Sosyal medya

Genel

Amerika ürünlerine vergi yolda!

Son zamanlarda yaşanan ikili sorunlar nedeniyle gerilen Amerika ve Türkiye karşılıklı olarak birbirlerine yaptırım ve boykot uygulamaya devam ediyor.


İlginizi çekebilir : 1 dolar 5 TL oldu! Teknolojik ürünlerde yine zam mı gelecek?

reklam
MSI reklamı

Sekiz çekirdek

” Onların iPhone’u varsa bizim de Venüs’ümüz var “

Siyaset Ekonomi ve Toplum Araştırmaları Vakfı sempozyumunda konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan piyasa ile ilgili mesajları da bu noktadan verdi.

Amerika’nın bazı önemli vergileri arttırmasına tepki olarak seslenen Cumhurbaşkanı Erdoğan :

“Buradan iş dünyamıza sesleniyorum. En güzel cevap işimize 4 elle sarılmak olacaktır. Daha çok üreteceğiz, daha çok ihraç edeceğiz. ABD’nin elektronik ürünlerine biz boykot uygulayacağız. Onların iPhone’u varsa öbür tarafta Samsung var, Venüs var Vestel var. Ne yaptığımızı anlasınlar. Biz kendimize yeteceğiz.”

Çok da iyi geçmeyen dış politika döneminde atılan bu adımların ileri boyutlarını görmek şimdilik pek mümkün değil.

 

 

 

Öğrenci / Teknoloji Editörü

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

Seat, elektrikli scooter pazarına giriyor!

Seat, önümüzdeki ay İspanya ve diğer ana Avrupa ülkelerinde piyasaya süreceği MO eScooter 125 ile elektrikli scooter pazarına giriyor.


İlginizi çekebilir: Hyundai’nin lüks markası Genesis, GV70’in tasarımını paylaştı!

reklam
MSI reklamı

Markanın yerel pazarı olan İspanya’da 6 bin 250 €‘dan başlayan fiyatlarla satılacak. Bu fiyat, markanın en küçük hatchback modeli Ibiza’nın yerel fiyatının neredeyse yarısına denk geliyor.

Kırmızı, beyaz ve grinin de dahil olduğu seçeneklerine sahip olan eScooter, 9 beygir güç ve 177 Nm tork değerlerine sahip, fırçasız bir elektrik motorundan gücünü alıyor. eScooter, böylelikle 0-50 km/s hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayabiliyor ve 95 km/s‘lik maksimum hıza ulaşabiliyor.

eScooter’da 5.6 kWh değerinde yaklaşık 40 kg ağırlığında, çıkarılabilir bir lityum iyon pil yer alıyor. Bu çıkarılabilir bataryayı evde veya halka açık şarj istasyonlarında doldurmak mümkün. Şarj etmek demişken 6-8 saat arası bir sürede doldurulabilen bu pil ile 137 km’ye kadar menzil sunulabiliyor.

Seat MO‘nun yöneticisi Lucas Casasnovas, “Seat MO eScooter 125 modelimiz, markamızın kentsel mobilite birimi olan Seat MO’nun, şehre, insanlara ve doğaya ne kadar özen gösterdiğinin bir kanıtıdır. Seat MO, şehir yaşamının kalitesini, gürültüsüz, emisyonsuz ve minimum karbon ayak iziyle arttırmak için ürün ve hizmetlerini geliştirmeye devam ediyor.” diyor.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

Genel

Hyundai’nin lüks markası Genesis, GV70’in tasarımını paylaştı!

Bir süre önce kamuflajlı resmi görselleri yayınlanan 2022 Genesis GV70‘in tasarımı, bu yılın sonunda yapılacak tanıtım etkinliğinden önce paylaşıldı.


İlginizi çekebilir: Yeni 2021 Isuzu MU-X tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Genesis, GV70’i yaratırken “Atletik Zerafet” felsefesini kullandığını söylüyor. Bu sebepten ötürü araç, ön kısmında markanın imzası olan “Crest Grille” ızgarayı taşırken, markanın diğer modelleri gibi iki parçalı, dörtlü farlara sahip.

Araca yandan baktığımızda ise ön farların üstünden başlayıp, arka farların altına doğru inen kavisli bir çizgi dikkat çekiyor. Arkaya doğru eğimli tavanı takip ederken, zarif bir şekilde C sütununa açılı olarak yerleştirilen camlarla karşılaşıyoruz.

GV70’in arkasına geldiğimizde ise Genesis’in diğer modellerindekine benzeyen dörtlü arka far grubunu görüyoruz. Normal GV70 modeli dikey yerleştirilmiş egzozlara sahipken GV70 Sport modelinde, adına yaraşır şekilde tamponlar, 21 inç jantlar ve yuvarlak egzozlar bulunuyor.

Genesis GV70’in kabini

Genesis GV70’in normal ve Sport olmak üzere iki farklı modeli bulunduğunu haberimizin başında da söylemiştik. Bu iki model, dış tasarımda olduğu iç tasarımda da bazı farklılıklara sahip. Normal modelin kabininde iki kollu direksiyon ve şirketin en geniş bilgi-eğlence ekranı göze çarpan ilk detaylar oluyor. Şık ve sade bir çizgide olan normal GV70’te, klima kontrolcülerinin yer aldığı ikinci bir ekran da yer alıyor. Bu ikinci ekranın altında ise navigasyon, radyo ve diğer bilgi-eğlence sistemine ait fonksiyonlara ait bazı düğmeler sıralanmış. Sport modelde ise üç kollu direksiyon simidi dışında, normal modelden farklı görünmüyor.

Genesis GV70’in motor seçenekleri ve diğer detayları

Aracın tanıtım etkinliğine biraz daha zaman olduğu için pek fazla detay bulunmuyor. Fakat GV70’in, şirketin sedan modeli G70 ile aynı platformu kullandığı, bu sebeple GV70’te arkadan çekişin standart olduğu ve opsiyonel olarak dört tekerlekten çekiş sunulması bekleniyor.

Giriş seviyesi modelde turbo destekli dört silindirli benzinli bir motor olacak. Fakat 2.0 litre 249 beygirlik ünite mi yoksa 2.5 litre 300 beygirlik ünite mi kullanılacak bilinmiyor. Sport modelin ise 365 beygirlik 3.3 litre çift turbolu V6‘dan veya 375 beygirlik 3.5 litre çift turbolu V6‘dan gücünü alması bekleniyor.

Güney Kore’nin de dahil olduğu, Kuzey Amerika dışındaki diğer pazarlarda 201 beygir ve 441 Nm torka sahip 2.2 litrelik dizel bir seçeneğin de olacağı söyleniyor.

Genesis markası şu an Avrupa’da yapılanmaya yeni başlayan bir marka olmasından dolayı ve ülkemiz vergi dilimlerinden dolayı, GV70’in de dahil olduğu diğer Genesis modellerini de maalesef ülkemizde göremeyeceğiz gibi duruyor. Tabi özel ithalat durumlarını hesaba katmazsak.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

Genel

Yeni 2021 Isuzu MU-X tanıtıldı!

Isuzu, ülkemizde genelde kamyonet ve ticari araç türevi araçlarıyla tanınıyor. Fakat markanın birkaç yıldır MU-X adında bir SUV modeli de bulunuyor. Geçtiğimiz günlerde ise bu MU-X modelinin yeni jenerasyonu Tayland’da tanıtıldı.


İlginizi çekebilir: Makyajlı 2021 Renault Megane Sedan tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Tayland’da PPV (Passenger Pickup Vehicle) olarak sınıflandırılan aracın, 2021 Isuzu D-Max‘in SUV hali olduğunu da söylemek mümkün. MU-X iki farklı motor seçeneğine sahip. İlk seçenek olan 1.9 litre hacmindeki RZ4E kodlu dört silindirli turbo dizel motoru ile araç, 150 beygir güç (3500 dev/dk) ve 350 Nm torka (1800-2600 dev/dk) sahip. Bu ünite, altı ileri manuel veya altı ileri otomatik şanzıman ile yalnızca arkadan çekişli bir şekilde alınabiliyor.

Diğer seçenek ise 3.0 litre hacmindeki 4JJ3 kodlu dört silindirli turbo dizel ünite. 190 beygir güç (3600 dev/dk) ve 450 Nm torka (1600 – 2600 dev/dk) sahip. Bu ünite ise yalnızca altı ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş ile birlikte alınabiliyor.

Isuzu, MU-X’e, D-Max modelinden ayıran tasarım detayları eklemek için oldukça mesai harcamış. Ön kısımdan baktığımızda D-Max ile aynı olduğunu söylemek mümkün. Fakat farklı ön-arka far grupları ve farklı yan profili ile araç, eski nesline kıyasla daha modern bir duruşa sahip olmuş.

Aracın kabininde de D-Max ile olan benzerlikleri görmek mümkün. Fakat üst donanım paketleri ise MU-X, biraz daha lüks bir görünüşe sahip diyebiliriz. Elektrikli park freni, elektrikli bagaj kapağı, ortam aydınlatması gibi yeni donanımlar ile araç, D-Max’ten kendini ayırıyor. Ayrıca Isuzu, MU-X’in, geliştirilmiş kabin içi ses izolasyonu dışında, D-Max’ten daha stabil bir sürüş ve daha fazla konfor sunduğunu söylüyor.

Yeni Isuzu MU-X’in ülkemizle ilgili operasyonları hakkında henüz resmi bir açıklama bulunmuyor.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler