Facebook, sahibi on yıldaki en yavaş gelir artışını bildirmesine rağmen, 2022’ye girerken kullanıcı kaybetmeyi durdurdu.
Ana şirket Meta çarşamba günü bildirdiğine göre, günlük aktif Facebook kullanıcılarının sayısı yılın ilk üç ayında 1,96 milyara yükseldi. Bu, sosyal ağın ilk kez kullanıcılarda bir düşüş bildirdiği geçen yıla göre bir geri dönüş oldu. Düşüş, firmanın piyasa değerinden milyarlarca dolar sildi.
Yöneticiler düşüşü şubat ayında açıkladığından beri, firmanın hisse fiyatı neredeyse yarı yarıya azaldı. Ancak hisseler çarşamba günü mesai sonrası işlemlerde %19 arttı.
2004’te Facebook’u kuran Meta patronu Mark Zuckerberg, “Bugün her zamankinden daha fazla insan hizmetlerimizi kullanıyor ve ürünlerimizin dünyanın dört bir yanındaki insanlara nasıl hizmet ettiğinden gurur duyuyorum” dedi.
Ancak Instagram ve WhatsApp’ın da sahibi olan Meta, en az on yıldaki en yavaş gelir artışını bildirdi. Yılın ilk üç ayında gelirler 2021 yılına kıyasla sadece %7 artarak 27,9 milyar dolara ulaştı.
Analistler, kısmen Ukrayna’daki savaştan kaynaklanan artan maliyetler ve ekonomik belirsizlikle boğuşan işletmelerin reklamcılığı geri çektiklerini söylüyor.
Google ve Facebook uzun zamandır çevrimiçi siteler olsa da, TikTok gibi daha yeni platformlar kullanıcıları cezbederken ve çevrimiçi alışveriş devi Amazon işe girdikçe daha fazla rekabetle karşı karşıya kalıyorlar.
İçindekiler
Reklamlar
Google’ın sahibi Alphabet bu haftanın başlarında, yılın ilk üç ayındaki reklam gelirinin, analistlerin beklediğinden daha yavaş bir şekilde %22 arttığını söylerken, daha küçük Snap de sorunlar konusunda uyardı.
Zuckerberg, firmanın TikTok ile rekabet edebilmek için “Reels” videolarına yatırım yaptığını ve reklam satışlarının yetişmesini beklediğini söyledi.
Ancak Meta, Apple’ın reklamları hedeflemeyi zorlaştıran yeni gizlilik kurallarıyla da boğuşuyor. Şirket, değişikliklerin bu yıl 10 milyar dolarlık satış kaybına mal olabileceğini söyledi.
Şirket, önümüzdeki aylarda analist tahminlerinin altında 28 milyar ila 30 milyar dolar arasında gelir beklediğini söyledi. Meta, bunun Ukrayna’daki savaş ve Avrupa’daki düzenleyici değişikliklerin potansiyel etkisi gibi faktörleri yansıttığını söyledi.
Mart ayında Rusya, Ukrayna’nın işgalinin ardından bağımsız medyaya uyguladığı baskının bir parçası olarak Facebook ve Instagram’a erişimi yasakladı.
Zuckerberg, firmanın bir sonraki büyüme aşaması için yapay zekâ ve sanal gerçekliğe (Metaverse) büyük yatırım yapacağını söyledi. Ama bu şimdilik pahalıya patlıyor. Genel olarak, Meta’nın çeyrekteki karı 7,46 milyar dolardı – analistlerin beklediğinden daha fazla, ancak yine de yıllık %20 düştü.
Insider Intelligence baş analisti Jasmine Enberg, “Meta’nın reklam işi bazı gerçek zorluklarla karşılaşmaya devam ediyor. Facebook, elbette engellere yabancı değil, ancak (Apple) değişiklikleri, reklam işine yönelik ilk doğrudan tehdit.” dedi.
“TikTok’un yükselişi, marka güvenliği endişeleri ve sosyal medya kullanıcı davranışındaki değişimle birleştiğinde, Meta’nın reklam gelirleri için mükemmel bir fırtına geliyor. Öyleyse bile, reklam verenlerin geniş kitlelere ulaşmak için hala Facebook ve Instagram’a yöneldiği açık.”