Facebook, kendi platformu üzerinden sanal alışverişin yapılmasına imkan sağlayacak Facebook Shops adını verdiği yeni hizmetini kullanıcılarına duyurdu. Şirketin sağladığı yeni servis, satıcı ile müşteri arasındaki ilişkiyi çevrimiçi platformda iyileştirmeyi hedefliyor.
Koronavirüs salgını nedeniyle özellikle küçük işletmeler oldukça derinden etkilendi. Şirket, kapalı olan ve hala açılamayan mağazalar için harekete geçti. Facebook Shops, işletmelerin sosyal ağ içerisinde bir vitrin oluşturmalarına yardımcı oluyor. Sosyal medya devinin atmış olduğu bu adımın özellikle küçük esnafın sıkıntısına çare olması bekleniyor.
İlginizi çekebilir: Uygun fiyatlı kablosuz kulaklık Mi AirDots 2 SE duyuruldu!
Facebook ve Instagram üzerinden ulaşılabilen bu platformu kullanmak oldukça kolay. Açılan mağazalara, işletmelerin Facebook sayfaları ya da Instagram profilleri aracılığıyla ulaşılabilecek. Bu alışveriş özelliği, Facebook’a bağlı mesajlaşma uygulamalarıyla da entegre çalışacak.
Mark Zuckerberg tarafından tanıtılan bu yeni özellik, şirketlerin / kişilerin Facebook’ta dijital dükkan açmasına ya da başka bir deyişle profillerini birer dükkan haline getirmesine ve satış yapmasına imkan tanıyor. Facebook üzerinde paylaşmak istedikleri kataloglarını hazırlayan işletmeler, çeşitli kapak görselleri ve renklerle vitrinlerini özdeşleştirebiliyor.
Facebook Shops tamamen ücretsiz bir hizmet olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca şirket, işletmelerinin reklamını yapmak isteyen kullanıcılardan da dolaylı olarak para kazanmış oluyor. Kullanıcı dostu olduğu iddia edilen bu yeni servis, satıcı ile müşteri arasındaki ilişkiyi daha da iyi hale getirmeyi planlıyor.
Facebook Shops servisi ilk etapta ABD’de kullanıma açıldı. Bu platformun Türkiye’de kullanıma sunulup sunulmayacağı ise şimdilik belirsizliğini koruyor. Ancak ilerleyen dönemlerde Instagram, WhatsApp ve Instagram Direct entegrasyonu ile Facebook Shops’un daha geniş kitlelere yayılacağı düşünülüyor.