Sosyal medya

Sosyal Medya

Facebook, Snapchat Özelliğini Haber Akışına Getirebilir

Facebook, Snapchat’te yer alan Discover özelliğinin bir benzerini sitenin ana merkezini oluşturan Haber Akışı bölümüne ekleyebilir.

Son haftalarda sosyal medya devi Facebook’un büyük medya ve eğlence firmalarıyla sitesine getireceği yeni bir özellik için görüşmelere başladığı söyleniyor. Bu özelliğin anlaşılan partnerlerden direkt olarak gelen içeriğin Haber Akışı bölümünde yer alması bekleniyor. Bu demek oluyor ki Haber Akışı kısmında artık arkadaşlarınızın beğendiği ya da paylaştığı veya beğendiğiniz sayfaların paylaştığı gönderilerin dışında direkt olarak partnerlerden gelen içeriklerde yer alacak.

Haber Akışı sayfasına gelecek olan bu bölümün adının Koleksiyonlar olması bekleniyor. Sosyal medya platformu Mayıs ayında Anlık Makaleler özelliğini duyurmuştu. İşbirliği yapılan medya partnerlerini içerikleri Anlık Makaleler özelliği sayesinde mobil uygulama altında son derece hızlı açılmasını sağlıyordu. Anlık Makaleler özelliğinden sonra Koleksiyonlar, Facebook’un ikinci büyük medya merkezli yeniliği olacak.

facebook

Snapchat’te yer alan Discover bölümünde seçilmiş medya partnerlerinden gelen hikayeler, fotoğraflar, videolar ve daha bir çok içerik yer alıyor. Daha önce benzer bir özelliği herhangi bir sosyal medya platformunda görmemiştik. Bu yenilik ise ilginç bir şekilde Snapchat kullanıcıları tarafından çok sevildi. Uygulamanın bu bölümü günlük 150 milyon aktif kullanıcı tarafından ziyaret ediliyor ve burada yer alan videoların görüntülenme sayısı 10 milyarı geçti.

Star Wars hayranı, Sherlock Holmes düşkünü, fantastik ve bilim kurgu meraklısı, teknoloji takipçisi. Fransızca nasıl öğretilir onu öğreniyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Facebook karanlık temayı çok yakında getiriyor!

Yazan:

Kişisel Verileri Koruma

Facebook sonunda uygulaması için yeni bir güncelleme getiriyor. Gelen bilgilere göre güncelleme ile mobil uygulama için karanlık tema yayınlanacak.


İlginizi çekebilir; Xiaomi, yeni bir katlanabilir telefon patenti aldı!


Karanlık tema ve Covid-19 takip bölümü!

Facebook, Android uygulaması karanlık temaya sonunda kavuşuyor. Firma yeni güncelleme ile karanlık temayı kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor. 9to5Google isimli sitede yer alan habere göre Facebook, karanlık temanın yanı sıra yeni özellikler de getiriyor. Bunlardan en dikkat çekeni Covid-19 takip sistemi. Bu sistem sayesinde dünya genelinde güncel vakalara kullanıcıların ulaşması amaçlanıyor. Ayrıca daha önceden IOS için getirilen sessize alma özelliğinin de Android tarafı için yayınlanacağı öğrenildi. Karanlık temanın, sistem ile otomatik olarak değiştirebildiği gibi uygulama içi ayarlardan manuel olarak da kontrol edilebildiği öğrenildi. Ortaya çıkan resimlerde tam anlamıyla karanlık bir tema karşımıza çıkmaz iken, daha çok koyu gri bir renk tercih edilmiş gibi gözüküyor.

Facebook

WhatsApp, Instagram, Messenger ve Facebook Lite için daha önceden karanlık temayı yayınlayan firma, ana uygulaması Facebook için ise daha uzun süre çalışarak bazı konularda arayüz değişikliğine gitme kararı aldı. Firma, uygulama içerisinde geçirdiğiniz süreyi görebildiğiniz bölüm için yeni ve daha anlaşılır bir arayüz tasarlamış. Ayrıca uygulamanın teması da genel olarak Android 10 sürümünde kullanılan temaya çok yakın olarak ayarlanmış. Ancak şu an için bu yeniliklerin ne zaman kullanıcılara sunulacağı ise bilinmiyor.

Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter kullanıcı sayısında Covid-19 nedeniyle artış gözlemlendi!

Yazan:

twitter

Covid-19 yüzünden internet kullanımının arttığı şu günlerde sosyal medya kullanımında da ciddi artışlar gözlemlendi. Son olarak Twitter salgından bu yana aktif üye sayısın da artış gözlemlendiğini açıkladı.


İlginizi çekebilir; Twitter sağlık uzmanlarının hesaplarını doğrulayacak!


Covid-19 nedeniyle %24’lük büyüme!

Covid-19 yüzünden evlerinden çıkamayan insanlar, görünüşe göre internet ortamında sosyalleşmeye devam ediyor. Fiziki olarak sosyal mesafe kuralı uygulanırken, internet ortamı bir nebze olsun bu sıkıntıyı bizlerden alıyor gibi gözüküyor. Sosyal medya platformlarında bu nedenle artış gözükürken, dünyanın en büyük sosyal platformlarından biri olan Twitter da kullanıcı bakımından büyüme yaşıyor. Firmanın yıllık çeyrek raporlarında ,geçen seneye nazaran, %24 değerinde aktif kullanıcı sayısında büyüme tespit edildi. Tabi ki bu büyüme firmaya bir gelir olarak yansımasa da, Covid-19 salgının etkileri çok net bir şekilde gözler önünde seriliyor.

Covid-19 nedeniyle evlerinde kalan insanların sosyal medya platformlarına yüklenmesi oldukça normal bir gelişme olarak karşımıza çıkıyor. Ancak Twitter, kullanıcı sayısında ki artışa rağmen geçen sene ki ilk çeyrek raporlarına nazaran 7 milyon dolar zarar etti. Her ne kadar Twitter için çok büyük bir rakam gibi gözükmese de 7 milyon, kayıtlara eksi değerlerin yansıması firma için can sıkıcı bir gelişme olarak kayda geçti. Bakalım Covid-19 başka hangi sosyal medya platformlarında artışa neden olmuş. Acaba Twitter gibi zarar eden başka platformlar olacak mı ilerleyen günler de göreceğiz.

Devamını oku

Sosyal Medya

TikTok iki milyar indirmeye ulaştı!

TikTok

Ülkemizde de giderek popüler hale gelen sosyal medya uygulaması TikTok 2 milyar indirmeye ulaştı. Aynı zamanda 2020’nin 1. çeyreğinde 351 milyon indirilerek bir çeyrek içerisinde en çok indirilen uygulama oldu.

İlginiz çekebilir: Google Chrome uzantılar mağazası için yeni kurallar tanıtıldı!

TikTok iki milyar indirmeye ulaştı!

Dünyanın en değerli startuplarından biri olan ByteDance tarafından geliştirilen ünlü video paylaşım platformu TikTok’ın abone sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. COVID-19 salgını nedeniyle insanların eğlenceye ihtiyaç duyduğu bu günlerde uygulamanın popülerliği giderek artmakta. Mobil uygulama inceleme firması Sensor Tower yaptığı açıklamada, TikTok’ın ve Çin versiyonunun (Douyin), Google Play ve App Store’da 2 milyar indirmenin üzerine ulaştığını belirtti. Firma açıklamasında TikTok’ın Facebook, Whatsapp, Instagram ve Messenger’dan sonra 1 Ocak 2014’ten beri 2 milyar barajını aşan ilk uygulama olduğunu söyledi. Google uygulamalarından Gmail ve YouTube 5 milyar üzeri indirmeye sahip fakat bu uygulamaların çoğu android telefonlarda ve tabletlerde önceden yüklenmiş olarak geliyor.

TikTok’ın büyümesini daha detaylı değerlendirecek olursak şirket geçtiğimiz 5 ay içerisinde 1.5 milyar indirmeden 2 milyar indirmeye ulaştı. Bu gerçekten dikkat çekici bir başarı. Sosyal medya uygulaması 2020’nin ilk çeyreğinde 351 milyon indirme ile bir çeyrek içerisinde en çok indirilen uygulama rekorunu kırdı. Böylece daha önce 2018’in 4. çeyreğinde elde ettiği 205.7 milyon indirmeyi de geçerek büyümeye sağlam adımlarla devam ettiğini kanıtlamış oldu. En çok indirilen uygulamalar listesinde ikinci sırada bir çeyrek içerisinde 250 milyon indirilen WharsApp bulunuyor.

TikTok

Uygulamanın popülerliği arttıkça, değeri de aynı anda artmaya devam ediyor. TikTok kullanıcıları şimdiye kadar uygulama içerisinde 456.7 milyon dolar harcama yaptı ve bu rakamın 175 milyonu son 5 ayda yapıldı. Uygulamanın %75.5’i Google Play üzerinden indirildi fakat uygulama kullanımının büyük çoğunluğu Apple kullanıcıları tarafından üstleniliyor. Uygulamanın kurucusu olan ByteDance firması için 2 yıl önce 75 milyar dolarlık bir değer biçildi ve bu değerin Bank of China, Bank of America ve JP Morgan gibi firmaların değerinden büyük olması dikkat çekiyor.

 

Devamını oku