Apple, genellikle ürünlerinin kalitesi ve fiyatıyla konuşmaya alışık olduğumuz bir şirket. Yazılımdan donanıma kadar tüm üretimi kontrolü altında tutan firma son olarak bir kablosuz şarj sorunuyla gündeme geldi.
İçindekiler
Apple kullanıcıları üzgün
Şirket son telefon serisi olan iPhone 12 ailesi, kablosuz şarj esnasında bazı problemler yaşıyor. Yeni teknolojilerin çıkış dönemlerinde yazılımsal ve donanımsal bazı sorunların olması ne yazık ki yaygın bir durum. Geçtiğimiz yıllarda yaşanan Samsung Galaxy Note7 ve Xbox 360 gibi akılda kalan büyük facialar bunun net bir örneği. Görünen o ki İOS 14 de bu tarz sorunlardan payını almış gibi. Neyse ki bu defa sorun ciddi sonuçlara neden olan bir donanım probleminden değil, yazılımdaki bir hatadan kaynaklanıyor.
Bazı kullanıcıların yaşadığı problemi ve Apple teknik desteği ile arasında geçen konuşmayı internette paylaşmasıyla ortaya çıkan olayda, kullanıcılar iPhone 12 cihazları ile bazen sorunsuz şarj edebilirken ertesi gün telefonun yeniden başlatılmadığı sürece şarj olmadığını belirtti. Apple ve teknoloji forumlarında sorunu yaşayan yüzlerce kullanıcı olduğu biliniyor. Sızdırılan konuşmalarda şirket yetkililerinin verdiği cevap, şirketin iPhone 12 telefonlardaki şarj sorununun farkında olduğunu ve konunun üzerinde çalışıldığını gösterdi.
Geri bildirimlere ve kullanıcı deneyimine daima önem veren şirket, muhtemelen çok kısa sürede konuyla ilgili sorunu çözecek bir güncelleme yayınlayacaktır. Yine de 699 $ fiyat etiketiyle başlayıp, 1000 $ üzerine çıkan cihazların bu tarz problemlere sahip tüketici deneyimi açısından olumsuz. Umuyoruz ki Apple ülkemizdeki ve globaldeki kullanıcılarını mağdur etmeden konuya hızlı bir çözüm getirir.