Sosyal medya

Sosyal Medya

Facebook Sahte Haber Filtresini Fransız Kullanıcıların Kullanıma Sundu

Facebook, Amerika’da yaşanan seçim döneminde sahte haberler yüzünden yoğun bir eleştiri almıştı ve Avrupa ülkeleri bunun bir daha yaşanmasını istemiyor.

Facebook özellikle Almanya ve Fransa tarafından bölge hükümetleri tarafından sahte haber konusunda oldukça sert bir şekilde uyarılmıştı. Hatta Almanya platformda yer alacak her sahte haber için 500.000 euro civarında ceza uygulayacağını duyurmuştu.

Bunun üzerine şirket ülkelerde çeşitli girişimlerle birlikte çalışarak sahte haberlerin önüne geçmeye başlamıştı. Geçen yılın sonunda Amerika’da bu seçenek kullanılmaya başladı. Geçen ay aynı uygulama Almanya’da uygulandı. Şimdi sıra ise Fransa geldi. Bu uygulamanın işleme şekli ise akla yatkın gibi geliyor. Ancak yine de kullanıcılara iş düşüyor. Kullanıcıların işaretledikleri haberler üçüncü parti girişimlere gönderiliyor. Eğer bu girişimler de haberin sahte olduğunu onaylarsa siteden kaldırılıyor. Bu haberin kaldırılması için sekiz firmadan ikisinin haberin sahte olduğunu çeşitli linklerle kanıtlaması gerekiyor.

Doğrulu tartışılmakta olan haberleri kullanıcılar paylaşmaya kalktığında haberin doğruluğunun henüz teyit edilmediğine dair bir uyarı alacak. Şirket Fransa’da Le Monde, Agence France-Presse, BFM-TV, Franceinfo, France Médias Monde, L’Express, Libération ve 20 Minutes ile anlaştı.

Star Wars hayranı, Sherlock Holmes düşkünü, fantastik ve bilim kurgu meraklısı, teknoloji takipçisi. Fransızca nasıl öğretilir onu öğreniyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Facebook, yeni masaüstü tasarımını devreye alıyor

Popüler sosyal paylaşım platformu Facebook, Mayıs ayındaki F8 konferansında yeni masaüstü tasarımını duyurmuştu. Kullanıcı deneyimini artırmaya yönelik olan yeni tasarım, kademeli olarak kullanıcılara sunulmaya başladı.


İlginizi Çekebilir: Cuma Raporu #71: OnePlus 7T Pro, Huawei için güzel haber ve dahası


Facebook, tamamen yeni “fresh” tasarımı kullanıcılara sunuyor

Facebook masaüstü sayfasının yeni tasarımı, üst kısmındaki kısayol sekmeleri ve kare şeklindeki gönderi merkezi alanı ile mobil tasarıma yakın bir düzen sunuyor. İki tasarımı birbirine yaklaştıran platform, böylece kullanıcıların sayfa içerisinde daha rahat bir şekilde dolaşmasını hedefliyor.

Yeni tasarım ile kullanıcıların uzun süredir beklediği karanlık mod da sonunda masaüstü versiyonuna ekleniyor. Daha az göz yorduğu görülen karanlık mod özelliğinin aynı zamanda Android uygulaması için de yayınlanması planlanıyor.

Fresh adı verilen yeni masaüstü tasarımda en çok dikkat çeken yenilik ise tamamen değişen profil kısmı oluyor. Dönem dönem makyajlanan bu alan sil baştan tasarlanarak daha rahat bir görünüme kavuşmuş. Tıpkı ana sayfada olduğu gibi paylaşımların kutu şeklinde göründüğü profil sayfasında üst menü de yer almıyor. Bu da Facebook kullanıcılarının ikonik mavi rengi artık daha az göreceği anlamına geliyor.

Son olarak fotoğraflı paylaşım alanı da güncellemeden payını alıyor. Sayfa içinde sayfa tasarımından sıyrılan bu bölümde görsel artık tam ekran halinde açılıyor. Kullanıcıların yaptıkları yorumlar da baloncuk tasarımıyla daha şık görünüyor.

Facebook’un yeni tasarımını henüz kendi hesabınızda göremiyorsanız endişelenmenize gerek yok. Çünkü Fresh tasarımın dağıtımına yeni başlandı ve kademeli olarak tüm kullanıcılara kısa zamanda ulaşması planlanıyor.

Devamını oku

Sosyal Medya

Instagram karanlık modu iOS ve Android’e getirdi!

Yazan:

Instagram

Instagram uygulamasına gelen son güncelleme sayesinde iOS ve Android kullanıcıları karanlık mod özelliğine kavuştular.

İlginizi çekebilir:Apple, iPhone 11 serisinin Türkiye fiyatlarını resmen duyurdu!

Instagram karanlık modu

Popüler sosyal medya uygulamasına gelen karanlık mod özelliği bir süredir beta sürümüyle test ediliyordu. Şirketin CEO’su Adam Mosseri‘nin yaptığı Twitter paylaşımıyla beklenen özelliğin iOS 13 ve Android 10 işletim sistemlerini kullanan cihazlara verilmeye başladığı duyuruldu. Son zamanlarda bir hayli popülerleşen ve aranan bir özellik haline gelen karanlık mod, destekleyen Android 9 kullanan telefonlarda da kullanılabilinecek.

Instagram

Özellik telefon ayarları bölümünde karanlık tema aktif edildiğinde çalışmaya başlıyor. Yakın zamanda verilecek bir güncellemeyle özelliğin uygulamanın ayarlar menüsünden de kontrol edilebilmesi bekleniyor.

Devamını oku

Sosyal Medya

WhatsApp, kendini imha eden mesaj özelliğini test ediyor!

WhatsApp

WhatsApp, sohbet içerisinde kendini yok eden mesajlaşma özelliği için çalışmalara başladı. WhatsApp daha önceleri de mesajları belli bir süre içerisinde konuşma içerisinden kaldırma imkanı yaratan özelliği kullanıcılarına açmıştı.


İlginizi çekebilir: Google, canlı altyazı özelliğini Pixel 4 cihazlar için yayınladı!


WABetaİnfo, Whatsapp Android uygulamasında, 2.19.275 versiyonuna kaybolan mesajlar özelliğinin eklendiğini açıkladı. Şimdilik beta kullanıcılarına sunulan bu geliştirmenin hala test aşamasında olduğunu ve değiştirilebileceğini eklemekte fayda var.

Şu anki haliyle, yazdığınız mesajın ne kadar süre sohbet içerisinde kalacağını (5 saniye ve 1 saat seçenekleri sunuluyor.) belirleyebiliyorsunuz. Süre dolduğunda mesajdan hiçbir iz kalmıyor.

WhatsApp

 

Maalesef, Kaybolan Mesaj özelliği sadece, grup sohbetlerinde kullanılabilir halde görünüyor. Ayrıca, sohbette bulunan tüm mesajlara bu geliştirmeyi uygulayabileceğiniz gibi bir kişiden gelen birkaç mesajla sınırlamanız da mümkün.

Gelecekte, özelliğe başka zaman dilimlerinin de ekleneceğini umuyoruz. Beş saniye ile bir saat oldukça keskin bir fark. Araya başka sürelerin eklenmesi, yapılan uygulamayı daha kullanılabilir kılacaktır.

WhatsApp bir süredir rekabet halinde bulunduğu rakibi Telegram’la baş edemediği aşikar. Bu hamlesiyle Telegram’ın da ona eşlik etmesi bekleniyor.

 

 

Devamını oku