Trendyol, kullanıcı deneyimini doğrudan etkileyen bir karar nedeniyle Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu tarafından cezaya çarptırıldı. Platformun, düşük puanlı ve olumsuz müşteri yorumlarını yayına almaması, tüketici haklarına aykırı bulundu.
İçindekiler
Trendyol Olumsuz Yorumları Engellememeli
Trendyol alışveriş yapan kullanıcılar, satın aldıkları ürün veya hizmetlerle ilgili yaptıkları değerlendirmelerde özgür olmalı. Ancak platform, belirli kriterlere uygun olmadığı gerekçesiyle bazı olumsuz yorumları yayına almadı.
Platformdan kedi evi satın alan bir tüketici, ürünü teslim aldıktan sonra ürünün hatalı olduğunu fark ettikten sonra “Dalga geçer gibi 4 parça 20 gramlık ve 5 cm ebadında kedi silüeti göndermişler. bunu yollamak ayıptır… Mümkün olsa bir yıldızın da altında puanlamak isterdim, ama ne yazık ki en düşük puan bu…” şeklinde bir yorum yazdı. Trendyol bu yorumu, kriterlere uygun olmadığı için yayınlamadı. Bu durum, haksız ticari uygulama kapsamında değerlendirildi.
İlgili inceleme sonucunda, Reklam Kurulu, platformun uygulamalarının Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği ve 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a aykırı olduğuna karar verdi. Platforma, haksız ticari uygulamaları durdurma cezası verildi.
İlginizi çekebilir: Tarım ve Orman Bakanlığı taklit ürün kullanan firmaları ifşa etti!
Bu karar, e-ticaret dünyasında büyük yankı uyandırırken, platformun kullanıcıları için de önemli bir gelişme oldu. Tüketicilerin, alışveriş deneyimlerini objektif şekilde paylaşmalarının önünün açılması bekleniyor.
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!