HWP: Wargaming’in sunduğu oyunlar ve özellikle de World of Tanks Türk oyuncular arasında büyük bir heyecan yarattı. Sizce Türkler yeni bir tür olarak nitelendirilebilecek World of Tanks’e nasıl bu kadar kolay adapte oldu?
Wargaming: Türkiye’nin sunabileceği gerçek oyuncu ve topluluk kültürünü çok önemsiyoruz. World of Tanks ile tutkulu oyunculara erişebildiğimiz için çok mutluyuz ve World of Warplanes’in yeni sürümü ile de aynı şekilde oyunculara erişebilmeyi umuyoruz. Bence oyunlarımızdaki adaletli ücretlendirme sistemi (biz bunu Kazanmak Ücretsiz olarak adlandırıyoruz) sadece Türkiye’deki değil aynı zamanda tüm dünyadaki başarımızın önemli bir parçası. Ayrıca Türk oyuncular Wargaming’in oyunlarını güvenilir ve genellikle kutulu olarak para ile satılan oyunlarda olduğu gibi çok eğlenceli, oynanabilirliği yüksek özelliklere sahip olduğunu düşünüyor.
HWP: Diğer ülkelerdeki oyuncularla kıyaslandığında Türklerin genel karakteristik özellikleri neler?
Wargaming: Yukarıda da belirttiğim gibi oyunlara ve mücadeleye yönelik tutkuları. Gerçekten oynamaktan zevk aldıkları oyunlar ile çok daha uzun zaman oynuyorlar. Buna karşın diğer ülkelerin oyuncuları sevdikleri oyunlar arasında çok daha hızlı geçiş yapıyor, bir Türk oyuncu ise en sevdiği oyunu yıllarca oynamaya devam edebiliyor. Oyuncular özellikle de bizimkiler gibi MMO oyunlarında aylar boyunca değil yıllar boyunca oynamaya devam ettiklerinde World of Tanks gibi oyunlar bir topluluk yaratmak için mükemmel bir platform oluşturuyor. Bizler yeni içerik ve güncellemelere yönelik talepleri sıklıkla karşılamaya çalışıyoruz ve oyuncularımız da bu çabalarımızı oyunda vakit geçirerek ödüllendiriyor.
HWP: Türklerin oyunlarınızda özellikle tercih ettiği savaş makineleri neler? Oyuna Türkiye’yi ekleme veya en azından Türk araçlarını ekleme gibi bir plan var mı?
Wargaming: Bu soru dünyanın pek çok bölgesinden geliyor ve araştırma departmanımız da henüz oyuna eklenmemiş ve aynı zamanda gerçekten özgün olan yeni araçları bulmak için çalışmalar yürütüyor. Bazı ülkelerde, ülkelerin tankları ünlü Rus, İngiliz, Amerikan veya Alman tankları temel alınarak imal edilmiş tanklardan oluşuyor. Şu anda, bunu söylemekten dolayı üzgünüm, 1930 ila 1960 yılları arasında büyük bir tank çeşitliliği olmadığı için Türkiye’nin bir bölge olarak uygulanmasına yönelik bir plan yok. Fakat Wargaming şu anda içerisinde bir Türk tankının da yer alma ihtimalinin bulunduğu dünyanın her yerinden alınacak tanklar ile bir havuz oluşturma imkânlarını araştırıyor.
HWP: eSports topluluğu Türkiye’de sürekli olarak büyüyor. FPS ve MOBA oyunları Türkiye şampiyonası etkinlikleri gerçekleştiriyor. World of Tanks (veya diğer Wargaming oyunları) yakın bir zamanda Türkiye’de e-sports sahnesinde yerini alacak mı?
Wargaming: Gerçekten de eSports en popüler olaylardan birisi ve Wargaming şimdiden 2,5 milyon dolar toplam ödüllü uluslararası Wargaming.net League etkinliğini başlattı. Tüm dünyadaki klanlarımızın ve ekiplerimizin ihtiyaçlarını karşılayan 90’dan fazla kişiden oluşan bir eSports birimi oluşturduk. Dünya çapında bir topluluğa sahip olduğumuzdan sadece belli bölgelere özgü liglerle çalışmıyoruz ve bu yüzden de Türk klanları ve oyuncularının eSports turnuvalarımıza ve ligimize katılmasını istiyoruz. Önümüzdeki sene tüm dünyadan en iyi oyuncuların birbiriyle mücadele edeceği Grand Finals ile dünyadaki en büyük eSports turnuvalarından birisini gerçekleştireceğiz. Wargaming.net League şampiyonlarından birisi olmak için çalışacak bir Türk klanını göreceğimizi umuyoruz.
HWP: Gemiler veya tanklardan oluşan bir savaş oyunu düşündüğünüzde bunun epey yavaş bir oyun olacağını zannedebilirsiniz. Fakat tüm Wargaming oyunlarında oyunların büyük çoğunluğu 15 dakikada bitiyor. Bu kadar yavaş savaş makineleri ile bu kadar hızlı oyunlar oluşturmayı nasıl başardınız?
Wargaming: Geliştirme ekibi üyelerimiz sadece askerliğe meraklı değil aynı zamanda işlerine de bağlı insanlar ve ayrıca da tutkulu oyunculardır; bu sayede de erişilebilirlik, oynanabilirlik ve eğlence arasındaki uygun dengeyi bulabiliyorlar. Tabii ki bazı noktalarda oyunu biraz daha hızlı bir hale getirmek için gerçekçilikten biraz ödün verilmesi gerekiyor. Tüm bunlara karşın World of Tanks ve World of Warships oyunlarını simülasyon yerine arcade olarak tanımlıyor olsak bile yapılan değişiklikler aslında çok da büyük değişiklikler de değil. Ayrıca şimdi üç boyutlu hızlı aksiyon oyunlarından hoşlananlar için World of Warplanes oyunumuz da var.
HWP: Wargaming oyunları gemiler, tanklar veya uçaklarla savaşmamıza imkân veriyor. Bunlara benzer başka oyunlar da gelecek mi veya hava, kara ve denizlerde savaştan oluşan tek bir oyun olacak mı?
Wargaming: Tek bir haritada aynı anda uçaklar, tanklar ve gemilerle hiçbir zaman oynayamayacağınızı daha önce belirtmiştik. Bu, oyundaki dengeden dolayı eğlenceli olmadığı için mümkün olmayacak. Bir tank topunun menzilini veya görüş mesafesini düşünün ve ardından bunu büyük bir geminin devasa toplarıyla kıyaslayın. Hemen anlayabileceğiniz gibi tank kendisine isabet eden merminin nereden geldiğini bile anlayamadan milyonlarca parçaya ayrılacak ve asla karşılık verme şansına sahip olamayacak. Bu yüzden meta oyunumuz Clan Wars içerisinde üç farklı araç türü uygulamaya karar verdik; öncelikle uçaklarla savaşıyorsunuz, ardından gemiler ve en sonunda da belirli bir bölgeyi kazanmak için karada tanklarla savaşıyorsunuz. Bu sayede örneğin siz denizlerde iyiyken uçaklarla daha iyi olan diğer klanlarla ittifaklar kurabildiğiniz için çoklu oyunculu müsabakalara ilave diplomasi elde edilebiliyor…
HWP: Büyük savaş makinelerinin yer aldığı gerçekçi bir savaş oyunu oluşturmanın en zorlu kısmı neydi? Araç fiziği, gerçekçi sesler, araç kontrolleri veya farklı türdeki tüm araçların dengelenmesi?
Wargaming: Farklı sınıf ve araçlara sahip neredeyse tüm çoklu oyunculu oyunlarda en kritik konu dengedir. Birçok şirket oyun içerisinde çok güçlü bir aracın (yani bizim oyunumuzda bir süper tankın) bulunmamasını sağlamak için her bir birim/aracı birbiri ile ciddi bir şekilde kıyaslar. Bununla birlikte tarihi bilgilerin de tarih analistlerimiz tarafından tek tek ve yeterince araştırılması gerekiyor. Her iki alanda elde edilen fikirler (oyun tasarımı ve tarihi bilgiler) bir araya getirildikten sonra bu kadar karmaşık bir oyun içerisinde gerçek bir denge oluşturuluyor.
HWP: World of Tanks çok yakında Xbox platformunda da çıkacak. Oyunu diğer konsollarda da görebilecek miyiz? Şu anda WoT farklı platformlar arasında oyun oynanmasına imkân vermiyor; gelecekte bunu sağlamak için planlar var mı?
Wargaming: Şu ana kadar World of Tanks sadece Xbox 360 için planlandı. Önümüzdeki sene Tabletler ve Akıllı Telefonlar için World of Tanks Blitz’i yayınlayacağız fakat World of Tanks: Xbox 360 Edition ayrı bir oyun olacak bir başka platformdan gelen bir adaptasyon olmayacak. Farklı platformlar arasında oyun oynanamamasının sebebi de bu; üç World of Tanks oyunu da farklı oyun kodları, motorları, sistemleri, dengesi, hız ve arabirimi gibi özelliklere sahip birbirinden ayrı ve farklı oyunlar. Örneğin tablet sürümünde azami 7’ye 7 oyunculu maçlar yapılabilecek fakat PC ve Xbox sürümlerinde 15’e karşı 15 oyunculu maçlar yapılabiliyor. Xbox 360 sürümü konsol oyuncularının daha çok arcade türü oyun stillerinden dolayı daha hızlı (bu farklar oyunlarla ilişkili pek çok diğer konuda da bu şekilde sürüp gidiyor).
Röportaj sorularınız için çok teşekkürler. Buradan Türk oyuncularımıza selamlarımızı gönderiyoruz!