En son Canalys raporuna göre, küresel akıllı telefon pazarında 2021 için toplam 1,35 milyar akıllı telefon sevkiyatı gerçekleşti. Bu sayı 2020’ye kıyasla %7’lik bir büyüme olduğunu ve 2019 için gözlemlenen pandemi öncesi 1,37 milyar olan seviyesine oldukça yakın. Ancak markalar arasındaki rekabette herhangi bir değişikli olmadı ve Samsung 274,5 milyon sevkiyat ve %20 pazar payı ile bir kez daha liderliğini sürdürdü.
Bakmakta fayda var: General Mobile GM 22 Pro Tanıtıldı!
Apple’da büyümeye devam etti, 230 milyon akıllı telefon sevkiyatı ve %17 pazar payı ile ikinci olurken, Xiaomi 191 milyon akıllı telefon sevkiyatı ve %14 pazar payı ile ilk üçe girdi. Ayrıca %28 ile tüm markaların arasında en yüksek yıllık büyümeye de sahip oldu.
Şirket | 2021 Sevkiyatları (milyon) |
2021 Pazar payı |
2020 Sevkiyatları (milyon) |
2020 Pazar Payı |
Yıllık değişim |
Samsung | 274.5 | 20% | 255.5 | 20% | +7% |
Apple | 230.1 | 17% | 207.2 | 16% | +11% |
Xiaomi | 191.2 | 14% | 149.6 | 12% | +28% |
Oppo | 145.1 | 11% | 119.4 | 9% | +22% |
vivo | 129.9 | 10% | 112.6 | 9% | +15% |
Diğerleri | 379.4 | 28% | 420.5 | 33% | -10% |
Toplam | 1,350.2 | 100% | 1,264.7 | 100% | +7% |
Listede daha da aşağılara inecek olursak Oppo (OnePlus ve realme dahil) 145 milyon sevkiyat ve pazarın %11’ini elinde bulunduruyorken, vivo 129,9 milyon sevkiyat ve %10 pazar payı ile ilk beş içinde kendisine yer bulmuş durumda. Yaşanan çip krizi ve arz kıtlığına rağmen, yeni akıllı telefonlara yönelik tüketici talebi 2021’de artmaya devam etmiş gibi görünüyor.
Asya Pasifik, Orta Doğu, Afrika ve Latin Amerika’daki pazarlar, akıllı telefon sevkiyatarındaki en önemli bölgeler olmasıyla da öne çıkıyor. Samsung ve Apple üst düzey cihazlara olan talep de oldukça fazlaydı. Zira Samsung, sekiz milyon katlanabilir satış hedefine ulaşırken, Apple 82,7 milyon sevkiyatla tüm markalar arasında 2021 yılının 4. çeyreğinde (Eylül-Aralık) en çok akıllı telefon sevkiyatı yapan marka olarak yer aldı. Canalys analistleri, 2022’nin akıllı telefon büyümesinin bir başka güçlü yılı olacağını tahmin ediyor. Ancak pandemi öncesindeki 1,37 milyar olan seviyesine ulaşıp ulaşmayacağı konusunda herhangi bir rapor ise bulunuyor.
Peki siz pandemiden sonraki akıllı telefon pazarındaki büyümeyi nasıl değerlendiriyorsunuz? Yorumlar kısmında kendi görüşlerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın.