Toyota ve Yamaha, Japon otomotiv endüstrisinin neler başarabildiğini göstermek adına 60’lı yılların sonunda güçlerini birleştirmişti. Bu iş birliğinden ortaya çıkan eser ise önden motorlu ve arkadan çekişli bir coupe olan 2000GT oldu.
İlginizi çekebilir: 2021 BMW S1000 R tanıtıldı!
Sınırlı sayıda üretilmiş olan bu araç, bazı basın kuruluşları tarafından Porsche 911 ile kıyaslanmıştı. Bu durumu göz önünde bulundurursak, böyle bir aracın temiz bir örneğinin günümüzde 1 milyon $ civarında etiketlere sahip olması hiç de şaşırtıcı değil.
Haberimizin esas kısmı olan nokta ise bağımsız bir tasarımcının, Toyota 2000GT‘yi günümüz şartlarında hayal ettiği çalışması. Arkaya doğru alçalan tavanı ve yüksek omuz çizgisi ile Supra FT-1 Concept‘e oldukçe benzediğini söylemek mümkün. Fakat yine de kendine has bir çizgisi olan bir tasarım olmuş.
Tasarımın yaratıcısı Nirmit Soni, sadece aracı yeniden yorumlamak istememiş. Hafiflik, teknoloji ve modernliğin özünün yakalandığı bir tasarımın, orijinaline saygı duyar nitelikte bir araya getirmeyi amaçladığını söylüyor Soni.
Görsellere baktığımızda bu hedefe ulaşıldığını görmek mümkün. Dikiz aynası yerine kamera aynalar, gövdeye gizli kapı kolları, karbon fiber jantlar, aktif arka kanat gibi detaylarıyla oldukça gerçekçi düşünülmüş bir tasarım olmuş.
Toyota ise ikonik 2000GT modeline hala daha destek çıkıyor. Geçen yaz Toyota Gazoo Racing, GR Heritage Parts projesi ile 2000GT için yedek parça üretmeye başlayacağını duyurmuştu. Böylelikle bu efsanenin sahipleri, araçlarıyla ilgili herhangi bir parça sorunu endişesi yaşamadan, 2000GT’lerini kullanmaya devam edebilecek.
Kaynak: Carscoops
NOT: Söz konusu tasarım Nirmit Soni’ye aittir. Toyota ile herhangi bir resmi bağlantısı yoktur.