Haftanın Seçkisi

M6 MacBook Pro

Yeni MacBook Pro dokunmatik ekranla gelebilir!

18 Eylül 2025
Galaxy S26 Pro

Galaxy S26 şarj hızı belli oldu! Samsung üzdü!

17 Eylül 2025
Galaxy S25 One UI 8.0 Beta 4 s23 one ui 8

Hangi cihaz One UI 8 ne zaman alacak belli oldu!

16 Eylül 2025
Xiaomi Watch S4

Daha küçük daha zarif bir Xiaomi Watch S4 modeli geliyor!

16 Eylül 2025
Togg T10F

Togg T10F test sürüşleri başladı! Üstelik halka açık!

12 Eylül 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result
Reklam

Eski Google Reklam Patronu, İz Sürücüsüz Arama Motoru Oluşturuyor

Yazı: Aksa Umay Kanşıray
11 Ekim 2022
Kategori: İnternet
Okuma süresi: 2 dakika
Eski Google Reklam Patronu, İz Sürücüsüz Arama Motoru Oluşturuyor

İngiltere, Fransa ve Almanya’da reklamsız ve iz sürücüsüz bir arama motoru hizmete giriyor. İz sürücüler, büyük ölçüde reklamları hedeflemek için çevrimiçi etkinlikle ilgili bilgileri toplar ve paylaşır.

Neeva’nın geçen yıl piyasaya sürüldüğü ABD’de 600.000 kullanıcısı var. 16 yıl boyunca Google’da çalışan ve reklam işini yürüten Sridhar Ramaswamy, teknoloji sektörünün insanların verilerini sömürdüğünü belirtti. Ayrıca, bunun artık parçası bir olmak istemediğini sözlerine ekledi.

Neeva, yatırımcılardan 77.5 milyon dolar topladı.

Diğer özelliklerle birlikte, kullanımı ücretsiz arama hizmeti sağlıyor. Kullanıcılardan ileride abonelik oluşturmak için bir hesap oluşturmaları isteniyor. Şifre yöneticisi erişimi ve sanal-özel ağ (VPN) hizmeti abonelik hizmetlerinden bazıları. Ramaswamy, abonelik fiyatının İngiltere için muhtemelen ayda yaklaşık 5 sterlin olduğunu söylüyor.

Ramaswamy, “Geleneksel arama motorlarının reklamcılık ve reklamcılarla ilgili olduğunu hissettik. Aslında kullanıcılara hizmet etmekle ilgili değiller. Google’ın pazarda baskın bir konumu var. Ancak gerçekten yenilik yapmaları, yıkıcı deneyimler yaratmaları için teşvik gerçekten orada değil. Ayrıca bir şirket olarak hissedarlarına daha fazla gelir ve kâr göstermek zorunda hissediyorlar. Bu yüzden reklam sayısını artırmaya devam ediyorlar.” dedi.

Fakat nihayetinde, Neeva’nın diğer rakiplerinin hiçbiri Google aramasının hakimiyetini kırmadı. Forrester’da gizlilik ve arama konusunda uzmanlaşmış bir analist olan Ramaswamy’nin eski işvereni Steph Liu’yu devirip deviremeyeceği sorulduğunda, “Gerçekçi olarak, hayır. Bu bir tür David ve Goliath hikayesi. Google’ın çok fazla kullanıcısı var, çok fazla geliri var. Nihai hedef, mahremiyetleri konusunda endişeleri olan, Google’ın verilerini toplamasını ve arama geçmişlerine dayalı olarak reklamları hedeflemesini istemeyen tüketici tabanına bir alternatif yaratmak.” dedi.

e-Safe Siber Güvenlik Zirvesi
Aksa Umay Kanşıray

Aksa Umay Kanşıray

Reklam

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
e-Safe Siber Güvenlik Zirvesi
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya