aslında telefonunun özellikleri, herhangi bir üst düzey akıllı telefondan yüksek değil. Cihazın donanım kalemleri arasında; 5.5 inç WQHD, 2560×1440 ekran, Qualcomm Snapdragon 820 işlemci, Android Nougat işletim sistemi, 4 GB RAM, 64 GB dahili hafıza, 20 megapiksel arka, 8 megapiksel ön kamera, 3,250 mAh’lik batarya ve parmak izi sensörü bulunuyor.
Tam da bu noktada devreye “marka” faktörü giriyor. Zira ABD ve BAE’de satışa sunulan akıllı telefonun fiyatı 2500 dolar. Deyip değmeyeceğine siz karar verin.