İçindekiler
Her yıl düzenlenen VidCon etkinliğinin sekizincisi bugün başlıyor ve her sene olduğu gibi bu sene de gözler YouTube’a çevrilmiş durumda.
YouTube iki yıl önce reklamsız özel içeriklerin yer aldığı Red servisini başlatmıştı. Aylık ücretli serviste kullanıcılar platformun diğer içeriklerinin dışında bir de platform tarafından yaptırılmış içeriklere erişebiliyordu. Şirket hiçbir zaman Red servisine kaç kişinin ödeme yaptığını açıklamadı. Platforma her ay 1.5 milyar kişi giriyor ve her kişi bir günde mobil platformlardan ortalama 1 saat video izliyor.
Red servisinin ilk yılında 27 film ve dizi yer aldı. Bu yıl şirket 40’tan fazla orijinal yapım hedefliyor ve bunun için yüz milyonlarca dolar harcıyor. Platform ayrıca Red içeriklerini reklamlı olarak herkesin erişimine açılacak. Platform ilk olarak PewDiePie ve Lily Singh gibi kendi bünyesinde üne kavuşmuş isimlerin programlarını yayınladı daha sonra ise Katy Perry, Kevin Hart ve Ellen Degeneres gibi dünyaca ünlü isimler ile çalışmaya başladı.
MTV’den katılan Susanne Daniels yaptığı açıklamalarda Red içeriklerinin ilk sezonunda 250 milyonun biraz altında izlendiği belirtti. İzleyicilerin büyük bir çoğunluğu ise 18 yaşının altındaki çocuklar.