Bir süre önce sekizinci nesline kavuşan VW Golf, model ailesinin en üstünde yer alan Golf R seçeneğine de kavuştu. Araç, önceki nesline kıyasla daha güçlü ve daha sportif bir karakter ile karşımızda.
İlginizi çekebilir: BMW iNext’in tasarımı, #NEXTGen’de paylaşılacak!
2022 Golf R’ın kaputu altında 315 beygir güç ve 420 Nm tork değerlerine sahip, turbolu 2.0 litrelik dört silindirli bir motor bulunuyor. Araç ile ilgili hem iyi hem de kötü bir haber bulunuyor. ABD ve Kanada pazarlarında standart olarak 6 ileri manuel şanzıman ile gelen Golf R, opsiyonel olarak 7 ileri DSG şanzıman ile de alınabiliyor. Kötü kısım ise Avrupa versiyonunda araç, sadece DSG şanzıman ile satılacak.
Seçilen şanzımanlardan bağımsız olarak tüm modellerde, tork yönlendirme özelliğine sahip dört tekerlekten çekiş sistemi yer alacak. VW, bu sistemin önden savrulmayı engellediğini ve otomobilin viraj alma yarıçapını azalttığını söylüyor. Hatta aracın, fark edilir seviyede çevikleştiğini de ekliyor.
2022 VW Golf R, 0-100 km/s hızlanmasını 4.7 saniyede tamamlayabiliyor ve biraz fırsat tanındığında 250 km/s seviyesinde sınırlandırılan maksimum hızına ulaşabiliyor. Daha sert yaylar ve viraj denge çubuklarına sahip spor süspansiyonun yer aldığı Golf R, daha hafif bir alüminyum alt şasiye sahip. Ayrıca aracın normal Golf’ten 20 mm daha alçak oluşu, sportif duruşu güçlendiren detaylardan birisi olarak söylenebilir.
Golf R gibi bir aracın iyi gidebilmesi kadar iyi durması da önemli. 358 mm büyüklüğünde ve 33 mm genişliğindeki daha büyük ve geniş bir yapıdaki ön frenler ile onu durdurmak oldukça rahat olacak gibi görünüyor. Ayrıca aracın daha büyük bir ana fren silindiri ve çift pistonlu alüminyum ön kaliperleri olduğunu da belirtelim.
İçindekiler
Special ve Drift modu
Yeni Golf R’da Comfort, Sport, Individual, Race, Special ve Drift olmak üzere altı farklı sürüş modu bulunuyor. Special modu, Nürburgring Pisti için özel olarak ayarlanmış bir mod. Yarış moduna kıyasla daha yumuşak bir sönümleme ayarına sahip olan bu mod, Yeşil Cehennem’in dalgalı yapısıyla başa çıkılmasında önemli bir yardımcı.
Drift modu ise adından anlaşılacağı üzere aracın drifte yatkın bir hale gelmesini sağlıyor. ESP sisteminin parametrelerini değiştirerek, dört çeker sistemini bu tip bir kullanım için uygun hale getiriyor.
2022 Golf R’da aracın çeşitli sistem ve bileşenlerini izleyen ve optimize eden bir “araç dinamiği yöneticisi” yer alıyor. Bu özellik, bilhassa aracın çevikliği ve dengesini iyileştirmek adına yerleştirilmiş.
Golf R’ın tasarım detayları
Aracın ön kısmına baktığımızda R modeline özgü bir tampon bizleri karşılıyor. Gündüz LED farlarıyla birlikte çalışan ve farlardan VW logosuna doğru uzanan LED şerit de yeni Golf R’a özel bir detay olarak karşımızda. Yan kısma geldiğimizde ise modele özgü yan etekler, mat krom ayna kapakları ve 19 inçlik jantları görüyoruz. Arkada ise modele özgü, Akrapovic imzalı dörtlü egzoz çıkışına sahip bir tampon yer alıyor.
Kabine girdiğimizde ise mavi detaylara sahip, R logolu Nappa deri koltuklar görülüyor. Karbon fiber görünümlü kaplamalar, paslanmaz çelik pedallar ve özel bir R düğmesi bulunan ısıtmalı direksiyon simidi de unutulmamış. Diğer detaylar arasında dijital gösterge paneli ve Golf R’a özel menülere sahip 10 inçlik bilgi-eğlence ekranı da bulunuyor.
Yeni Golf R’ın fiyatı hakkında henüz resmi bir açıklama bulunmuyor.
Kaynak: Carscoops