İçindekiler
Eksi düşünceler, güçlerini yitirdi!
Buna ek olarak; görüş ve fikirlerin kolayca talep edildiği ve paylaşıldığı bir ortamda gelişiyorlar. Bir nevi deniz süngerleri gibi yaşarlar. Henüz tam olarak bilmedikleri çok şeyin var olduğu düşüncesiyle işe başlarlar. Bu tür liderler, eskiden olduğu gibi artık “cevap” seçmediğinizin farkındalar. Geleneksel üç yıllık plan, SWOT analizi ve temel yetkinlikleri kapsamıyor. Onlar yerine, sürekli bir öğrenme disiplini, zorlayıcılık, denemek ana akım oluyor.
Yöneticilik artık; stratejik hayal gücü, stratejik planları öne çıkarıyor. Acımasızca bir merak ve bilgi açlığı, rekabetçi istihbarat veya endüstri eğilimleri ile ilgili. Bu, mühendislik okullarında ve davranış bilim laboratuvarlarında sürükleyici bir zaman geçirmekle ilgili. Ne kadar vakit harcanırsa, başarı oranı da o kadar yüksek oluyor. Ne de olsa CEO’lar; tuhaf ve beklenmedik müşteri davranışlarını fark etmek zorunda. Değişen doğayı keşfetmek için yola çıkan pek çok blok deneyini merakla izlemek mecburiyetindeler.