Samsung 2014’ün ikinci çeyreğinde 2013 Q2 rakamlarına göre yine düşüş yaşadı.
Giriş, orta ve yüksek seviye ürünleri ile her pazara girmeye çalışan ve geniş bir ürün gamına sahip olan Güney Koreli firma maalesef bu dönemde beklentisinin altında bir satış yaptı.
Bunun esas sebebi ise iki bölge; Avrupa ve Çin. Bu iki bölgede Samsung ürünlerine yöneilk genel bir ilgi azalışı hakim. Nitekim firmanın tabletlerinin de çok iyi satış yaptığı söylenemez. Çin’de giriş seviyesi pazarın çoğunu eline geçiren Xiaomi’yi de işin içine katarsak rakamların neden bu kadar düşük olduğunu rahatça anlayabiliriz.
Bir zamanlar oldukça üstün olduğu orta ve yüksek seviye telefon pazarında da elinde satamadığı telefon kaldığını belirten Samsung bu cihazları satmak için tekrardan masraf etmek zorunda. İkinci çeyrekte 51.5 milyar dolar gelir ve 7.1 milyar dolar işetim karı elde edeceğini ön gören Samsung yine de bu rakamlara ulaşsa da 2013’ün ikinci çeyreğinden geride kalacak.