2010 yılında kurulan ve o zamandan beridir agresif pazarlama stratejisi ile olağanüstü işler başaran Xiaomi’nin doğal olarak hedefleri epey büyük. 2011’de ilk telefonunu üreten firma üç sene sonra (Lenovo’nun Motorola’yı satın alması ile hacimsel büyümesini saymazsak) dünyanın 3. telefon üreticisi konumuna geldi. Üstelik bu başarıyı sadece Asya ülkelerine satarak gerçekleştirdi.
İşte Xiaomi CEO’su Lei Jun bu başarının daha da ileri gitmesine niyetli ve kendisi ile firmasına oldukça güveniyor. Jun’a göre Xiaomi beş ila on yıl arasında birinci sıraya yükselirmiş. Özellikle Xiaomi’nin 2015 yılında Türkiye’nin de içinde bulunduğu Asya dışında 10 yeni pazara açılacağını düşünürsek bu oldukça da mümkün. Nitekim elinde 1 milyarlık Çin gibi devasa bir potansiyeli tutan Xiaomi ülkemizde de merakla beklenmiyor değil.
İçindekiler