Son bir aydır etrafta birkaç saniyede binlerce ürün satarak gösteriş yapan Çinli telefon üreticisi Xiaomi’nin başı Tayvan Ticaret Komisyonu ile dertte. Hatırlarsanız geçtiğimiz haftalarda Tayvan’daki satışta saniyede 10.000 adet Redmi Note satıldığını belirten firma bu haberinden dolayı ceza ödemek zorunda kaldı.
Tüketicileri yanlış yönlendirmekle suçlanan Xiaomi başlattığı “Hunger Marketing” pazarlama stratejisi yüzünden 20,000 dolarlık cezaya çarptırıldı. Fakat belli ki firmanın bundan çok da büyük şikayeti yok. Nitekim Xiaomi bu cezanın üzerine özür niteliğinde aşağıdaki posteri yayınladı.
Poster içerisinde firma Tayvan yetkilerine reklamı yapıldığı miktarda ürün satmadıkları için özür diledi fakat firma bunu yaparken yine de satış rakamının oldukça iyi olduğunu da göstermiş oldu. Toplamda doldurması gereken kota 30,000 iken Xiaomi ilk satışta 9,339 cihaz, ikinci satışta 9,492 cihaz ve üçüncü satışta 7,389 cihaz satarak toplamda 27,970 cihaz satmış. Kısacası bu özrü de bir tür reklama çevirdi.
İçindekiler