Zaman ilerledi, teknoloji gelişti, reklam kalitesi arttı. Artık insanlar sıradan sıkıcı reklamları izlemek yerine daha yaratıcı reklamları tercih ediyor. Hal böyle olunca firmalar arasında “reklam kapışmaları” da başlıyor.
Genelde Apple & Samsung, Coca Cola & Pepsi, BMW & Audi gibi aynı sektörden olan firmaların atıştığı reklamlara aşinayız. Fakat bu sefer mobilya firması IKEA, teknolojinin devlerinden Apple’a sataşıyor. Bunun aslında geçerli bir sebebi var. Teknoloji devleri baskı katalogların artık demode olduğunu savunuyor ve bunun yerine artık katalogların dijital ortamlarda olması gerektiğini düşünüyor. Fakat IKEA ise tam tersi yönde bir görüşe sahip.
Aşağıda IKEA’nın “bookbook” adını verdiği katalog tanıtım reklamı var. Bu reklam 4 sene önce Apple’ın iPad reklamına oldukça göndermede bulunuyor. Zamanında bu reklamda Apple’ın Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jonathon Ive oynamıştı. Şimdi IKEA’nın bu reklamını izleyin. Jonathon Ive’li iPad reklamına ne kadar benzediğini göreceksiniz. Bu arada iPad reklamını unutanlar için de aşağıda videosu mevcut. Kapışmalar başlasın!