Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Otomotiv

Aytemiz Noktalarına Elektrikli Otomobiller İçin Hızlı Şarj Üniteleri Kuruluyor!

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Ülkemizde de kullanımı gittikçe artan elektrikli araçlar için Aytemiz, kendi noktalarında hızlı şarj istasyonları kuruyor.

Ülkemizde faaliyet gösteren akaryakıt firması olan Aytemiz, ülkemizde artan elektrikli araçların şarj sorununu karşılama amacıyla istasyonlarına hızlı şarj üniteleri kuruyor.

Yapılan açıklamada, Aytemiz istasyonlarının otomotiv endüstrisindeki değişim ve dönüşüme ayak uydurmayı amaçladıklarını ve bu nedenle sayıları her geçen gün artan elektrikli araçlar için hızlı şarj üniteleri ile hizmet vermeye başlayacağı bildiriyor.

reklam
MSI reklamı

İlk olarak Bursa’da ünite kurulmaya başlanılacağını belirtilen Aytemiz, bu istasyonlarda kurulacak üniteleriyle hem elektrikli hem de hibrit araçların şarj edilebilmesine imkân sağlanacağı vurguluyor.

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke, Türkiye’de sayıları 2016 yılında 2 bin adede yaklaşan ve 2017 yılında bir önceki yıla oranla satışları yüzde 50 büyüyen elektrikli araçların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla bu adımı attıklarını belirtirken, Aytemiz olarak dizel, benzin ve LPG satışının yanı sıra elektrikli araçlar için Eşarj Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri AŞ ile iş birliğine gittiklerini ve böylece elektrik enerjisini de alternatif yakıt olarak istasyonlarında satışa sunacaklarını aktardı.

Eke, “Doğan Enerji ile elde ettiğimiz know-how ve rekabet avantajı sayesinde sektörümüzün geleceğine bugünden hazırız. Aytemiz olarak elektrikli araç kullanıcılarından gelecek geri bildirimlerle istasyonlarda yapacağımız yatırımlara yön vereceğiz. Bursa’nın ardından, kısa bir süre içerisinde İstanbul’da, hem Anadolu hem de Avrupa yakasında gerekli noktalarda daha merkezi istasyonlarımızda hızlı şarj ünitesine yer vereceğiz. Bugün bir istasyon ile başlattığımız bu hizmeti, elektrikli araçların en sık kullanabileceği karayollarını temel alarak, bu güzergâhlardaki Aytemiz istasyonları vasıtası ile uzun vadede belli bir oran çerçevesinde yaymayı hedefliyoruz.” şeklinde açıklama yaptı.

Eke, bu istasyonlara uğrayacak elektrikli ve hibrit araçların sadece 25 dakikada neredeyse bataryalarının tamamını doldurabileceğini, aynı anda 2 araca hizmet verebilen cihazlardan günde yaklaşık 75 civarında aracın yararlanabileceğini aktarıyor.

Teknolojiye olan tutkusunu Hardware Plus'ta meraklılarına aktarıyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Yeni nesil Mercedes C43 AMG, küçük E Serisi gibi görünebilir!

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

2022 Mercedes C43 AMG‘ye ait bir prototip, önceden görüntülenenlere kıyasla daha hafif bir kamuflajla görüntülendi. Kamuflajdan anlaşıldığı kadarıyla aracın, yeni E-Serisi’nin küçük versiyonu gibi görünmesi bekleniyor.


İlginizi çekebilir: Görünüşü sizi aldatsın: Renault Twizy F1 Racing prototipi

reklam
MSI reklamı

Aracın ön kısmına baktığımızda yeni tasarıma sahip LED ön farlar kendini belli ediyor. Ön tamponun alt kısımlarında yer alan yan hava girişlerinin de yeni bir tasarıma sahip olması bekleniyor.

Yeni C Serisi’nin arka kısmında da değişiklikle var tabi ki. Mercedes’in, yeni nesil S Serisi ve CLS ile uyumlu bir arka far tasarımı yaptığı düşünülüyor. Ayrıca prototipte, dörtlü egzoz çıkışının olduğunu da belirtelim. Alman üreticinin güncel marka yüzü olan tasarım çizgilerinin C Serisi’nde de olacağını düşündüğümüzde E ve S Serisi modellerinin karışımının, küçük bir versiyonunu göreceğiz gibi.

Yeni jenerasyon demek yeni motorlar da demek oluyor. Eski C43’te 3.0 litrelik turbo beslemeli, altı silindirli bir motor bulunuyordu. 2022 C43’te ise A45 AMG‘de kullanılan 2.0 litrelik turbo beslemeli, dört silindirli motorun (382 beygir güç ve 480 Nm tork) yer alması bekleniyor. Aynı motorun C53 ve hatta en güçlü C Serisi modeli olan C63‘te, elektrik motoruyla desteklenmiş bir şekilde kullanılacağı dahi düşünülüyor.

Yeni C Serisi satışa sunulduğunda BMW 3 Serisi, Audi A4, Volvo S60, Lexus IS ve Alfa Romeo Giulia gibi araçlarla rekabet edecek. 

Kaynak: Carscoops

 

Devamını oku

Genel

Görünüşü sizi aldatsın: Renault Twizy F1 Racing prototipi

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Renault‘un en küçük elektrikli modeli olan Twizy, tasarımı ve performansıyla pek de ilgi çekici değildir. Fakat İngiltere‘deki bu ilginç örneği oldukça dikkat çekiyor.


İlginizi çekebilir: Efsane Toyota 2000GT, günümüze uyarlansa nasıl görünürdü?

reklam
MSI reklamı

İngiliz modifiye şirketi Oakley Design tarafından yapılan bu Twizy, direkt olarak Renault’un 2013 yılında tanıttığı Twizy F1 prototipinden ilham almış. Tabi Renault, yaptığı Twizy’i 97 beygir güce çıkaran performans iyileştirmeleri yapmıştı. Yalnızca 564 kg ağırlığında bir araç için bu değer oldukça iyi iş çıkarır nitelikte diyebiliriz. Fakat Oakley Design‘ın aracında ( Standart 17 beygirlik motor korunmuş.) böyle bir performans dokunuşu yok. Aslında bu araç, Renault’un yaptığı Twizy F1’in aynısı diyebiliriz. Fakat sadece dış görünüm olarak.

Bu Twizy’de karbon fiber ön yüz, F1 araçlarındakine benzer bir splitter, motor sporlarından esinlenen lastikler ve karbon fiber yan etekler bulunuyor. Oakley Design, bu aracı yaparken standart yan camları çıkartıp, yerlerine küçük rüzgar deflektörleri yerleştirmiş. Karbon fiber yan aynalar ve difüzörün yanında, büyük bir arka kanat da bu Twizy’de yer alıyor.

Aracın ilanı ise Piston Heads sitesinde, 19 bin 999 sterlinlik etiket ile yer alıyor.

Kaynak: Carscoops, AutoExpress, Piston Heads

Devamını oku

Genel

Efsane Toyota 2000GT, günümüze uyarlansa nasıl görünürdü?

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Toyota ve Yamaha, Japon otomotiv endüstrisinin neler başarabildiğini göstermek adına 60’lı yılların sonunda güçlerini birleştirmişti. Bu iş birliğinden ortaya çıkan eser ise önden motorlu ve arkadan çekişli bir coupe olan 2000GT oldu.


İlginizi çekebilir: 2021 BMW S1000 R tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Sınırlı sayıda üretilmiş olan bu araç, bazı basın kuruluşları tarafından Porsche 911 ile kıyaslanmıştı. Bu durumu göz önünde bulundurursak, böyle bir aracın temiz bir örneğinin günümüzde 1 milyon $ civarında etiketlere sahip olması hiç de şaşırtıcı değil.

Haberimizin esas kısmı olan nokta ise bağımsız bir tasarımcının, Toyota 2000GT‘yi günümüz şartlarında hayal ettiği çalışması. Arkaya doğru alçalan tavanı ve yüksek omuz çizgisi ile Supra FT-1 Concept‘e oldukçe benzediğini söylemek mümkün. Fakat yine de kendine has bir çizgisi olan bir tasarım olmuş.

Tasarımın yaratıcısı Nirmit Soni, sadece aracı yeniden yorumlamak istememiş. Hafiflik, teknoloji ve modernliğin özünün yakalandığı bir tasarımın, orijinaline saygı duyar nitelikte bir araya getirmeyi amaçladığını söylüyor Soni.

Görsellere baktığımızda bu hedefe ulaşıldığını görmek mümkün. Dikiz aynası yerine kamera aynalar, gövdeye gizli kapı kolları, karbon fiber jantlar, aktif arka kanat gibi detaylarıyla oldukça gerçekçi düşünülmüş bir tasarım olmuş.

Toyota ise ikonik 2000GT modeline hala daha destek çıkıyor. Geçen yaz Toyota Gazoo Racing, GR Heritage Parts projesi ile 2000GT için yedek parça üretmeye başlayacağını duyurmuştu. Böylelikle bu efsanenin sahipleri, araçlarıyla ilgili herhangi bir parça sorunu endişesi yaşamadan, 2000GT’lerini kullanmaya devam edebilecek.

Kaynak: Carscoops

NOT: Söz konusu tasarım Nirmit Soni’ye aittir. Toyota ile herhangi bir resmi bağlantısı yoktur.

Devamını oku
MSI reklamı

HWP COIN’den Haberler