Sosyal medya

Diğer

James Bond’un en iyi 10 oyuncağı

Bond’un  kullandığı zamana meydan okuyan icatlar…

Aston-martin

reklam
MSI reklamı

Goldfinger (1964)

Aston Martin DB5

James Bond arabalarını ünlü eden bir film varsa o da Goldfinger’dır. Bond’un imza aracı haline gelen Aston Martin DB5’i son olarak Skyfall’da da görmüştük. Kurşun geçirmez camlar, anında değişebilen plaka, makinalı tüfek ve lastik patlatıcı çiviler bu şaheserin yapabildiklerinin sadece bir kısmı. En çok hatırlanan özelliği ise fırlatma koltuğuydu.

Bond-Pack

Thunderball (1965)

Jet pack

Thunderball’un en unutulmaz sahneleri, 007’nin gerçek anlamıyla uçtuğu sahnelerdi. O yıllarda Bell Aerosystems tarafından geliştirilen cihaz hidrojen peroksit kullanarak 20 saniye uçabiliyordu. Filmde jetpackin orjinal sesi yerine yangın söndürme tüpünün sesi kullanıldı. Filmlerde kullanılan jet pack’in bir benzeri de 1984 Los Angeles Yaz Olimpiyatları’nda kullanıldı.

Bond-keser

Live and Let Die (1973)

Rolex saat

Bond’un arabaları kadar (tabii Bond kızlarını farklı bir kategoride değerlendiriyoruz) saatleri de çok ilgi görüyor. Yaşamak İçin Öldür’deki Rolex saat, çok güçlü bir elektromıknatıs olduğu için kurşunların 007’ye gelmeden sapmasını sağlayabiliyordu. Bunun dışında sıkıştırılmış havalı silah ve mini bir testereyi de içinde barındırıyordu.

Silah

The Man With The Golden Gun (1974)

Scaramanga’nın Altın Tabancası

James Bond, tabii ki her filmde inanılmaz icatları bizzat kullanıyor, fakat düşmanları da bazen çok yaratıcı icatlarla 007’nin karşısına çıkabiliyorlar. Altın Tabancalı Adam filminde Scaramanga’nın altın tabancası çok kısa sürede günlük eşyalarla oluşturuluyordu. Tabancanın namlusu kalemden, kabzası sigaralıktan, mermi haznesi çakmaktan ve tetiği ise kol düğmesinden yapılıyordu. Kurşunu ise 4.2 mm’lik 23 ayar altındandı.

Lotus-Espirit

The Spy Who Loved Me (1977)

Lotus Esprit

Daha çok İngiliz araçları kullanan İngiliz ajanı Bond, Aston Martin’lere rakip olarak Lotus Esprit’i ortaya çıkartmıştı. 70’lerin en havalı araçlarından birisi haline gelen Lotus, James Bond’u sadece karada değil su altında da taşıyordu. Denizaltına dönüşebilen Esprit, torpidolara, periskopa, sonara ve mayınlara sahip tam bir savaş makinesiydi.

omega-Saat

GoldenEye (1995)

Omega saat

Bir Bond klasiği olan fonksiyonel saatler de zamanla daha “bol atraksiyonlu” işler yapmaya başladılar. Altın Göz’deki Omega saat ile Bond lazer ile bir şeyleri kesebiliyor, manyetik özelliği ile mayınları etkisiz hale getirebiliyordu. Ayrıca içerisindeki güçlü halat ve kanca ile bir nevi Örümcek Adam özellikleri veriyordu.

Bond-ski

The World Is Not Enough (1999)

Q’nun gizli su botu

James Bond’un harika oyuncaklarının yaratıcısı olan Q, görünenden çok daha fazla araç üzerinde çalışıyor aslında. MI6 merkezine yapılan saldırı sonrası 007 de daha ortaya çıkarılmamış bir bot ya da jetski diyebileceğimiz araçla Cigar Girl’ü kovalamaya koyuluyor. Araç gücünü jet motorundan alıyordu.

Bond-Telefon

Dr.No

Geiger sayacı

Diğer Bond oyuncaklarıyla karşılaştırıldığında biraz sönük kalıyor tabii ki Geiger sayacı. Fakat 007’nin kullandığı ilk gadget olduğu için önemli bir yeri var. Bond filmde o zamanlar için ne olduğu pek de bilinmeyen Geiger sayacı ile Yengeç Anahtarı’nın radyoaktif olup olmadığını araştırıyordu.

Bond-Ericsson

Die Another Day (2002)

Elinden her iş gelen Ericsson telefon

Ürün yerleştirme, en iyi reklam yöntemlerinden bir tanesi olarak görülüyor. Başka Gün Öl’deki Ericsson ise baştan sonra James Bond’un vazgeçilmezi olmuştu. Stungun (Elektrik tabancası), parmak izi okuyucu ve hatta gizli bir alet çantası olarak kullanılmıştı. En akılda kalan sahne ise 007’nin BMW’sini Ericsson ile kumanda etmesiydi.

 

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Diğer

İhtiyaçlarınız için MediaMarkt indirim kampanyası başladı!

Yazan:

MediaMarkt, pek çok ihtiyaç ürünü için yeni indirim kampanyasını başladı. 23 – 26 Ekim tarihleri arasında hem MediaMarkt.com.tr hem de geniş MediaMarkt mağazlarında geçerli olacak kampanyada; akıllı telefondan televizyona, hoparlörden küçük ev aletlerine, kulaklıktan webcamlere birçok üründe indirim sunuluyor

Kampanyanın öne çıkan indirimleri neler?

reklam
MSI reklamı

MediaMarkt CLUB üyelerine özel iPhone 11 fırsatı!

Kampanya kapsamında ülkemizde en çok tercih edilen iPhone modellerinden olan iPhone 11 modeli için, MediaMarkt CLUB üyelerine özel 64 GB sürümü 7699 TL, 128 GB sürümü ise 8149 TL fiyatla listeleniyor. Ayrıca dileyen kullanıcılar yanında Airpods 2. Nesil ve Şarj Kutusuna 799 TL’ye sahip olabiliyor.

Samsung 139 Ekran Smart Ultra HD 4K LED TV

Samsung’un 55TU8000 kod adlı 4K LED TV modeli, kampanya kapsamında 5999 TL’ye listeleniyor. İnce çerçeveli ve oldukça şık bir tasarıma sahip model, akıllı TV özelliklerini de bünyesinde barındırıyor.

Huawei P Smart S 2020

Huawei’nin fiyat performans kategorisinde öne çıkan akıllı telefon serisi P Smart’ın yeni modellerinden S 2020, kampanya kapsamında 2899 TL’ye listeleniyor. Ayrıca müşteriler 10 ay faizsiz masrafsız taksit imkanından da faydalanarak bu akıllı telefonu satın alabiliyor.

Diğer indirimler neler?

MediaMarkt’ın yaptığı tüm indirimleri görüntüleyebilmek için bu linkte tıklayabilirsiniz.

Not: Bu içerik MediaMarkt desteğiyle hazırlanmıştır

Devamını oku

Diğer

Apple, bir kez daha en değerli marka seçildi!

Dünyanın saygın pazar araştırma şirketlerinden Interbrand, 2020 yılının en değerli markalarından oluşan “küresel marka değeri” sıralamasını yayınladı. Her yıl düzenli olarak güncellenen sıralamada Apple liderliği bir kez daha kaptırmazken, listeye yeni dahil olan markalar dikkat çekiyor.


İlginizi çekebilir: OnePlus Nord N10 tasarımı sızdırıldı

reklam
MSI reklamı

Dünyanın en değerli markaları açıklandı: Apple 8. kez lider!

Şu sıralar iPhone 12 serisi ile gündemde olan Apple, bu yıl %38’lik artışla marka değerini 323 milyon dolara yükseltti. 2013 yılından bu yana liderliği kimseye kaptırmayan marka, bu yıl da açık ara farkla en değerli marka olarak belirlendi. 200.6 milyon dolar marka değeriyle Amazon ikinciliği alırken, e-ticaret devi 2019’a göre %60 değerlenerek en çok büyüyen marka oldu. Yılın en değerli üçüncü markası ise %53 oranındaki artışla ve 166 milyon dolar marka değeriyle Microsoft seçildi.

Geçtiğimiz yılki listede ikinci sırada yer alan Google ise dramatik bir düşüş yaşayarak dördüncü sıraya geriledi. %1’lik değer kaybı yaşayan Google’ın marka değeri 165.4 milyon dolar seviyesine düştü. Marka değeri %2 artışla 62.2 milyon dolar seviyesinde olduğu belirtilen Samsung da bir basamak yükselişle kendisine beşinci sırada yer buldu. Listenin ilk 5 basamağının tamamını teknoloji devlerinin doldurması ise dikkat çekiyor.

Apple ve Samsung gibi markalar dışında teknoloji sektöründen listeye bu yıl dahil olan markalar da öne çıkıyor. İlk 100 listesine Instagram 19. sıradan giriş yaparken, YouTube ise 30. sırada yer aldı. COVID-19 salgınından dolayı büyük bir kullanıcı kitlesi kazanan Zoom da en değerli markalar listesine 100. sıradan dahil olmayı başardı. Listenin tamamını aşağıdaki görsel üzerinden inceleyebilirsiniz.

interbrand 2020 apple

Devamını oku

Diğer

MediaMarkt Startup Challenge’ta yerli girişim birinci oldu!

Yazan:

MediaMarkt Türkiye’nin düzenlediği MediaMarkt Startup Challenge 20’nin kazananı Türkiye’den başvuran Shopi oldu. 39 farklı ülkeden gelen başvurular arasından seçilen Shopi, perakendeciler için bulut tabanlı mobil çözümler sunan bir yazılım hizmeti girişimi olarak faaliyet gösteriyor.

Shopi nedir?

Shopi, geliştirdiği çözümler ile perakendecilerin mağazalarda verimliliği ve müşteri deneyimini artırmasına yardımcı oluyor. Sipariş Yönetim Sistemiyle (OMS) çok kanallı perakende mağaza operasyonları platformu olan Shopi, Türkiye’den çıkan bir girişim.

reklam
MSI reklamı

MediaMarkt Startup Challenge 20’nin kazananı olan Shopi, Almanya’nın Münih kentinde düzenlenecek Retailtech Hub Programı’na katılmanın yanı sıra; girişimciler için kurumsal ortaklıklar sunan hızlandırma programına dahil olma hakkı, Silikon Vadisi’nin en aktif yatırımcıları arasında olan Plug and Play’in girişimci ağına dahil olma fırsatı yakalayacak.

Yarışmanın ikincisi Yosh.AI

Polonya’dan katılan ve ikinci olan Yosh.AI, yapay zekalı yazılı ve sesli asistan aracılığıyla işletmeler ve kullanıcılar arasındaki etkileşimi otomatikleştirmeyi hedefleyerek yapay zeka çözümleri ile müşterilerin etkileşimini ve satışları artırmayı hedefliyor.

Üçüncü olan ve Türkiye’den katılan B2Metric ise şirketlerin müşteri yolcuğu, fiyatlandırma ve ödeme optimizasyon sorunlarında AI-Native tahminine dayalı analitik çözüm sunarak makine tabanlı öğrenme sunuyor.

“Bu yıl 152 başvuru aldık”

MediaMarktSaturn Perakende Grubu Operasyondan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım “MediaMarkt Startup Challenge, Türkiye’den başlayarak tüm perakende sektörünün geleceğine çözüm üretebilecek girişimcilere ev sahipliği yapıyor ve geleceğe yön veriyor olmamız bize gurur veriyor. Bu yıl 152 başvuru aldık, üstelik bu başvuruların 92 tanesi yurt dışından gerçekleşti. Bizi daha mutlu edense bu başvuruların arasında dünyada en fazla girişimcilik yapılan ve desteklenen ülkelerden olan ABD olması” dedi.

“Artık geleneksel olarak her yıl düzenlediğimiz MediaMarkt Startup Challenge, Türkiye’den başlayarak tüm perakende sektörünün geleceğine çözüm üretebilecek girişimcilere ev sahipliği yapıyor. Geçtiğimiz yıl Akdeniz ülkelerinden ve özellikle Avrupa kıtasından aldığı başvurularla uluslararası bir boyuta gelen MediaMarkt Startup Challenge’a bu yıl, Türkiye dahil olmak üzere 39 farklı ülkeden 152 başvuru geldi, üstelik bu başvuruların 92 tanesi yurt dışından gerçekleşti. Bizi daha mutlu edense bu başvuruların arasında dünyada en fazla girişimcilik yapılan ve desteklenen ülkelerden olan ABD olması.”

Gökyıldırım “MediaMarkt Türkiye olarak bizi gururlandıran diğer bir konu ise bugün burada yer alan girişimcilerimizle birlikte geleceğe yön veriyor olmamız. MediaMarkt olarak önceki yılların kazananlarıyla çeşitli iş birliklerinde bulunduk, bazı projeleri de hayata geçirmeye hazırlanıyoruz. Başka bir deyişle yarışmamızın kazananlarını sadece ödüller beklemiyor, aynı zamanda o projelerin hayata geçmesinde bir kaldıraç görevi görüyoruz. Baktığınızda perakende sektörünün geleceğine yönelik projelerin ülkemizde çıkması, ülkemiz adına önemli bir gelişme. Bu bağlamda başta kazanan girişimcilerimiz olmakla birlikte tüm katılımcılarımızı tebrik ederim” dedi.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler