Sosyal medya

Finans

Google yeni yapılanmaya gitti ve kendine bir sahip edindi; Alphabet

Google firması oldukça ani bir yapılanma değişikliğine gitti. Bundan sonra Google en tepe firma olmayacak onun yerine Alphabet adlı bir ana firma bulunacak. Yeni alt firma Google’ın CEO’su da lansmanlardan tanıdığımız Sundar Pichai olacak.

Alphabet aslında Google’ın altında iyiden iyiye birbirine dolanmış farklı departmanları birer şirket olarak ayırmak amacı ile ortaya çıkmış bir proje. Misal Google’ın internet reklamcılığı bunlardan bir tanesi. Bu bölüm artık Google’ın bir parçası olmak yerine Alphabet’in bir alt firması olarak Google ile aynı seviyede yer alacak.

reklam
MSI reklamı

Yeni ana firma Alphabet’in CEO’su Google kurucularından Larry Page olacak. Şu anda Amerika Birleşik Devletleri Menkul Kıymetler ve Döviz Komisyonu’na dosyasını gönderen Alphabet’in bu yılın sonlarına doğru aktif olması bekleniyor.

Page “G for Google” adlı yazısı ile yeni gelişmeyi duyurduğu bloğunda konu hakkında “Bu yeni yapılandırma bizlere Google içindeki olağanüstü fırsatlara odaklanmamızı sağlayacak” açıklamasını yaparken CNN Money de firmanın SEC’ye gönderdiği dosyadaki firmalara dayanarak aşağıda yer alan Alphabet’in yapısal diyagramını bizlere sundu.

Google Alphabet

Google’ın en büyük geliri Google Ads’den geldiği için yapılandırmada en önemli rolü o üstleniyor. Geri kalan firmalar ise risk sermayesi firması Google Ventures, teknoloji hisselerine yoğunlaşmış olan yatırım firması Google Capital, Nesnelerin İnterneti ve ev uygulamaları üzerine uzmanlaşmış tüketici elektroniği firması Nest ve Google’ın kendine ait gigabit hızlı yerel internet servis sağlayıcısı Fiber olarak sıralandı.

Öte yandan diyagramda bulunan son firma Google X gelir getiren bir şirket olmayacak lakin firmanın kurucuları akıllarına gelen her garip deneyi bu firma sayesinde gerçeğe dönüştürebilecekler.

Duyuru yapıldığı anda Google hisseleri %7 artarak 708 dolar değerine çıkmıştı. Bugün Amerikan borsası açıldığında ise hisselerein tavan yapması bekleniyor.

Nobody knows...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Finans

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Alphabet

Google herkes tarafından tek bir şirket olarak biliniyor ancak haberin içerisindeki görselden de inceleyebileceğiniz şekilde Google ve birçok şirket Alphabet’in alt şirketleri konumunda. Farklı iş kolları ve hizmetler sağlayan ve birçoğunun adını daha önce duyduğumuz tüm bu şirketler Alphabet çatısı altında toplanıyor. Teknoloji devi şirket bugün 2. çeyrek raporlarını açıkladı ve geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla %2 düşüşe sahip.

İlginizi çekebilir: Apple, yeni iPhone serisinin birkaç hafta erteleneceğini doğruladı!

reklam
MSI reklamı

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Hala sürmekte olan salgın nedeniyle yılın ikinci çeyreği çoğu insan için olduğu gibi teknoloji şirketleri içinde pek iyi geçmedi. Google da dahil olmak üzere birçok şirkete sahip olan Alphabet için salgının etkileri ekonomik anlamda görüldü. ABD’de devam eden davalar kapsamında 5 saat ifade veren şirket CEO’su Sundar Pichai 2. Çeyrek raporu ile birlikte şunları söyledi: “Bu belirsiz zamanlarda insanlara, işletmelere ve topluluklara yardım etmeye çalışıyoruz.”

Alphabet’in 2020 yılının 2. çeyrek gelirleri geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %2 düşüş gösterdi. Şirket 38.9 milyar dolar elde ederken 6.96 miyar dolar net gelir açıkladı. Bu sırada Apple bugün üç aylık gelirinin geçtiğimiz yıla göre %11 artışla 59.7 milyar dolar olduğunu açıkladı. Şaşırtıcı bir şekilde son zamanlardaki reklam boykotuna rağmen Facebook tarafında da reklam gelirlerinde %10 büyüme gördü.

Alphabet

Şirketin açıklamasında Pichai gelirlerindeki düşüşün büyük ölçüde salgının yarattığı ekonomik ortam olduğunu ancak bu durumun giderek normale dönmeye başladığını belirtti. Geçtiğimiz çeyrekte şirketin reklam gelirinin mart ayında büyük bir darbe aldığına şahit olmuştuk. Fakat Google hala Cloud ürünleri üzerinden beklenen gelirleri elde etmeye devam ediyor. Şirket CEO’su Pichai “Müşteriler Google Cloud’u işletim verimliliğini arttırarak maliyetlerini düşürmek veya dijital dönüşüm ile birlikte yenilikler elde etmek için tercih ediyorlar.” dedi. Salgın nedeniyle birçok kişinin evden çalışmaya devam ediyor olması da Google’ın bulut hizmetlerinin kullanımının artışını sağlayan bir etken oldu.

Son olarak Pichai reklamcılık ve Cloud gelirlerinin ötesinde YouTube, Google Play ve YouTube premium müzik gibi alanların da oldukça iyi performans gösterdiğine vurgu yaptı. Uygulama ve oyun indirmelerinin geçtiğimiz yıla göre %35 arttığını belirtti.  Salgın döneminde insanların telefon kullanımlarının arttığını ve eğlence için YouTube’un oldukça tercih edildiğini söyleyebiliriz.

Devamını oku

Finans

Forbes, 2020 yılının en değerli 100 markasını açıkladı

Yazan:

2020 yılının en degerli 100 markası

2020 yılının en değerli 100 markası listesi Forbes tarafından açıklandı. Listenin başında geçen yıl da olduğu gibi Apple, Google, Microsoft, Amazon ve Facebook yer alıyor. Söz konusu marka değeri olduğunda, içerisinde bulunduğumuz çağ itibariyle teknoloji firmalarının bu denli konumlarda yer alması normal görünüyor.

Listede 5. sırada yer alan Facebook, önceki mali yıla kıyasla %21’lik bir azalma yaşamış. Bazı markalarda ise ciddi büyümeler mevcut. Örneğin Visa, bir önceki yıl 25. sırada yer alırken 18. sıraya, Adidas 61. sıradan 51. sıraya yükselmiş. Pandemi sürecinde tüm dünyada izlenme ve abonelik rekorları kıran Netflix ise, 38. sıradan 26. sıraya yükselmiş. Mevcut listeye yeni dahil olan markalar arasında, Nintendo, Burger King ve AXA gibi firmalar yer alıyor.

reklam
MSI reklamı

2020 yılı degerli markalarİlginizi çekebilir: WhatsApp, yakında birden fazla cihazda aynı anda kullanıma izin verecek

En büyük başarılardan birini ise ABD üzerinde bir marka zinciri olarak bilinen Walmart yakaladı. Firma yıllık değerini %12 artırarak, 26. sıradan 19. sıraya yükseldi. Otomobil sektörüne baktığımızda ise, Mercedes-Benz 17 den 23. sıraya, BMW ise 21 den 27. sıraya kadar gerilemiş. Bir diğer otomobil markası Nissan ise, 2019 yılında 81. sırada bulunduğu listeden doğrudan çıkarılmış.

Listenin tamamı ise şu şekilde;

Sıra Marka Marka değeri  1 Yıllık Değer Değişimi Marka geliri 
1 Apple $241.2 17% $260.2
2 Google $207.5 24% $145.6
3 Microsoft $162.9 30% $125.8
4 Amazon $135.4 40% $260.5
5 Facebook $70.3 -21% $49.7
6 Coca-Cola $64.4 9% $25.2
7 Disney $61.3 18% $38.7
8 Samsung $50.4 -5% $209.5
9 Louis Vuitton $47.2 20% $15
10 McDonald’s $46.1 5% $100.2
11 Toyota $41.5 -7% $187
12 Intel $39.5 2% $72
13 NIKE $39.1 6% $39.3
14 AT&T $37.3 -10% $151.2
15 Cisco $36 4% $50.6
16 Oracle $35.7 11% $39.1
17 Verizon $32.3 2% $131.9
18 Visa $31.8 18% $23
19 Walmart $29.5 12% $341
20 GE $29.5 -14% $76.6
21 Budweiser $28.9 6% $11.2
22 SAP $28.6 0% $30.9
23 Mercedes-Benz $28.5 -14% $121.7
24 IBM $28.2 -10% $77.1
25 Marlboro $26.8 -6% $25.1
26 Netflix $26.7 72% $20.2
27 BMW $25.9 -13% $93.4
28 American Express $25.1 -3% $43.6
29 Honda $24.5 -5% $126.2
30 L’Oréal $22.8 23% $11.7
31 Gucci $22.6 22% $10.8
32 Hermès $21.6 19% $7.7
33 Nescafe $20.4 14% $9.2
34 Home Depot $19.2 6% $110.2
35 Accenture $19.1 15% $43.2
36 Pepsi $18.2 -3% $9.3
37 Starbucks $17.8 5% $26.5
38 Mastercard $17.3 23% $16.9
39 Frito-Lay $16.3 11% $12.2
40 IKEA $15.8 3% $46.2
41 Zara $14.7 9% $21.9
42 Gillette $14.5 -13% $6
43 HSBC $14.4 12% $94.3
44 Audi $13.8 -3% $59.6
45 J.P. Morgan $13.7 11% $52.6
46 Deloitte $13.5 9% $46.2
47 Sony $13.3 18% $63
48 UPS $13.3 5% $74.1
49 Bank of America $13.2 14% $97.5
50 Chase $13.1 12% $64.9
51 Adidas $12.9 15% $24.5
52 Chanel $12.8 42% $13.7
53 Siemens $12.7 -8% $97.2
54 Nestle $12.3 -2% $7.9
55 CVS $12.3 -10% $187.2
56 Cartier $12.2 14% $6.2
57 Porsche $12.1 10% $31.9
58 ESPN $11.9 -9% $11.4
59 Citi $11.8 4% $103.5
60 Wells Fargo $11.8 -16% $103.9
61 Adobe $11.5 10% $9
62 Pampers $11.5 8% $8.6
63 Corona $11.4 13% $7.5
64 T-Mobile $11.4 20% $45.3
65 Ebay $11.3 7% $8.6
66 Chevrolet $11.3 5% $77.5
67 PayPal $11.3 24% $17.5
68 Ford $11.2 -14% $148.1
69 Red Bull $11.1 12% $6.8
70 PwC $11 6% $42.4
71 HP $11 -12% $58.8
72 Colgate $10.7 4% $5.4
73 Fox $10.6 -13% $12.4
74 Lowe’s $10.5 13% $72.1
75 Lancôme $10.4 22% $7.1
76 H&M $10.4 -10% $24.6
77 Lexus $10.3 8% $25.3
78 Santander $9.7 6% $99.8
79 Costco $9.5 8% $148.8
80 Rolex $9.5 5% $5.2
81 Hyundai $9.5 17% $96.1
82 Danone $9.3 1% $11
83 Heineken $9.3 7% $6.7
84 Uniqlo $9.2 6% $17.2
85 Goldman Sachs $8.9 -1% $56.4
86 Hennessy $8.9 $2.8
87 Nintendo $8.8 $11.8
88 AXA $8.8 $115.9
89 Allianz $8.8 7% $130.4
90 Dell $8.7 6% $79.5
91 Caterpillar $8.6 4% $53.8
92 LEGO $8.6 6% $5.8
93 Huawei $8.5 6% $188.6
94 John Deere $8.4 5% $39.4
95 UBS $8.3 $34.2
96 KFC $8.3 -2% $27.9
97 Burger King $8.2 $22.9
98 EY $8 $36.4
99 FedEx $7.9 -4% $69.2
100 Volkswagen $7.9 $111.8
Devamını oku

Finans

LG 2020 1. çeyrek raporları açıklandı!

LG 1. çeyrek raporlarına göre şirket genel anlamda iyi bir çeyrek geçirmiş olsa dahi mobil tarafta sıkıntılar devam ediyor.

İlginizi çekebilir: GIGABYTE AORUS yeni Z490 anakart serisini lanse etti!

reklam
MSI reklamı

LG 2020 1. çeyrek gelirleri oldukça iyi ancak mobil tarafta hala sıkıntılar mevcut!

LG, alt işletmelerinin ekonomik sonuçlarını içeren 1. Çeyrek raporunu paylaştı. Güney Koreli şirket tarihinde ikinci defa yılın ilk çeyreğinde 1 trilyon KRW’ı (826 milyar dolar) aştı. Şirketin toplam geliri ise 12.4 milyar dolar oldu. LG’nin Ev Aletleri, Hava Çözümleri ve Ev Eğlencesi şirketleri 6.95 milyar dolar gelir ile oldukça iyi sonuçlar elde etti. Tüm bu olumlu tablonun yanı sıra LG Mobil hala pazarda kalabilmek için mücadele ediyor. İlk çeyrek sonuçlarına göre şirketin mobil tarafı 843.9 milyon dolar değerinde satış yapmış durumda. İşletmenin 200 milyon dolar zarar ettiği düşünülürse sonuç oldukça kötü. İşletmenin giderleri, pazarlama ve diğer masraflarının yanı sıra kalkınma için harcanan değerlerin sonucu olarak mobil tarafta böyle bir zarar ortaya çıkmakta. İlginçtir ki şirketin 2020 1. çeyrek sonuçları geçtiğimiz yılın 4. çeyreğinden daha iyi fakat tabii ki de bu tablonun yeterli olmadığının hepimiz farkındayız.

LG Velvet

Koreli şirket geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında %34 daha az akıllı telefon sattı. Tabii ki bu rakamlarda Çinli şirketlerin tedarik kesintilerinin de etkisi var. COVID-19 salgınından etkilenen tek şirket LG değil. Akıllı telefon satışlarında önümüzdeki yıl için genel bir düşüş beklenmekte. İçinde bulunduğumuz günlerde kullanıcıların daha temel ihtiyaçlarına öncelik vermeleri hiç şaşırtıcı olmayacaktır.

Şirketin son akıllı telefonu LG Velvet 5G oldukça büyük bir önem ifade ediyor. Yakında çıkacak telefon LG’nin yıllardır bir numaralı serisi olan G serisinin yerini alacak. Ancak söylentilere göre telefonun fiyatı Snapdragon 765G kullanan bir cihaza göre oldukça pahalı olacak. Bu hamlesi LG mobil için oldukça riskli olabilir.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler