Instagram, TikTok’un tam ekran kısa video formatının büyük başarısı ile özellikleri bir bir kendisine dahil etmeye devam ediyor. Meta’nın sahibi olduğu şirket, TikTok’unkine benzer şekilde sürükleyici bir deneyim sunan, videolarla ana ekranında tam ekran modunu test ediyor.
Bu, kullanıcıların Instagram’da video izlemek için daha fazla zaman harcamasını sağlamak için Meta’dan başka bir adımı olacak. Meta, kazanç çağrısında, Reels’lerin insanların Instagram’da geçirdiği zamanın %20’sinden fazlasını oluşturduğunu açıkladı. Ayrıca Facebook’ta tüm videolar, kullanıcıların zamanının %50’sini oluşturuyor. Verilere bakacak olursak Instagram daha çok kullanıcıyı kendisine bağlamayı hedefliyor.
Ayrıca bkz: Redmi Note 11 Pro 5G vs Note 11 Pro vs Note 11S vs Note 10 Pro video kıyaslama
Kullanıcılar, keşif sekmesine, Reels’lere, alışverişe ve kendi profilinize erişmek için alt gezinme çubuğunu kullanmaya devam edecek, yeni gönderi ekleme, beğenileri görüntüleme ve messenger/DM seçenekleri de üst çubukta bulunacak. Instagram ayrıca Hikayeler çubuğunu da kaldıracak. Görünüşe göre Hikayeler çubuğu, onu ortaya çıkarmak için biraz aşağı kaydırarak erişilebilir olacak.
Instagram, Reels’e kıyasla Hikayeler arasında reklam vererek daha fazla para kazanıyor. Reklamverenlerin Hikayeler arasında içerik yayınlaması için çok daha fazla seçenek ve biçim vardır. Ancak şirket, hareketi açıklayacak şekilde Reels’e daha fazla para kazanma seçeneği eklemeyi planladı.
Instagram’daki tam ekran modu şu anda test aşamasında ve özelliğin ne zaman genel kullanıma sunulacağına dair bir haber yok.