Sosyal medya

Diğer

Intel CEO’su Brian Krzanich CES’te yeni giyilebilir teknolojileri ve stratejik işbirliklerini açıkladı

Las Vegas’ta düzenlenen CES 2014 fuarı tüm hızıyla sürerken, fuarın önemli katılımcılarından biri olan teknoloji devi Intel’de CEO’su Brian Krzanich ile beraber bir sunum gerçekleştirdi. Şirketin SD kart boyutundaki PC’si Edison’un yanı sıra birçok teknolojisini tanıttığı fuarda Brian Krzanich, yeni giyilebilir teknolojileri ve stratejik işbirliklerini açıkladı. Konuya ilişkin basın bültenine aşağıdan ulaşabilirsiniz.

reklam
Aorus reklamı
  • Intel CEO’su Brian Krzanich, CES 2014’te yaptığı açılış konuşmasında Intel’in yeni vizyonunu, giyilebilir ve sezgisel teknolojiler üzerine çalışmalarını ve yeni ürünlerini anlattı.
  • Krzanich, akıllı giyilebilir teknoloji ürünleri araştırma ve pazara sunma çalışmaları ile ilgili olarak lüks perakende zinciri Barneys New York, Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi ve uluslararası tasarım firması Opening Ceremony ile yapılan stratejik işbirliğini duyurdu.
  • Güvenlik konusuna da değinen Krzanich, Intel’in güvenlik alanındaki tüm ürün ve hizmetlerini tek çatı altında toplayacak olan “Intel Security” markasını duyurdu ve tüm McAfee ürünlerinin zaman içerisinde Intel Security markasına geçiş yapacağını söyledi.

Intel CEO’su Brian Krzanich, Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı CES 2014’ün açılışında yaptığı konuşmada Intel’in mobil ve giyilebilir cihazlar alanında yeni ürün, girişim ve stratejik işbirlikleri hakkında bilgi verdi.

intelhwp

Krzanich konuşmasında teknolojinin yeniden şekillendirildiği bir dönemden geçtiğimize ve güvenliğin bütün cihazlar içinde gömülü olarak bulunamayacak kadar önemli olduğuna vurgu yaptı. Dünya, cihazlarla değil, teknolojinin insanlara yeni bir yarar ve değer sunacak şekilde yaşam tarzlarına entegre edilmesiyle tanımlanan bir döneme giriyor. Krzanich, bu yeni dönemi Intel’in bu yıl sunmaya başlayacağı kapsamlı ve sezgisel teknolojileri örnek vererek anlattı. Örneğin, Intel® RealSense™ teknolojisi adı verilen yeni bir donanım ve yazılım ailesiyle Intel tabanlı cihazlara insan duyuları ekleniyor.

“Intel Inside” Giyilebilir Cihazlar

Krzanich, Intel’in giyilebilir cihazlar alanında yaşanan yenilikleri hızlandırmak için çeşitli ürünleri ve girişimleri aktif şekilde takip ettiğini belirtti. Intel’in giyilebilir ürünler geliştirme konusunda yaşanan bu yeni evrime, tüketicilerin kullanımına hazır referans tasarım cihazları ve platformları yaratarak destek verdiğini söyledi.

Intel CEO’sunun sergilediği giyilebilir referans cihazlar arasında biyometrik ve fitness özellikli akıllı kulaklıklar, kullanıcı deneyimini daha sezgisel hale getirmek için her an kullanıma hazır olan ve mevcut avuçiçi bilgisayar teknolojileriyle entegre olabilen akıllı bir kulaklık ve akıllı bir kablosuz şarj istasyonu dikkat çekiyor.

Intel’in yeni akıllı giyilebilir teknolojileri araştırmak ve pazara sunmak üzere lüks perakende zinciri Barneys New York, Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi ve uluslararası tasarım evi ve küratörü Opening Ceremony ile stratejik işbirliği yaptığını da duyuran Krzanich, Intel’in yaratıcılığı ve yenilikçiliği teknolojiyle hızlandırmayı hedefleyen küresel girişimi “Make It Wearable”a da start verdi. Bu girişim kapsamında Intel, en akıllı ve en yaratıcı kişileri estetik, pil ömrü, güvenlik ve gizlilik gibi giyilebilir cihazların ve her geçen gün artan bilgisayarların yaygınlaşmasını etkileyen faktörler üzerinde düşünmeye davet ediyor. Toplam 1,3 milyon dolar nakit ödül yarışma kapsamında Intel, finalistlere yaratıcı hayallerini gerçekleştirme fırsatı vermek için sektörün önde gelen isimleri ile bağlantı kurmalarına da yardımcı olacak.

intelhwp2

Intel, yenilikçi giyilebilir teknolojiler ya da farklı tasarımlara sahip küçük cihazlar yaratılmasına yardımcı olmak amacıyla erişilebilir fiyatlarla, düşük maliyetli giriş platformları da sunacak. Krzanich, bir SD kart içinde gelen, Intel® Quark teknolojisine dayanan Intel Edison adlı yeni küçük bilgisayarı duyurdu. Intel Edison, dahili kablosuz özellikler ile geliyor ve farklı işletim sistemlerini destekliyor. 2014 yazında pazara sunulacak olan Intel Edison, prototipinden üretimine kadar mucitlerin, girişimcilerin ve tüketici ürünü tasarımcılarının hızlı bir şekilde yenilik ve ürün geliştirmelerine olanak tanıyacak.

Krzanich, “Giyilebilir cihazlar bugün her yerde değil çünkü henüz gerçek ihtiyaçlara çözüm getirmiyorlar ve henüz yaşam tarzlarımızla bütünleşmiş değiller. Intel olarak biz, mühendislik alanındaki bu yenilikçilik konusunu ele almaya odaklanmış durumdayız. Hedefimiz, herhangi bir biçimde hesaplama yapan ve bağlantı kurabilen tüm cihazların, bunu en iyi Intel işlemci ile yapıyor olması” diye konuştu.

Artırılmış Veri ve Cihaz Güvenliği

Krzanich, dijital kimliklerin güvenliğinin sağlanmasının, mobil uygulama ve cihazlar günlük yaşamlarımızın daha büyük bir parçası haline geldikçe daha da karmaşıklaştığına dikkat çekti. Intel dijital dünyayı daha güvenli kılmak, mobil ve giyilebilir cihazlardaki gizli bilgilere yönelik tehditlerden bir adım önde olmak için çabalarını yoğunlaştırıyor.

Krzanich, Intel’in güvenlik kategorisindeki ürünlerini ve hizmetlerini içeren “Intel Security” markasını duyurdu ve bütün McAfee ürünlerinin zaman içerisinde Intel Security markasına geçiş yapmasını planladıklarını söyledi. Intel’in mobil cihazlar için McAfee’nin ödüllü güvenlik çözümlerinin bileşenlerini ücretsiz sunmayı planladıklarını da açıkladı. Bu veri ve cihaz koruma çözümleri Apple iPhone, Apple iPad ve Android cihazları da dahil olmak üzere günümüzün en popüler mobil cihazlarının korunmasına yardımcı oluyor.

Tivibu’dan bir ilk daha: Tivibu Spor Mozaik Kanalı ile aynı anda 6 maçı izleyebilme hayali gerçek oluyor

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Uzun süredir teknoloji basınında yer alan Kerem, başta mobil teknolojiler olmak üzere donanım ve kripto paralar ile de ilgileniyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Diğer

Instagram, çalışanlarının tepkisinden sonra Filistin ile ilgili adım attı

Instagram

Sosyal medya uygulamalarında milyarlar bir araya geliyor. Dolayısıyla, bu platformların toplum düzeyindeki politik ve sosyal olaylardaki etkisi yadsınamayacak seviyede. Bugüne kadar yaşanan Arap Baharı, #MeToo hareketi ve 2016 ABD başkanlık seçimleri bunun uluslararası arenadaki en büyük örnekleri. Tabi, bu olaylarda tek rol sosyal medyada bu konularda paylaşım yapan insanların değil. Zira, bu gibi sosyal ve politik meselelerde uygulamaların bu konularda aldığı tavırlar da büyük önem teşkil ediyor. Bu durumun son örneği ise Instagram ve çatı şirketi Facebook’un İsrail-Filistin olaylarındaki tutumu. Facebook’un, 65’i çocuk olmak üzere en az 232 Filistinli sivilin İsrail tarafından öldürüldüğü çatışmalarda, Filistin’i destekleyen gönderileri sansürlediği ileri sürülmüştü. Hatta, şirketin kendi çalışanları da sosyal medya devine bu konudaki şikayetlerini bildirmişti. Firma ise bu suçlamaları kabul etmemiş, bu konuda tarafsız olduğunu iddia etmişti. Ancak görünüşe göre işler pek de öyle değilmiş. Öyle ki, Instagram bugün yaptığı açıklamada, algoritmasını Filistin’i destekleyen gönderileri öne çıkaracak şekilde değiştireceğini duyurdu. İşte detaylar…

reklam
Aorus reklamı

Instagram, ‘Filistin sansürü’ tepkilerinden sonra algoritmasını değiştiriyor

Instagram

Facebook ve sahip olduğu Instagram, Filistin olaylarından beri eleştiri toplamaya devam ediyor. Sosyal medya devi, bu süreçte milliyet fark etmeksizin dünya genelindeki insan hakları savunucularının yoğun tepkisine maruz kalmıştı. Hatta, benzer tepkiler firmanın kendi çalışanlarından bile gelmişti. Fakat, bugüne kadar Facebook’un bu konuda somut bir adım attığını söylemek mümkün değil. Görünen o ki, bu durum bir nebze de olsa değişiyor.


Bu haberi de sevebilirsiniz: Amazon, MGM’i 8,5 milyar dolara satın alıyor!


Sosyal medya devinin Financial Times’a bugün yaptığı açıklamalara göre, Instagram, Filistin’i destekleyen gönderilerin geri planda kalmaması için algoritmasında bir değişikliğe gitti. Bugüne kadar, algoritmanın çalışma prensibi orijinal hikayelere öncelik vermek üzerine kuruluydu. Tabi, her haber hikayesi gibi, Filistin’i destekleyen hikaye ve gönderilerin çoğunluğunun “re-post/shared (tekrar paylaşılan)” içerikler olduğunu düşündüğümüzde; bu durum bu içeriklerin arka planda kalmasına ve yeteri kadar öne çıkmamasına neden oluyordu. İşte Instagram’ın yaptığı algoritma değişikliği tam da bu konuda. Zira, platformun algoritması artık bu iki tip içeriğe (orijinal ve paylaşılmış) eşit derecede öncelik verecek.

Instagram yetkilisinin açıklamaları

Instagram

İşte firmanın bir yetkilisinin konu hakkında Financial Times’a yaptığı açıklamalar:

“Açıkcası, son dönemlerde Gazze’de yaşanan olaylardan dolayı tekrar paylaşılan (repost) gönderilerde bir artış oldu. Bizim normal algoritmamız bu duruma hazırlıklı değildi. Dolayısıyla da bu gönderiler biraz geri planda kaldı ve yeteri sayıda insana ulaşamadı. Bunun kullanıcılar için kötü bir deneyim sunduğunu kabul ediyoruz. Bundan dolayı, algoritmamızı her iki tip içeriğe de eşit derecede önem verecek şekilde değiştireceğiz.”

Buraya kadar gayet olumlu gözüken açıklamaların devamında Instagram, bu sansür işlemini isteyerek yapmadığını iddia etti:

“Bu durum sanki Filistin’i destekleyen içerikleri sansürlüyormuşuz gibi gözükebilir. Hatta, buna inanan birçok kullanıcımız olduğunun farkındayız. Ancak gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz ki böyle bir durum söz konusu değil. Bu sadece algoritmamızın doğal bir sonucuydu.”

Facebook çalışanlarının şikayetleri etkili oldu

Instagram

Haberimizde daha önce de söylediğimiz gibi, Facebook ve Instagram çalışanları, sosyal medya devine Filistin’i destekleyen içerikleri sansürlediğini yönünde tepki göstermişti. Kaynakların bildirdiğine göre, bu grup 50 çalışandan oluşuyor ve bugüne kadar firma içinde 80’den fazla resmi şikayette bulundu. Bu şikayetlerin temel çıkış noktası ise Instagram ve Facebook algoritmalarının “şehit” ve “direniş” gibi kelimeleri ‘Şiddet’ kategorisi altında sansürlemesiydi. Hatta, platformda Mescid-i Aksa bile “terröristle ilişkili” denilerek sansürlenmişti. Bu çalışanlar açısından bardağı taşıran son damla oldu. Bunun üzerine işverenlerine tepkilerini gösteren çalışanlar, şirketin bu yanlışlarından dönmesini istedi. Bunun yanında, bu grubun firmadan diğer bir isteği de Filistin’i destekleyen gönderileri daha fazla öne çıkarmasıydı. Görünüşe göre, çalışanların bu isteği sonunda Facebook tarafında karşılık buldu. Nitekim, tam da çalışanların isteği doğrultusunda, söz konusu algoritma değişikliği gerçekleşiyor. Bakalım, bu algoritma değişikliği ne kadar etkili olacak…Umarız diğer sosyal medya platformları da bu konuda daha adil olmak adına bir adım atarlar.

Sizce Instagram ve Facebook’un bu algoritma değişikliği yeterli mi? Filistin konusunda sosyal medya devlerinin tavrını nasıl buluyorsunuz? Yeteri kadar adiller mi? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizlerle paylaşmayı unutmayın.

Kaynak: FinancialTimes, BusinessInsider

 

 

 

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Diğer

Amazon, MGM’i 8,5 milyar dolara satın alıyor!

Amazon

Amazon için e-ticaretin sayılı devlerinden desek abartmış olmayız. Şirket, kurulduğu günden bu yana sektörün trendlerine yön vermeye ve piyasayı domine etmeye devam ediyor. 2020 başlarından itibaren dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi ise, deyim yerindeyse firmanın ekmeğine yağ sürdü. Zira, tüketicileri hiç olmadığı kadar online alışverişe iten salgın, Amazon’un gücüne güç katmasına neden oldu. E-ticaret devinin bu dönem süresince açıkladığı çeyreklik raporlarında kırdığı kazanç rekorları bu durumun en iyi göstergelerindendi. Görünüşe göre, Amazon bu yüksek kazançla geçen dönemin hasılatını değerlendirmenin yolunu buldu bile. Netflix, Disney Plus vb. dijital yayın devlerine Prime Video ile rakip olmaya çalışan şirket, bu yönde büyük bir adım atıyor. Nitekim, bugün gelen bilgilere göre Amazon ünlü film stüdyosu MGM’i (Metro Goldwyn Mayer) 8,45 Milyar ABD Doları karşılığı satın alıyor. İşte anlaşmanın detayları ve perde arkası…

reklam
Aorus reklamı

Amazon kesenin ağzını açtı

Amazon

Aslında, dijital yayıncılık tarafında Amazon’dan çok sansasyonel haberler duymaya alışık değiliz. Şirket, Netflix vb. yayın devlerine göre Prime Video için daha sakin bir pazarlama stratejisi güdüyor. Hatta, firmanın platforma gelen büyük yapımlar konusunda bile sessiz kaldığını ve kullanıcıya bu haberleri yeteri kadar duyuramadığını söyleyebiliriz. Ancak görünen o ki, Amazon dijital yayıncılık tarafında da gaza basmaya hazırlanıyor.


Bu haberi de sevebilirsiniz: Netflix oyun sektörüne giriyor! İşte şirketin planları


Bugün uluslararası basına düşen haberlere göre; Amazon, MGM’i 8,45 Milyar Amerikan Doları karşılığı satın aldı. Sonrasında, bu haberleri Amazon’un kendisinin de bir basın açıklamasıyla doğruladığını ekleyelim. Bu işlem aynı zamanda e-ticaret devinin tarihinde, eğlence alanında yaptığı en büyük satın alma. Firmanın genel satın almalarında ise 13.7 Milyarlık Whole Foods’tan sonra ikinci.  Bu büyük satın alma ile ilgili konuşan Amazon Studios ve Prime Video Genel Başkan Yardımcısı Mike Hopkins, şunları söyledi:

“Bu anlaşmanın gerçek değeri MGM gibi tarihi ve efsane işlere imza atmış bir stüdyonun yapımlarını ve yetenekli ekibini bünyemize katacak olmamız. Bu yapımları, bu yetenekli ekiple birlikte yeniden hayal etmek ve değerlendirmek için çok heyecanlıyız. Amazon ve MGM birlikteliğinin yeni birçok hikayenin doğuşuna imkan sağlayacağına inanıyorum. Umarım, izleyenlerimiz de bu partnerliğin meyvelerinden keyif alır.”

Tabi, anlaşma ilgili MGM (Metro Goldwyn Mayer) tarafı da konuştu. İşte MGM Yönetim Kurulu Başkanı Kevin Ulrich’in sözleri:

“Hollywood’un altın çağında büyük payı olan MGM’in altın aslanının yoluna devam edecek olmasından dolayı çok mutluyum. Bizim bu parlak tarihimizin Amazon’un yenilikçi vizyonuyla uyuştuğuna inanıyorum. Umarım her şey güzel olur.”

4 bin film ve 17 bin saatlik TV dizisi Prime Video kataloğuna geliyor

Amazon

İşin şirketleri ilgilendiren bol sıfırlı rakamlarından bahsettikten sonra, gelelim biz kullanıcılar için bu satın almanın ne anlama geldiğine. Zira, bu anlaşma Amazon Prime Video abonelerine tam 4 bin adet film ve 17 bin saatlik dizi olarak geri dönecek. Tabi, bu yapımlar meşhur MGM film ve dizileri olacak. Film tarafında öne çıkan yapımları meşhur James Bond serisi, Rocky ve 12 Angry Men şeklinde listeleyebiliriz. Bunun yanında, MGM’in dizi kataloğunun da filmlerinden hiç aşağı kalır yanının olmadığını söyleyelim. Öyle ki, dizi tarafında da The Handmaid’s Tale, Fargo ve Vikings gibi efsaneler bulunmakta. Ancak ne yazık ki bu anlaşmanın bir de kötü yanı var. Hatırlayacağınız üzere, Disney Plus’ın çıkışıyla birlikte bazı Disney yapımları Netflix’ten ayrılmıştı. Benzer durumun MGM yapımları için Prime Video dışındaki platformlarda yaşanacağını söylemek mümkün. Yani, eğer Prime Video üyesi değilseniz ve başka bir platformdan bir MGM yapımı izleyecekseniz, elinizi çabuk tutmanızı öneririz.

Son olarak, Amazon’un basın açıklamasında dikkat çektiği diğer bir konu da eski MGM yapımlarıydı. Görünüşe göre, şirketin bu konuda da planları mevcut. Amazon, eski MGM filmlerini korumak ve tekrar canlandırmak istediğini söyledi. Açıkcası, açıklamaya bakınca Amazon’un klasik MGM yapımlarıyla yeni işler oluşturmak istediğini söyleyebiliriz. Bu tam olarak ne anlama gelecek henüz bilmiyoruz. Mesela, Rocky gibi meşhur filmlerin Prime Video dizileri gibi düşünebiliriz. Tabi, bu sadece bizim aklımıza gelen bir örnek. Bakalım bu büyük satın almanın meyveleri neler olacak…

Amazon ve MGM birlikteliği hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce, MGM yapımları eklenmiş bir Prime Video, fiyat/performans açısından Netflix’in önüne geçer mi? Görüşlerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın.

Kaynak: TechCrunch, CbcNews

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Diğer

Huawei, ambargoya rağmen 2020’de karını artırdı!

Çinli teknoloji devi Huawei, geçtiğimiz yıla ait finansal raporları hissedarları ile paylaştı. Ambargo sürecinden dolayı zor bir dönem geçiren marka, buna rağmen 2020’de net kârını artırmayı başardı.

reklam
Aorus reklamı

İlginizi çekebilir: Bir aranjör ve bir müzisyenin gözünden Philips Fidelio X3 incelemesi.


Huawei, 2020 mali yılında 9.8 milyar dolar kâr açıkladı!

Reuters’ın ulaştığı rapora göre, Huawei’nin 2020 yılındaki toplam net kârı 9.83 milyar dolar oldu. 2019 yılında %5.6’lık büyüme sağlayan şirket, geçtiğimiz yıl da kârını %3.2 oranında artırmayı başardı. Bu büyümede en büyük payı ise 2020’nin ilk yarısındaki başarılı satış grafiği oluşturuyor. Zira şirketin son çeyrekteki gelirleri, 2019’un aynı dönemine kıyasla %23 azalmış durumda. Ayrıca Honor markasının satışından elde edilen gelir de Huawei cephesine olumlu yönde yansımış.

Detaylara baktığımızda ise tüketici elektroniği biriminin, toplam gelirin yarısından fazlasını oluşturduğunu görüyoruz. Yaptırımlara rağmen sağlam kalmayı başaran birim, özellikle akıllı saat ve laptop gibi yan ürünler sayesinde gelirlerini %3.3 artırmış. 5G ekipmanlarına yoğunlaşan telekomünikasyon birimi ise gelirlerinde %0.2’lik küçük bir artış yaşamış. Ayrıca Huawei markasının kalesi olan Çin’deki gelirlerin %15.4 artması da dikkat çekiyor.

Geçtiğimiz günlerde Mate X2 modelini tanıtan Huawei, kendi ekosistemini oluşturmak adına önemli adımlar atıyor. HarmonyOS 2.0 işletim sistemini önümüzdeki ay duyuracak olan marka, böylece yazılım tarafında bağımsızlığını ilan edecek. Fakat bunlardan önce Huawei’nin çözmesi gereken çok büyük sorunlar mevcut. ABD’nin 2019’dan beri markaya uyguladığı ambargonun devam etmesi, donanım tarafında tedarik sorunları yaşamasına neden oluyor. Markanın özellikle akıllı telefon pazarında ciddi şekilde kan kaybetmesine yol açan bu sorunun çözümü için çalışmaların sürdüğünü belirtelim.

Adventure İstanbul

Günün Alışveriş Fırsatı: General Mobile GM21 Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 2: Yeni Samsung Galaxy A Ailesinin fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Günün Alışveriş Fırsatı 3: Yenilenen Reno 5 ailesinin fiyatlarına buradan bakabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval