Gizlilik odaklı arama motoru DuckDuckGo, 2021 boyunca kullanımda yaklaşık %47’lik bir artış yaşadı. DuckDuckGo, tarayıcının kurulduğu 2008 yılından bu yana aktif olmasına rağmen, birçok insanın birkaç yıl önce bile duyacağından şüphenilen bir arama motorudur. O zamandan beri, 2018‘de piyasaya sürülen bir mobil sürüm var ve planlar ayrı bir tarayıcı yapmak için de hareket halindeler. Arama motoru pazarı en doygun pazar olmayabilir; ancak, söz konusu ekleme bu kadar uzun süredir var olsa bile, rekabetin bu kadar zorlu olması nedeniyle gelen her yeni eklemeyi hatırlamak hala zor. Google Arama, pazara hakim durumda, Bing, Microsoft Edge için varsayılan hizmet olduğu için birkaç ekstra puan alıyor ve dürüst olmak gerekirse, akılda kalan tek motorlar bunlar.
DuckDuckGo‘nun arama motoru pazarında öne çıkmasına yardımcı olan ana özelliği, kullanıcı gizliliğini korumaya tamamen kendini adamasıdır. Şirketin kurucusu Gabriel Weinberg, hiçbir miktarda kullanıcı bilgisinin saklanmamasını ve daha sonra hedeflenen reklamlar veya izleme hizmetleri şeklinde kullanılmamasını sağlamak amacıyla arama motorunu başlattı. Google‘ın kullanıcıları izlemek için arama bilgilerini aktif olarak kullandığı, bu bilgileri Haritalar‘ı güncellemek veya konuma dayalı reklamlar sağlamak için kullandığı bir süredir sır değil. Google arama motoru pazarının dörtte üçünden fazlasına sahipken, onları neyin korkutabileceğini görmek zor. Üçüncü taraf sitelerin tanımlama bilgilerini, tarayıcı geçmişini veya diğer herhangi bir veri biçimini toplamasını engelleyen bir platform olan DuckDuckGo, ilerlemenin yolu olabilir.
2020, DuckDuckGo‘nun toplam 23,6 milyardan fazla arama isteği aldığını gördü, bu gerçekten şaşırtıcı ve 2000‘lerin sonlarından bu yana kaydedilen ilerlemeyi gösteriyor. Ancak 2021, motorun yıl boyunca 34,8 milyar isteği ve günde ortalama yüz milyon sorguyu denetlemesiyle çok daha iyi bir yıl oldu. Bunlar oldukça etkileyici rakamlar ve gerçekten DuckDuckGo’nun gizlilik öncelikli yaklaşımını gözden kaçırmadan başarılı olması kaçınılmaz.