Çinli teknoloji devi Baidu, otonom taksi hizmeti Apollo Go’ya katılacak bir sonraki aracı tanıttı.
Yeni modeli Apollo RT6’nın 20 yıllık deneyime sahip bir sürücünün yol becerilerine sahip olduğunu söylüyor.
Çin yönetmeliğine göre, otonom arabalar şu anda hala bir güvenlik sürücüsünün varlığına ihtiyaç duyuyor.
Ama Baidu bir gün RT6’nın ayrılabilir direksiyonunun yerini ekstra koltuklar, otomatlar, masalar veya oyun konsolları alabilir diyor.
Baidu, her bir Apollo RT6’nın önceki modellerden önemli ölçüde daha az olarak 250.000 yuan’a (36.950 dolar) mal olacağını söyledi.
Şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Robin Li şirketin yıllık teknoloji konferansında yaptığı açıklamada, “Bu büyük maliyet düşüşü, Çin genelinde on binlerce otomatik araç konuşlandırmamızı sağlayacak. Robo-taksi kullanmanın bugün taksiye binmenin maliyetinin yarısı olacağı bir geleceğe doğru ilerliyoruz.” dedi.
Baidu, RT6’nın küçük çaplı bir deneme için 2023’ün ikinci yarısında mevcut filosuna katılmasını istiyor ve sonunda 100.000’inin yollarda olmasını planlıyor.
Araç, aşağıdakiler de dahil olmaz üzere toplam 38 sensörle donatıldı:
- 8 ışık algılama ve mesafe (Lidar) sensörü
- 1 adet 6 mm dalga radarı
- 12 ultrasonik sensör
- 12 kamera
Baidu, Shenzhen, Şanghay ve Pekin dahil olmak üzere Çin’deki 10 şehirde deneme bazında çalışan robot taksilerinin 2020’de hizmete girmesinden bu yana bir milyondan fazla yolculuk yaptığını söyledi.
BBC Çin analisti Kerry Allen, ülkenin sosyal ağı Weibo’da, resmi hale gelmelerinin istihdam üzerindeki etkisi hakkında bir tartışma yapıldığını söyledi.
“Pilot planlar uygulamaya konulsa da, internette hala ‘bulmanın zor’ olduğu veya bir tanesini denemek için randevu almanın zor olduğu yönünde algılar var” diye ekledi.
Çin’deki robo-taksi alanındaki diğer şirketler şunlar:
- AutoX, Çinli teknoloji devi Alibaba tarafından destekleniyor.
- Eski Google ve Baidu mühendisleri tarafından kurulan ve Toyota tarafından desteklenen Pony.ai