COVID-19 salgını insanları giyilebilir akıllı aksesuarlara yöneltti. Akıllı aksesuar pazarına olan ilginin %30 artacağı yönünden büyük beklentiler var.
İlginizi çekebilir: Akıllı telefon sektörü, 3. çeyrekte ciddi bir toparlanma gösterdi
İçindekiler
COVID-19 giyilebilir teknoloji ürünlerine nasıl etki edecek?
COVID-19 salgını maalesef henüz bitmedi ve en son raporlara göre yakın zamanda da sona ermeyecek. Durum bu kadar ciddiyken ve ölü sayısı artmaya devam ederken, akıllı aksesuar pazarını canlandıracak beklenmedik bir etki oluştu. Teknoloji pazarı analisti Canalys’in tahminlerine göre , 2021’de akıllı telefon aksesuarlarının, yani giyilebilir bilekliklerin ve TWS cihazlarının, sırasıyla 200 milyon ve 350 milyon üniteyi aşması bekleniyor.
Canalys Araştırma Analisti Cynthia Chen, Pandemi sırasında tüketicilerin sağlık ve zindeliğe olan ilgisinin önemli ölçüde arttığını, bunun da Xiaomi, Garmin, Fitbit ve Huami gibi giyilebilir cihazlar için harika bir fırsata dönüştüğünü, ev ve ev eğlencelerinin yanı sıra doğa sporları ve rekreasyona ilginin yükselişini sürdürdüğünü, bunun özellikle Apple, Samsung, Jlab ve QCY gibi TWS kulaklık üreticileri için beklenenden daha fazla büyümeye yol açtığını belirtti.
Salgın sırasında insanların yeni telefon satın almakta tereddüt ettikleri, bunun yerine daha ucuz ve sağlık merkezli ürünlere odaklanma eğiliminde oldukları ortaya çıktı. Pek çok giyilebilir cihaz üreticisi de pazarlama stratejisi olarak, ürünlerini bir şekilde COVID-19 hastalığına yardımcı olmak için değiştirmeye çalıştı. Örneğin, en yeni akıllı saat grubundaki SpO2 sensörleri, kandaki oksijen yoğunluğunu izleyebiliyor ve diğer semptomlar mevcut olmadığında bile kullanıcıları olası sorunlar için uyarabiliyor.
Tüm bunların yanında işin psikolojik boyutu da var. İnsanlar virüsten korkuyor ve sağlıklı kalmaya, daha fazla egzersiz yapmaya ve genel anlamda fiziksel olarak aktif olmaya çalışıyor. Bu durumda da akıllı bileklik veya bir akıllı saat, bunu yapmak için ek bir motivasyon aracı olabiliyor. Pandeminin uzun bir süre daha devam edeceğini düşünürsek, akıllı aksesuarların satışları büyük olasılıkla önemli ölçüde artmaya devam edecektir.