Pew Araştırma Merkezi tarafından Pazartesi günü yayınlanan yeni bir anket göre, Facebook artık gençler arasında popülerliğini kaybediyor. Kullanımı yalnızca %32’si tarafından erişiliyor ve ayrıca YouTube ve TikTok’a zemin kaybediyor.
Amerika Birleşik Devletleri’nde 13-17 yaş arası gençlerle yapılan anket, Mark Zuckerberg’in yarattığı sosyal ağa olan talebin büyük ölçüde düştüğünü gösteriyor. Aynı şirkete göre 2014-2015 yılları arasında bu yaş grubundaki kişilerin %71’i Instagram ve Snapchat‘i geride bırakarak erişti.
Ayrıca bkz: Öğrenciler İçin En İyi Tablet Modelleri (Ağustos 2022)
Frances Haugen tarafından sızdırılan dahili raporlardan elde edilen verilerle belirtildiği gibi, anketsayıları 2021’in başında sosyal ağın kendisi tarafından açıklananlara benzer. Belgeler, genç kullanıcı sayısında 2019’dan bu yana %13’lük bir düşüş ve sonraki iki yılda %45’lik bir düşüşten bahsediyor.
Facebook’un gençler arasındaki popülaritesindeki düşüş, bu kitle için platformda haber eksikliği ile bağlantılı olacaktır. İçerik yaratıcısı Jules Terpak’ın TechCrunch’a söylediği gibi, Meta’nın sosyal ağı şu anda “spam bir e-postanın enerjisini yayıyor” ve gençleri ebeveynleriyle ilişkilendirmeye yönlendiriyor.
Facebook zemin kaybederse, YouTube 13 ila 17 yaş arasındaki İnternet kullanıcıları arasında kolayca liderdir. Google’ın video hizmeti, ankete katılan gençlerin %95’i tarafından kullanılıyor; bu, diğer insanlarla etkileşime değil, platformda müzik kliplerinin geniş bir şekilde bulunmasına bağlı olabilecek bir başarı.
Ek olarak gençlerin %67’si tarafından kullanılan ve %16’sı Çin video uygulamasına sürekli eriştiklerini söyleyen TikTok geliyor. Instagram, 2014/2015 anketine göre %10 artışla %62 ile üçüncü sırada yer alırken, onu %52 ile Snapchat ve beşinci sırada Facebook izliyor.
Kaynak: Pew Research Center, TechCrunch