Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Rehber

Akıllı Tüketici Olun! | HWP Özel

akıllı tüketici olun
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Yeni yılda daha akıllı tüketici olmak elinizde. Her zaman okurunun yanında saf tutan Hardware Plus sizin için 2018 yılında ve müteakip zamanlarda hayatınızı kolaylaştıracak, sizi daha akıllı tüketici yapacak noktaları derledi.

Akıllı tüketici olmak zor, özellikle de bu kadar lafı çevirip kısmen yalan söyleyen şey varken! Serbest piyasa ve kapitalizmin bir araya geldiği günümüz ekonomik düzeninde insanların sürekli olarak, mümkünse sorgusuz sualsiz biçimde, mümkün olan her türlü kaynaklarıyla piyasa satılan malların satın alması yönünde telkinlerde bulunulur. Bu telkinlerin temelinde birkaç tane temel ikna savı vardır: Diğerlerinden yani potansiyel rakibiniz olan diğer insanlardan bir adım öne geçmek veya mümkünse onlarla durumu satılan ürün veya hizmetle eşitlemek en önemli kıstastır. Aynı şekilde sosyal yapı içinde sınıf atlayabilmek veya sınıf atlama sanrısıyla kendini kandırmak da insanların gerekli gereksiz para saçması, gösterişli veya üzerinde farklı pozitif algılar oluşturulan ürünlerden kendilerine bir kişilik, bir persona örmeleri de sıkça görülen davranışlardandır.

mağazalar akıllı tüketici

reklam
MSI reklamı

Bu tüketim çılgınlığı, bu markalaşarak verilmeyen kalite garantisinin ardından inşa edilen algıları bir kenara atmak için asla geç değil. Hem teknolojiyi ithalatla yaşayan bir ülke olmamız hem de ulusal gelirin durumunu yan yana koyunca hem ulusal çıkarlar hem de insanlığın ilkel özünden kurtulma çabası olarak önemli bir adım atmış olacağız.

Hedefimiz herkes!

Herkes akıllı tüketici değil; birçok reklam ajansı, reklamcı ve marka çalışanı bu sayede evine ekmek götürüyor. Yadsınabilir bir gerçek de olsa kurulu sistem içinde daha akıllı hareket etmek, sözleşme imzalarken küçük yazıları da okumak gibi mümkün.

Nasıl siyasi habercilikte özgür basının vazifesi seçmeni bilgilendirmek ve bu yolla bilinçlendirmekse teknoloji haberciliğinde de amaç tüketiciyi bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir. Hiçbir habercilik türünde maddi çıkar karşılığı yalan söylemek veya gerçekleri saptırmanın yeri yoktur.

denge akıllı tüketici

Bu çalışmamızda gerçeklerde oluşabilecek sapmalardan nasıl kendinizi korursunuz ve akıllı tüketici olursunuz ayrıntılı biçimde anlatıyoruz.

Akıllı tüketici pazarlamacıya karşı!

Felsefe derslerinde gördüyseniz idealar evreni kavramını bilirsiniz. Platon’un mükemmel şeylerin (idealar) yansımalarıyla iştigal ettiğimizi anlatırken kullandığı bu ifade her yeni seri ürün, her yeni model hizmet için geçerli, değil mi? Bugüne kadar yapılmış en iyi falanca (buraya cihaz serisi ismi gelecek) diye her sene satılan ürünlerin geçmişine baktığınızda hepsinin devrimsel özellikleri olduğu iddiası, hepsinin bu idealar evrenindeki kavramın bire bir temsili olduğu iddialarına kadar giden beylik lafların reklam panoları ve para karşılığı satın alınmış dillerden düşmediğini görürsünüz.

alışveriş akıllı tüketici

Akla tek soru gelir: Bu seneki mükemmelse, geçen senelerdeki de mükemmeldiyse, nasıl bir kemâle erememezlik bu? Bunu sormak saçma gelebilir ama şöyle soralım: Yenisini satmak için firma ürüne yeni ne eklemeli, ekleyemiyorsa kaç takla daha atmalı?

Reklamlara dikkat!

Günümüzde reklamların iki türü var: Birincisi tamamen bilgilendirme amacı taşıyan, neredeyse hiç yorum ve cilalama içermeyenler. İkincisi ise bir ürün veya hizmetin bir veya birkaç yönünü alıp hakkında gerçeklikten yer yer uzaklaşan fikirler belirtmek, sınırlı bir grubun faydalanacağı/faydalanabileceği bir şeyi genele yaymak ve bunun işlevselliği üzerine spekülasyon yapmak.

1 – Seneye yenisi çıkacak, elinizdeki eskiyecek! (mi?)

Başlığın devamını söyle getirelim: Eskimese bile eskiyecek. Her ne kadar “bir öndeki” veya “geçen seneki” sözcükleri eski anlamına yeni yeni kavuşmuş olsa da eskimek her zaman kötü anlama gelmez. Uzun süre kullanılan ürünler kendilerine yapılan yatırımı çıkartırlar, maliyet verimlilikleri eskidikçe artar. Yaptıkları iş, doldurdukları boşluk ve kattıkları yetenek ve yeterlilikler üzerinden bakarsanız bir ürünü uzun süre kullanmak çok avantajlı geliyor. Hatta yaptığı işi sorunsuz şekilde uzun süre götürebilmesi bir ürünün tercihinde bir numaralı kıstas olmalı bile diyebilirsiniz.

alışveriş kadın akıllı tüketici

Ekonomik değer açısından bu gözlem doğruyken eğer bir üründen elde edilen fayda onun işlevinden ziyade yeniliği, görünüşü; yani size kattığı havaysa yenisi çıktığı gibi elinizdeki ikinci sınıf kalacaktır. Maalesef havalı cihazları teknik olarak yeterli olan cihazlara tercih eden kitle için bu eskime döngüsü her yıl birkaç asgari ücret seviyesinde ilk anlattığımız gruptaki insanlar için lüzumsuz bir masraf demektir. Ne istediğini bilmek bu nedenle çok önemli. Sizce de öyle değil mi?

2- En iyisi ve yanındakiler ile “en iyisi ve diğerleri”

İşe uygunluk konusu rafa kalktığı anda devreye giren bir sorun da en üst modeli alalım, daha uzun süre kullanırız algısıdır. Aynı nesil içindeki daha güçlü cihazlar elbette teorik olarak daha uzun kullanım ömrüne sahipler. Hem dış gövdelerinin daha dayanıklı olması hem de içlerindeki yeterliliğin yüksek olması tüketicileri temeli o kadar da sağlam olmayan bir uzun ömürlülük algısına yönlendirir. En iyisi kavramının kendisi kadar sanal olan uzun ömürlülük bir araya gelince tercihlerin bir yere doğru büküldüğünü görmek olağan. Bu fikre kapılmayın. En iyisi sizin için geçerli olan şartlarda işinizi yeterince görebilen ve bir adım sonrasında değişimi gerektirmeyecek cihaz veya “şey”dir. Bilgisayar, akıllı telefon veya klavyeden değil buzdolabı, çamaşır makinesi, otomobil ve hatta oturacağınız ve 10 ila 20 yıl arası taksit ödeyerek sahip olabileceğiniz evinizi bile bu şekilde, elbette ürün veya hizmetin niteliğine göre eklenecek diğer değişkenleri hesaba katarak, belirlemenin muazzam faydalarını göreceğiniz aşikâr değil mi?

e-ticaret akıllı tüketici

Bunun yanında bir de aynı modelin bir beden küçüğünü, hafifini; kibar terimleri kenara bırakırsak aleni şekilde kırpılmışı ve yer yer kimliğini kaybetmişini aynı marka model şemsiyesi altına kullanıcılara satanlar hakkında uyarıyı da buraya ekleyelim. Bir markanın modelinin yanında “şirinleştirici” veya “hafifletici” bir son ek geliyorsa o ürünün temel modelle olan alakası kopmaya başlamış demektir. Bazen bu fark o kadar açılıyor ki alâka köprüleri tekrar kurulamaz hâle geliyor. Aynı isim altında, aynı reklam panosunu yer yer paylaşan ama uygulamada aralarında pek fazla bağlantı bulunmayan iki ürün görebiliyorsunuz. Pazarlamacı ise burada tek marka üzerinden daha makul maliyetlerle ürünü tüketiciye ulaştırmaya çalışarak kendi vazifesini yapıyor.

3 – Seçenekleri yöneten taktikler

Şirinleştirme takısına sahip ürünlerin önemli bir kısmı piyasada fiyat avantajları nedeniyle çok iyi satış rakamlarına ulaşıyor. Bu biraz da satın alma gücü düşük pazarların kaderi elbette. Pazarlamacıların ve marka uzmanlarının önemli birer silahı da seçeneklerinizi yönlendirmektir. En çok verilen örneklerden bir tanesi bir de şu şekilde. Bir derginin fiyatı 10 lira, yıllık abonelik ücreti de 100 lira olsun. Bu derginin dijital abonelik bedeli de yıllık 100 lira olsun. Matbu dergi elime gelmeyecek diyerek birçok kişi normal (hem de iki sayı parası alınmayan indirimli seçeneği) tercih edecektir. Fakat matbu aboneliği 120 liraya dijital abonelikle beraber satıp yanına seçenek olarak yalnızca 100 liraya dijital aboneliği koyarsanız aradaki 20 liralık farkı da alabilirsiniz. Fazladan büyük bir yatırım yapmadan hem de.

İhtiyacın fazlası

Bir diğer sorun da özellikle yiyecek sektöründe ihtiyacımız olmayan miktardaki gıdaların (ve aynı zamanda kalorinin) daha büyük porsiyonlarla paketlenerek satılması (veya sunulması) olayına benzeyen, çok ihtiyacımız olmamasına rağmen rakamların pompalanabilmesi veya daha fazlasına sahip olunuyormuş hissi yaratılan “büyük porsiyonlu” ürünlerin varlığıdır. Konu teknoloji olunca elbette aradaki fiyat farkları ciddi şekilde yükseldiği için hızlı tüketim maddeleri kadar belirgin değil. Performans açısından çok düşük ekran kartlarına o kartın kullanamayacağı kadar çok bellek koyup rakiplerinin önüne geçmeye çalışan firmaları görürdük. Şimdi ise durum biraz değişti. Kullanamayacağımız kadar büyük mekanik diskin sisteme takılması, çok zayıf işlemcili dizüstü bilgisayara bol bol bellek koyulması bir önrek. Geri kalan özellikleri pek yeterli olmayan bilgisayarların işlemci üreticinden gelen pazarlama bütçesinin kullanılması da bir başkası. Veya o tarafta dolan kotalar nedeniyle ucuza alınması sonucu aşırı güçlü işlemcilerle sunulması biçimlerinde sıklıkla kendisini gösteriyor.

4 – İndirimler ve bindirimler

İndirimler ve kampanyalar özellikle önemli günlerde insanların satın alma eğilimini artırmak için ürünleri çekici hale getirebiliyor. İndirimler acil likit ihtiyacı, dönem sonu ürünlerin depo maliyetini azaltmak, var olan malı satarak döngüyü devam ettirmek gibi sebeplerle tekrarlanabilirler. Bu nedenle akıllı tüketici olmak için indirimlerde dikkat edilmesi gereken birkaç nokta var.

  • Bu ürüne ihtiyacım var mı? Sorusu en önemli soru olsa gerek. İhtiyacınız olmayan bir şeyi 10 lira yerine 7 liraya almanın bir anlamı yok. Kaynaklarımız sınırsız olmadığı için ihtiyaç haricindeki tüketim zaten yayıncı olarak fikir yürütme alanımızın dışına giriyor.
  • İndirim kulağa güzel gelse de cebimizden para çıktığı gerçeğini görmezden gelemeyiz. 10 liralık bir şeyi 7 liraya aldığınızda 3 lira kâr etmiyorsunuz. Bu sorunlu, tüketim çılgını bir bakış açısı. Kâr bir ürünün ticaretini yaptığınızda elde edebileceğiniz bir şeydir, sadece satın alarak gerçekleşmesi mümkün değil. 10 liralık bir şeyi 7 liraya aldığınızda sadece 7 lira harcamış oluyorsunuz.

cüzdan akıllı tüketici

  • İndirimler başta olmak üzere “%50’ye varan” veya “10 liradan başlayan” tarzı tabirler fiyat listesinde var olan ama ezici bir çoğunluğun mezkûr firmada satın alacağı ürün ve hizmetlerde karşılaşmayacağı değerleri çağrıştırır. İndirimlerin ekseriyetle %15 seviyesinde olduğu örneğin bir bayram kampanyası döneminde yalnızca bir üründe %50 indirim olduğunu düşünün. Bu, firmaya afişe bunu yazma hakkını verirken bizi gerçeklerden uzaklaştırır.

Önce indirim sonra bindirim

  • Önce bindirim, sonra indirim de önemli satış taktiklerinden bir tanesidir. İndirim dönemi öncesi şişirilen fiyatlar daha da yükseltilen indirim oranlarıyla müşterilere yansıtılır. Müteşebbislere buradan çağrı yapalım: Ürün ve satıcı özelinde fiyat takibi yapabilen ve bu fiyat değişikliklerini takip ederek arşivleyen bir fiyat kıyaslama sistemi şahane olurdu.
  • Bu konulardaki en sorunlu, hatta yüz kızartıcı uygulamayı en sonsa sakladık: Sanal indirim! İndirimin sanalı mı olur demeyim. Birçok internet tüccarının yaptığı şey şu. Ülkemizde satışa neredeyse her kanalda 10 liradan satışa çıkan ürüne 11,2 lira fiyat etiketi (evet, algoritmik yapıldığı için genellikle küsuratlı) koyup üzerinden %10 indirimle 10 liraya sattığını iddia etmek. Herhalde anlattıklarımız arasında en komik olanı da bu.

Elbette bu alanda kur farklarından dolayı rafta kaldığı sürece etiket fiyatı yabancı para olarak sabit kalsa da (hatta düşse bile) Türk Lirası olarak fiyat değişimine uğrayan, uzun raf ömrüne sahip ürünleri dikkate almamak lazım. Onlar az da olsa varlar. Bir editörümüzün üç buçuk sene evvel gümrük ve diğer vergilerle 205 USD + KDV gibi bir fiyata aldığı cihaz o zamanlar 500 TL ederken şimdi 175 USD + KDV fiyatla 750 TL ediyor. Evet, mezkûr ürün hâlâ satışta ve KDV haricinde belki de tüm diğer veriler arttı ve kur bir buçuk katından daha da pahalı bir hâl aldı.

5 – Küçük farklar, küçük yazılar

Artık kredi kartı ve bankalara ait diğer sözleşmeler kocaman harflerle yazılıyor olsa da reklamlarda hâlâ minnacık yazılar gözlerimizden sıkça kaçıyor. Bu minik yazılar yerine göre sınırlı stoklardan, yerine göre almayı düşündüğünüz bir ürünün özelleştirilmiş (çoğu zaman kırpılmış) alt model numarasını anlatıyor. Bazen de geçerli olduğu tarihleri veya WoW Burning Crusade zamanındaki bitmek bilmeyen “attunement” zincirlerini anımsatan koşullar yazar.

alışveriş arabası akıllı tüketici

Bu küçük yazılar her zaman gerçek anlamda küçük yazı olmayabilir. Bir ürün veya hizmetin benzerlerinden farklı olduğunu gizleyen bazı ayrıntılar da ilanlarda, ürün bilgilerinde gizlenmiş olabilir. Hatta bu tür bilgiler yanıltıcı niteliklerinin doğası gereği açık açık yazılmış bile olabilir. Daha hızlı ama eski nesil işlemciler bu açıdan çok sağlam örneklerin başında gelir desek yeridir tabii ama örnekler çoğaltılabilir.

Bitirirken

Bütün pazarlama çalışmaları satılmak için bekleyen ürünlerin piyasadaki devinimini artırmak içindir. İnsanların zayıf noktalarını dürterek onları ihtiyaçları olmayan şeyleri satın almaya iten taktikler kişisel bütçelerimizi yorucu bir sonsuz döngüye sokar. Ayrıca teknoloji ürünlerine harcanan bütçelerin de gerekli değil gündelik hayatın standart akışı haricinde bize küçük mutluluklar ve çoğunlukla sahip olma tatmini sağlamak haricinde başka amaca hizmet etmeyen yerlere yatırılmasına sebep oluyor. Bu bizi; ülkemizi ve toplumumuzu hiçbir yere götürmeyen harcamaların tek işlevi üretmeden, harcayarak iyi hissetmek ve dış ticaret açığını elzem olmayan kalemlerle büyütmekten başka bir işleve sahip değil. Yani akıllı tüketici olmamız bir anlamda zorunluluk.

Gözünüz açık olsun. Yardım ararsanız Hardware Plus olarak her zaman yanınızdayız ve yanınızda olmaya devam edeceğiz.

Genel Yayın Yönetmeni / Editor-in-chief @HWPtr

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Aksesuar

En sağlam ve en uzun pil ömrü vadeden akıllı saat: Honor Watch GS Pro

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Honor Watch GS Pro, bu yılın hem en sağlam hem de en uzun pil ömrü sunan akıllı saati olarak dikkat çekiyor. 25 güne varan pil ömrü ile dikkat çeken saat, çift GPS desteği ile özellikle doğa sporları ile ilgilenenlerin fazlasıyla dikkatini çekecek bir akıllı saat konumunda.


İlginizi çekebilir; Honor Watch GS Pro | 25 gün pil ömrü, çift GPS! (VİDEO)

reklam
MSI reklamı

Honor Watch GS Pro ile sağlamlık

GS Pro, tasarımsal olarak hem klasik hem de sortif görünümü ile dikkat çekiyor. Güçlendirilmiş polikarbonat malzeme ile askeri standartlarda sağlamlık sunan GS Pro, siyah, beyaz ve kamuflaj mavisi seçenekleri ile piyasaya çıktı. Hem klasik ve günlük giyime adapte olacak kadar sade ve şık, aynı zamanda sporcular için sağlam ve sportif bir görünümün benimsendiği Honor Watch GS Pro, sunduğu özellikleri ile de dikkat çekecek.

25 güne varan pil ömrü

Honor Watch GS Pro, şehirli olduğu kadar maceracıların da ilgisini çekecek bir tarzda olmasının yanında şarj cihazını unutturabilecek bir kullanım ömrüne de sahip. Tam dolu şarj ile 25 güne varan pil ömrü şu anda piyasadaki hiçbir akıllı saatte bulunmuyor. Outdoor antrenman modunda dışarıda spor yaparken bu süre 100
saate kadar erişirken, rota takip özelliğinin açık olduğu GPS modunda ise bu süre 2 güne kadar çıkıyor. Bu kadar uzun pil ömrü ile doğada ve her an şarj etme sorununu ortadan kaldıran Watch GS Pro, tamamen şarj olmak için ise 2 saatten az süreye ihtiyaç duyuyor.

Çift GPS ile rotadan dönüş

Yine bilinen akıllı saatlerden farklı olarak çift GPS özelliği varındıran saat, dünyanın neresinde olursanız olun sizin konumunuzu doğru bir biçimde gösteriyor. Örneğin doğa yürüyüşü yaparken bulunduğunuz kamp alanında başlatacağınız antrenman ile ne kadar uzağa giderseniz gidin sizin gittiğiniz noktayı haritalandıran akıllı saat rotadan dönüş özelliği ile istediğiniz anda size yön konusunda yardımcı olarak yola çıktığınız yere götürebiliyor. Bunun için de bulunduğunuz yerde yol olması da şart değil.

100’ün üstünde antrenman seçimi

Honor Watch GS Pro, içerisinde yer alan 100’den fazla spor aktivite desteği ile de hangi sporu severseniz sevin sizi takip edebiliyor. Buna yürüyüş, koşu, doğa yürüyüşü, kayak gibi bilinen ve spor denince akla gelenlerden, bilardoya kadar hiç ummadığınız sporlar dahil. Ancak özellikle doğada kullanımda gündoğumu/günbatımını da hesaplayabiliyor. Ayrıca gelgit durumlarını tespit edebiliyor. Ay’ın sekiz farklı evresini belirleyerek Ay’ın gökyüzünde görünüp kaybolacağı saatleri de belirtiyor. Yükseklik, basınç ve pusula özelliği ile dünyanın en zorlu koşullarında dahi GS Pro ile güvende kalabilirsiniz.

Akıllı saat özellikleri

Yukarıda bahsettiğimiz GS Pro modelini farklı yapan özelliklerin yanı sıra bir akıllı saatten bekleyeceğiniz tüm detayları da bu saatte bulabilirsiniz. Yüzlerce saat arayüzünden o günkü giyiminize ya da tarzınıza uygun bir saat yüzü seçebilirsiniz. 7/24 nabız ve stres takibi ile de sağlığınızı kontrol edebilirsiniz. Kandaki oksijen oranını ölçen SPO2 özelliği elbette her Honor saatte olduğu gibi Honor Watch GS Pro’da da bulunuyor.

Akıllı saatinizi üzerinden telefon görüşmesi, müzik kontolü ya da direkt 4 GB depolama alanına sevdiğiniz müzikleri aktararak bluetooth kulaklığınız üzerinden dinlemek gibi fonksiyonlar da GS Pro modelinde bulunuyor.

Her ihtiyacınıza uygun: Honor Watch GS Pro

Genel olarak baktığımızda hem uzun pil ömrü, hem çift GPS ve 100’den fazla spor desteği ve sağlamlığı ile piyasada bulabileceğiniz en iyi akıllı saatlerden biri olmayı başarıyor. Bu akıllı saat, başta doğa ve ekstrem sporcular olmak üzere herkesin ihtiyacına cevap verebilecek bir akıllı saat olmuş.

Not: Bu içerik Honor Türkiye desteğiyle hazırlanmıştır.

Devamını oku

Donanım

MSI laptoplarda %25’e varan indirim fırsatı!

MSI laptoplarda %25’e varan indirim fırsatı!
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Oyuncular ve içerik üreticiler için geniş sakalada farklı laptop modelleri bulunan MSI, Kasım Fırsatları ile birçok satış platformunda ürünlerine %25’e varan indirimler sunuyor. Biz de bu yazımızda farklı kategorilerden seçtiğimiz dört ürünü sizin için listeliyoruz.


İlginizi çekebilir; MSI GL75 Leopard incelemesi | Full HD oyun canavarı!

reklam
MSI reklamı

1- Büyük ekranda oyun oynamak isteyenlere: MSI GL75 Leopard 10SER-257XTR

MSI GL75 Leopard 10SER-257XTR modeli, 17 inç boyutunda geniş ekranıyla dizüstü bilgisayarda rahat bir oyun deneyimi sunabiliyor. MSI laptop modellerinden dikkat çekici bir ürün GL75. Intel Core i7 10750H işlemcisi, Nvidia GeForce RTX 2060 ekran kartı, 32 GB RAM ve 256 GB SSD ile 1 TB depolama gibi özellikler ile tam bir oyun canavarı konumunda. 17,3 inçlik ekranında 144 Hz tazeleme hızı sunması da bu güçlü bilgisayarın nimetlerini karşılaması adına iyi bir tercih olacaktır.

2- İnce ve hafif oyuncu bilgisayarı arayanlara: MSI GL65 Leopard 10SCSR-080TR

MSI GL65 Leopard 10SCSR-080TR

GL75 Leopard’a nazaran daha mütevazi ve hafif bir oyun bilgisayarı arayanlar için MSI GL65 Leopard 10SCSR-080TR de oldukça mantıklı bir tercih olacaktır. 15,6 inç boyutunda ve yine 144 Hz tazeleme hızı sunan bir ekran ile gelen üründe 28 mm incelik ve 2,61 kg ağırlık bulunuyor. Donanımsal detaylarına geldiğimizde ise Intel Core i7-10750H işlemcisi, Nvidia GeForce GTX 1650 Ti ekran kartı, 16 GB bellek, 512 GB NVMe SSD gibi detayları ile oldukça dikkat çekici olmuş. Windows 10 işletim sistemiyle gelmesi de sizi ayrıca lisans ücretinden kurtarıyor.

3- İçerik üreticilere özel MSI laptop: MSI Creator 15 A10SET-078TR

MSI Creator 15 A10SET-078TR

YouTuber’lar başta olmak üzere fotoğrafçılar, grafikerler gibi iş odaklı içerik üretimi için de bir model yer alıyor. MSI Creator 15 A10SET-078TR modeli hem şık hem de oldukça güçlü bir cihaz durumunda. 15,6 inç boyutunda NTSC renk gamutunu %72 oranında destekleyen dokunmatik oanele sahip olan Creator 15, Intel Core i7-10875H işlemcisi, 16 GB belleği, RTX 2060 ekran kartı ile geliyor. 512 GB NVMe SSD ise işlerinizi hızlıca yapmanıza katkı sağlayacak.19,8 mm inceliği ve 2,1 kg ağırlığı da ürünü taşınabilir hale getiriyor.

4- Ultra taşınabilir iş odaklı bilgisayar: MSI Prestige 14 A10SC-019TR

MSI Prestige 14 A10SC-019TR

İçerik üreticiler ve profesyonel kullanma yönelik ultra taşınabilir bir ürünü de listeye ekledik. MSI Prestige 14 A10SC-019TR bu tanıma en uyan ürün diyebiliriz. 15,9 mm incelik ve sadece 1,2 kg ağırlığıyla tüy kadar hafif denilebilecek bir model. Intel Core i7-10710U verimlilik odaklı işlemcisi, 16 GB RAM, 512 GB NVMe SSD, GTX 1650 ekran kartı gibi detayları ile işinizi her yerde yapabilmenizi sağlıyor. %100 sRGB desteği sunan 14 inç boyutundaki Full HD paneli ise canlı görüntüsü ile profesyonel kullanımlarda işinize yarayacak. 10 saate varan pil ömrü ve 15 dk şarj ile 1,5 saat kullanım deneyimi sunabilmesi ise taşınabilir bir cihazda beklenen özellik olarak uzun süreli kullanım imkanı sunuyor.

Bu listede bahsedilen ürünler dışında tüm MSI laptop modelleri indirimlerini buradaki linke tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Devamını oku

Rehber

TP-Link tarafından, Wi-Fi problemlerinize sunulan çözümler

TP-Link WiFi Engelleyici Görseli 3
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Covid-19 salgını nedeniyle hem eğitim, hem çalışma yaşamının, yoğunluklu olarak ev içine taşınmasıyla; ev içi Wi-Fi problemleri de artış gösterdi. TP-Link mühendisleri, evlerde en sık görülen Wi-Fi sorunları ve çözümlerini, internet kullanıcıları için açıkladı.


İlginizi çekebilir: TP-Link Tapo L510E akıllı ampul satışa çıkıyor

reklam
MSI reklamı

Covid-19 sürecinde, ev ortamında karşılaştığınız Wi-Fi problemlerinizi nasıl çözebilirsiniz

Covid-19 sürecinde, hayatlarımızdaki değişiklikler en çok da ev ortamlarına yansıdı. Her hanede, bireylerin eğitim ve çalışma eylemlerini evden sürdürmesiyle beraber; birçok kullanıcı çeşitli Wi-Fi problemleriyle karşılaşmaya başladı. Haliyle birçok kişi için, eğitim ve çalışma gibi süreçleri kesintisiz bir şekilde sürdürebilmek çok önemli bir hale geldi. Karşılaşılan problemler ve bu problemlerin çözümleriyle ilgili bilgi sunan TP-Link mühendisleri, birçok kullanıcının işine yarayabilecek detayları paylaştı.

Wi-Fi sorunlarının bir bölümünün, ev içi yapı öğelerinden kaynaklandığını belirten uzmanlar, bir diğer sorun tipinin ise yanlış cihaz seçimi ya da yerleştirilmesinden kaynaklı olduğunu belirttiler. Fakat bu 2 problemin çözümünün de zor olmadığını belirten yetkililer, sorunun doğru saptanmasının ve doğru çözümün seçilmesinin en önemli çözüm unsurları olduğunu vurguluyorlar. Bu nedenle salgının başlaması ve evden eğitim ve çalışmanın yoğunlaşmasına paralel olarak; TP-Link’in destek hizmetlerini çeşitlendirdiğini belirten yetkililer, satın alma öncesi de kullanıcılara destek hizmeti veriyorlar. TP-Link web sitesinde yer alan canlı destek hattından Wi-Fi sorununu aktaran kullanıcılara, hangi tip ürünle bu sorunu çözebileceği konusunda da destek veriliyor. Ayrıca bu hizmetten, TP-Link kullanıcısı olmayan kişiler de yararlanabiliyor. Evlerde yaşanan Wi-Fi sorunlarının cihaza bağlı sorunlar ya da evlerin yapısına bağlı sorunlar olmak üzere iki ana nedeni olduğunu belirten TP-Link yetkilileri, farklı ağ ürünleriyle her sorunun çözülebileceğini belirtiyorlar.

Bütün Wi-Fi problemlerinize çözüm mümkün

Türkiye’de modem kullanım süresinin Avrupa ülkelerine oranla bir hayli uzun olduğu, bunun da özellikle salgın döneminde hız, kapsama, performans düşüklüğü gibi şikayetlere sebep olduğu bildiriliyor. Özellikle eski teknolojili modemlerin, artık daha çok cihazın bağlı olduğu ve evin her yerinden internete erişilmek istendiği evlerde yetersiz kaldığını söyleyen TP-Link uzmanları, bugün yeni ürün alacakların en az Wi-Fi 5 (AC) destekli cihazlara yatırım yapması gerektiğini belirtiyorlar. Yeni teknolojili ağ ürünleri sadece daha yüksek hız sağlamıyor; birçok farklı teknoloji sayesinde ağ performansını da yukarıya çıkarıyor. Örneğin çift bant destekli bir modem, daha çok cihaza destek verebiliyor. Ya da beamforming (hüzmeleme) teknolojisi sayesinde Wi-Fi sinyalleri, ağa bağlı cihazlara doğru yöneltildiğinden daha geniş bir kapsama alanı elde edilebiliyor. Bu nedenle eski teknolojili modemlerin yenilenmesi evlerdeki pek çok Wi-Fi sorununu da çözebiliyor. Ayrıca modemlerin yerleştirildiği yer de çok önemli. Mümkün olduğunca evin ortasında bir yere yerleştirilen ve etrafında parazite neden olacak elektronik cihazların olmadığı bir modemden daha iyi performans alınacağı belirtiliyor.

TP-Link

Ek olarak, yeni nesil cihaz kullanan ve doğru yerleştirdiği halde Wi-Fi ölü bölge sorunu yaşayan çok sayıda kullanıcı da var. Bunun da en önemli nedeni, evlerin yapılarıyla ilgili. Standart, orta büyüklükte ama bol koridorlu, kalın betonarme duvarlı evlerde, Wi-Fi sinyallerinin her odaya ulaşmasına rağmen; kaliteli bir bağlantının gerçekleşemeyebileceğini söyleyen uzmanlar, Türkiye’de genelde pek çok evin bu yapıda olduğunu belirtiyorlar. “Bol ya da uzun koridor ve koridor boyunca sıralanan odalar, alanlar, bolca ahşap kapı Wi-Fi sinyallerini engelleyen unsurlardır” diyen uzmanlar, bu tip sorunlarda modem değiştirmenin (eski teknolojili modem kaynaklı sorunlar dışında) çözüm olamayacağını vurguluyorlar. Evin yapısından kaynaklı sorun yaşayanların da menzil genişletici (range extender) çözümleriyle bu sorunu aşabileceklerini belirtiyorlar.

uzaktan eğitim

Mesh ürünleriyle, evinizdeki ölü bölge sorununu çözebilirsiniz

“Küçük dairelerde doğru yere yerleştirilen bir menzil genişletici, ölü bölge sorununu genellikle çözer” diyen TP-Link uzmanları; ancak aynı Wi-Fi adı ve şifre ile kesintisiz bağlantı ve garantili çözüm isteyenlerin mutlaka Mesh Wi-Fi ürünlerini incelemeleri gerektiğini vurguluyorlar. Her ev tipine ve her bütçeye uygun bir mesh ürünü bulmak mümkün.

Katlı evlerde ise menzil genişleticilerin bu sorunu çözemeyeceğini vurgulayan TP-Link uzmanları, katlı evlerde, her katta ağa erişebilmek için powerline adaptörleri öneriyorlar. Powerline adaptörler, en basit anlatımıyla evde var olan elektrik hattını aynı zamanda internet hattı haline getirmeyi sağlıyorlar. Böylece ev ağı için yeniden kablo çekmek gerekmiyor. Wi-Fi sorunları nedeniyle evden çalışan ebeveynler ile uzaktan eğitim alan çocukların salonda toplanmak zorunda kaldığı pek çok ev bulunuyor. Bu da eğitimin de işin de performansını olumsuz etkiliyor, aile üyeleri arasında da sorunlara neden olabiliyor. TP-Link uzmanları, bunun çözümsüz olmadığını ve gerek danışmanlık vererek gerekse geniş ürün yelpazesi ile çok çeşitli çözüm sunarak TP-Link’in kullanıcıların yanında olduğunu belirtiyorlar. Ve son bir hatırlatma; sosyal mesafenizi korumayı, maskenizi düzgün bir biçimde takmayı, ve ellerinizi bol bol yıkamayı unutmayın! 

TP-Link

Devamını oku
MSI reklamı

HWP COIN’den Haberler