Bugün Swissotel Bosphorus’ta Twitter tarafından düzenlenen bir basın toplantısına katıldım. Hem daha önce atılan e-postalar olsun, hem ofisimizi arayarak bizzat bizi davet eden PR şirketi olsun, toplantı ile ilgili hep “Twitter’dan arıyoruz”, “Twitter Türkiye” gibi sözleriyle aklımızı Twitter Türkiye ofisine çeldiler. Gönderilen basın bültenlerinde de Twitter Türkiye ve Genart Medya yanyana kullanılınca, aslında bunun bir Twitter toplantısı olmadığının ipuçlarını almıştık.
Genart Medya tarafından gönderttirilen basın bültenlerinde ve davetlerde de bahsettiğimiz gibi Twitter Türkiye olarak bahsediliyordu. Toplantıda da bu duruş devam etti. Toplantıda Twitter’daki iletilerde kullanılmak üzere “#TwitterTurkiye” hashtagi seçildi. Toplantıda Türk şirketlerine Twitter kullanmayı öğretmeyi vaat eden Genart Medya, muhtemelen Twitter’da Türkçe karakterlerin de artık hashtaglerde kullanılabildiğini unutmuştu muhtemelen.
“We can’t disclose – Açıklayamayız”
Genart Medya adına Burak Yılmaz, Twitter adına ise Melissa Barnes ve Twitter’ın ilk Türk çalışanı Aslı Sayitoğlu toplantıdaydı (Melissa Barnes’ın çevirmenliğini yapan Aslı Sayitoğlu, Twitter’da yerelleştirme üzerine çalışıyor). Melissa Barnes’ın sorulan sorulara verdiği ortak cevap “We can’t disclose” yani “Açıklayamayız” oldu. Örnek olarak bir basın mensubu arkadaşımız “Türkiye’den maddi olarak beklentiniz, reklam pazarından payınız ne düzeyde olacak?” diye sorduğunda örneğin cevap tabii ki “Açıklayamayız” oldu. Buna isyan eden bir diğer basın mensubu arkadaşımız da şakayla karışık “Özel şirket olduğunuzu söyleyip, açıklayamayacağınızı söylüyorsunuz. Halka açık şirket olsanız, bu sefer de halka açık olduğunuz için açıklayamayacaksınız” diyerek duygularımıza tercüman oldu.
Twitter Türkiye diye bir şey yok
Uzun lafın kısası Twitter aslında eskiden ne kadar Türkiye’deyse, yine o kadar olacak. Tek farkı, Twitter artık Türkiye’de de fatura kesip vergi ödeyecek. Bu sayede çok daha fazla Türk firmasına ulaşabilecek. Fakat asıl sorun Twitter’ın reklam seçeneklerinin kısıtlılığı. Şimdilik sadece sponsorlu tweetler, sponsorlu hashtag (Trending Topic olarak) ve sponsorlu hesaplar. Bu seçeneklerin fiyatı da günlük 10 bin dolardan başlıyor. Bu rakam da küçük ve orta ölçekli firmaların ya da kişilerin kolay kolay ödeyemeyeceği kadar yüksek.
Twitter reklam konusunda ülkemize özel seçenekler ya da fiyatlar çıkaracak mı, bunu da zamanla göreceğiz.