Akıllı telefon piyasasının son dönemdeki gözde pazarı Hindistan bu sektörün artık can damarı olma yolunda hızla ilerliyor. Özellikle giriş ve orta seviye telefonların oldukça rağbet gördüğü pazar için telefon firmaları da büyük bir yarış içine girmiş durumda.
Şu sıralar dünyada Samsung, HTC ve Apple büyük bir pazar payına sahip olurken Sony’nin her ne kadar başarılı ürünleri olsa da bu markalar kadar bir popüleritesi olmaması durumu Güney Asya tarafında değişiyor. Nitekim Hindistan’da Samsung liderliği sürdürüyor olsa da ikinciliği Apple ve HTC’yi ekarte eden Sony alıyor.
Sony’nin 1.5 milyar kişiden oluşan pazardaki bu başarısı ise akıllı bir taktikle gerçekleşmiş. Sony düşük fiyatlı bütün ürünlerini 166-333 dolar aralığında bir fiyatla bu piyasaya sürüp üzerine bir de 65 milyon dolarlık reklam kampanyası yaparak ikinci sıraya yerleşmiş.
2013’ün dördüncü çeyrek rakamlarına göre Hindistan’da satılan akıllı telefonların %9.1’i Sony’e ait. Birinci sıradaki Samsung bu oranın %43’üne sahipken Apple %7 ile yetiniyor.
Adet satışı olarak Samsung %38 ile yine birinciliği elde ederken Micromax %13 ile ikinci sırada yer alıyor. Onu Sony ve ardından Apple takip ediyor. Ancak burada belirtilmesi gereken nokta bu oranların elde edilen karı kapsamadığı nitekim Micromax bu kadar çok adet satmasına karşın fiyatları çok düşük olduğundan Sony kadar kar edemiyor.
Ülkede en çok tutulan Sony modelleri ise Xperia M Dual ve Xperia C. Bu alanda ise Japon firmanın rakipleri 375 dolara satılan iPhone 4 ve 100 dolara satılan Nokia X.
İçindekiler