Bugün S5’in satışına başlayan Samsung’un haberleri sadece yeni telefonu ile kalmıyor. ZDNet Korea’dan çıkan bir açıklama firmanın bir diğer güçlü pazarı olan tablet tarafındaki durumunun son halini açıkladı.
Buna göre ZDNet Korea’dan üst düzey bir yetkili Samsung’un tablet pazarındaki payının %23’e arttığını belirtti. Nitekim Koreli firma bu senenin ilk çeyreğinde 14 milyon adet tablet gönderimi yapmış. Geçtiğimiz sene toplamda 40 milyon adet tablet satan Samsung aynı çeyrekte ise 200,000 rakamını yakalamıştı. Özellikle Samsung Galaxy Tab Pro serisi ve Galaxy Note Pro 12.2’yi bu yılın başında CES’te tanıtan firmanın bu derece çıkış yapması da normal karşılanıyor.
Lakin bu başarıya rağmen pazardaki liderlik hala ezeli rakibi Apple’da. Amerikalı firma iPad ailesi sayesinde şu anda pazarın %30’una sahip durumda. Fakat Samsung’un bu sene sonundaki hedefi 100 milyon tablet satarak Apple’ı geçmek.
Peki bunu nasıl yapacak? Oldukça basit. Samsung bu sene her fiyat aralığından farklı tabletler sunarak müşteri kitlesini olabildiğince genişletecek. Samsung Galaxy Tab 3 Lite gibi giriş seviyesi cihazlardan Galaxy Note 12.2 LTE’ye kadar geniş ürün gamı ile her seviyeden kullanıcıyı kendi tarafına çekmeyi hedefliyor.
Bakalım Samsung bu sene bu hedefini gerçekleştirebilecek mi?
İçindekiler