Sosyal medya

Finans

Fiberin yeni lideri Turkcell Superonline birinciliğini sürdürmeye kararlı

turkcell-superonline

Turkcell Superonline, 2014 yılında gelirlerini bir önceki yıla göre yüzde 35 artışla 1 milyar 250 milyon TL’ye çıkardı. 2014 yılında 165 bin yeni müşteri kazanımıyla fiber müşteri sayısı 735 bine ulaşan Turkcell Superonline, fiber ağını 2,1 milyon ev ve işyerinin kapısına kadar ulaştırdı. İstanbul’u internetin başkenti yapma vizyonunu fiber yatırımlarına başladığı günden bu yana ısrarla sürdüren Turkcell Superonline, KPN, Tata Communications, Telekom Austria gibi internetin büyük oyuncularıyla işbirlikleri sayesinde bu konuda önemli mesafe katedilmesine katkıda bulundu.

Dijital dünyada hayatı kolaylaştıran vazgeçilmez teknoloji ortağı Turkcell Superonline, 2014 yılına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.

Yıl bazında yüzde 35 büyüme

reklam
MSI reklamı

Turkcell Superonline, 2014 yılının ilk üç çeyreğinde sergilediği başarılı performansı son çeyrekte de aynı ivmeyle sürdürdü. Dördüncü çeyrekte gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 28 artırarak, 336 milyon TL’yeçıkardı. Böylece şirketin 2014 gelirleri, bir önceki yıla göre yüzde 35 artışla 1 milyon 250 bin TL’yi aştı. Amortisman, vergi ve faiz öncesi kârında (AVFÖK) yıllık bazda yüzde 37,6 artış sağlayan şirketin AVFÖK marjı ise 0,4 puan yükseldi ve yüzde 26,1’e çıktı.

1,2 milyon internet müşterisi

Fiber yatırımların başladığı 2008 yılından bu yana toplam yatırım miktarı 2,7 milyar TL’ye ulaşan Turkcell Superonline’ın fiber ağı 33 bin 500 kilometreye ulaştı. Türkiye’nin 75 iline değen bu ağ üzerinden 14 ilde 2,1 milyon ev ve işyerinin kapısına kadar 1000 Mbps hızında internet hizmeti ulaştırıldı. Yılsonu itibarıyla toplam internet müşteri sayısı 1,2 milyon oldu. 2014 boyunca toplam 165 bin yeni fiber müşteri kazanan Turkcell Superonline, yılın sonunda735 bin fiber internet müşterisiyle pazar lideri oldu.

Bireysel, kurumsal, toptan segmentlerde dengeli gelir dağılımı

İş modelini bireysel, kurumsal ve toptan segmentler arasında dengeli bir dağılım çerçevesinde geliştiren Turkcell Superonline, 2014 yılında bireysel gelirlerinde yıllık bazda yüzde 53,2, grup sinerjisinin de etkisiyle kurumsal segment gelirlerinde yüzde 32,2 artış sağladı. Bireysel ve kurumsal segmentlerin gelirler içindeki payı 2013 sonunda yüzde 63 seviyesindeyken, 2014 sonu itibarıyla yüzde 67’ye ulaştı. Turkcell Superonline gelirleri içinde grup dışı gelirlerin payı ise yıllık bazda 3 puan artarak yüzde 77 oldu.

murat erkan

“2015’te büyüme ivmemizi koruyacağız”

2014 finansal sonuçlarını değerlendiren Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan, “2008 yılında başladığımız fiber yatırımlarıyla Türkiye’yi rakiplerimizden önce fiber internetle tanıştırdık. 2014 yılını da rakiplerimizi geride bırakarak, fiber pazarın lideri olarak kapatıyoruz. Yalnızca son çeyrekte 49 bin fiber müşteri kazandık ve toplam fiber müşteri sayımız 735 bin’e ulaştı. 2014 sonu itibarıyla fiber pazarında tekrar kazandığımız birinciliği kimseye bırakmayı düşünmüyoruz. 2015 yılında da müşteri bazımızı genişleterek büyüme ivmemizi korumayı ve daha fazla altyapı ile ulaştığımız hane sayısını artırmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

“3 bine yakın iletişim noktasını fiberle bağladık”

Murat Erkan Turkcell Superonline fiber yatırımlarının 4G teknolojisine sağlayacağı faydayı ise şöyle aktardı: “Turkcell Superonline olarak Türkiye’yi sabitte ultra genişbant ile biz tanıştırdık, mobilde de Türkiye ultra genişbantı Turkcell ile tanıyacak. Bu yıl içerisinde hayata geçmesi beklenen 4G teknolojisi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2014 sonu itibarıyla 4G’ye hazırlık kapsamında 3 bine yakın iletişim noktasının fiberle bağlantısını sağladık. 4G teknolojisinde fiber internetin önemli rolünü göz önünde bulundurduğumuzda, yeni dönemde mevcut başarılı iş modelimizin daha da güçleneceğini öngörüyoruz”

“İnternetin başkenti için adımlar hızlanıyor”

Turkcell Superonline, fiber yatırımlarına başladığı günden bu yana İstanbul’u internetin başkenti yapma vizyonuyla çalışmalarını sürdürüyor. Bugüne kadar yapılan çalışmalarla bu konuda önemli mesafe kat edildiğini belirten Erkan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Fiber yatırımlarımızı yaparken müşterilerimize sunduğumuz kaliteli hizmetin yanı sıra ülke ekonomisine, rekabet gücüne yaptığımız katkıyı da hep göz önünde bulundurduk. Dünyadaki başlıca içerik sağlayıcıların, verilerini ülkemizde barındırması ve kolay erişilebilir olmasının yanı sıra ülkemizin internet ağlarının kesişim noktası haline gelmesinin önemini her fırsatta vurguladık. Bu anlayışla Deutsche Telekom, KPN, Tata Communications, GTT, Interoute ve Telekom Austria gibi küresel operatörlerle işbirliklerine imza attık. Dünyanın ve bölgenin en önemli telekom operatörlerini Türkiye’ye çekerek ülke pazarının hareketlenmesini destekledik. Gerçekleştirdiğimiz işbirlikleriyle ülkemizdeki internet erişim kalitesine ve maliyet verimliliğine katkı sağladık. Geldiğimiz noktada Türkiye’yi bölgede önemli bir geçiş noktası haline getirdik. Bununla birlikte vizyonumuzu gerçekleştirmek için hala önümüzde gidecek bir mesafe olduğunun farkındayız. Çalışmalarımızı 2015’te de hız kesmeden sürdüreceğiz.”

Nobody knows...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Finans

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Alphabet

Google herkes tarafından tek bir şirket olarak biliniyor ancak haberin içerisindeki görselden de inceleyebileceğiniz şekilde Google ve birçok şirket Alphabet’in alt şirketleri konumunda. Farklı iş kolları ve hizmetler sağlayan ve birçoğunun adını daha önce duyduğumuz tüm bu şirketler Alphabet çatısı altında toplanıyor. Teknoloji devi şirket bugün 2. çeyrek raporlarını açıkladı ve geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla %2 düşüşe sahip.

İlginizi çekebilir: Apple, yeni iPhone serisinin birkaç hafta erteleneceğini doğruladı!

reklam
MSI reklamı

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Hala sürmekte olan salgın nedeniyle yılın ikinci çeyreği çoğu insan için olduğu gibi teknoloji şirketleri içinde pek iyi geçmedi. Google da dahil olmak üzere birçok şirkete sahip olan Alphabet için salgının etkileri ekonomik anlamda görüldü. ABD’de devam eden davalar kapsamında 5 saat ifade veren şirket CEO’su Sundar Pichai 2. Çeyrek raporu ile birlikte şunları söyledi: “Bu belirsiz zamanlarda insanlara, işletmelere ve topluluklara yardım etmeye çalışıyoruz.”

Alphabet’in 2020 yılının 2. çeyrek gelirleri geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %2 düşüş gösterdi. Şirket 38.9 milyar dolar elde ederken 6.96 miyar dolar net gelir açıkladı. Bu sırada Apple bugün üç aylık gelirinin geçtiğimiz yıla göre %11 artışla 59.7 milyar dolar olduğunu açıkladı. Şaşırtıcı bir şekilde son zamanlardaki reklam boykotuna rağmen Facebook tarafında da reklam gelirlerinde %10 büyüme gördü.

Alphabet

Şirketin açıklamasında Pichai gelirlerindeki düşüşün büyük ölçüde salgının yarattığı ekonomik ortam olduğunu ancak bu durumun giderek normale dönmeye başladığını belirtti. Geçtiğimiz çeyrekte şirketin reklam gelirinin mart ayında büyük bir darbe aldığına şahit olmuştuk. Fakat Google hala Cloud ürünleri üzerinden beklenen gelirleri elde etmeye devam ediyor. Şirket CEO’su Pichai “Müşteriler Google Cloud’u işletim verimliliğini arttırarak maliyetlerini düşürmek veya dijital dönüşüm ile birlikte yenilikler elde etmek için tercih ediyorlar.” dedi. Salgın nedeniyle birçok kişinin evden çalışmaya devam ediyor olması da Google’ın bulut hizmetlerinin kullanımının artışını sağlayan bir etken oldu.

Son olarak Pichai reklamcılık ve Cloud gelirlerinin ötesinde YouTube, Google Play ve YouTube premium müzik gibi alanların da oldukça iyi performans gösterdiğine vurgu yaptı. Uygulama ve oyun indirmelerinin geçtiğimiz yıla göre %35 arttığını belirtti.  Salgın döneminde insanların telefon kullanımlarının arttığını ve eğlence için YouTube’un oldukça tercih edildiğini söyleyebiliriz.

Devamını oku

Finans

Forbes, 2020 yılının en değerli 100 markasını açıkladı

Yazan:

2020 yılının en degerli 100 markası

2020 yılının en değerli 100 markası listesi Forbes tarafından açıklandı. Listenin başında geçen yıl da olduğu gibi Apple, Google, Microsoft, Amazon ve Facebook yer alıyor. Söz konusu marka değeri olduğunda, içerisinde bulunduğumuz çağ itibariyle teknoloji firmalarının bu denli konumlarda yer alması normal görünüyor.

Listede 5. sırada yer alan Facebook, önceki mali yıla kıyasla %21’lik bir azalma yaşamış. Bazı markalarda ise ciddi büyümeler mevcut. Örneğin Visa, bir önceki yıl 25. sırada yer alırken 18. sıraya, Adidas 61. sıradan 51. sıraya yükselmiş. Pandemi sürecinde tüm dünyada izlenme ve abonelik rekorları kıran Netflix ise, 38. sıradan 26. sıraya yükselmiş. Mevcut listeye yeni dahil olan markalar arasında, Nintendo, Burger King ve AXA gibi firmalar yer alıyor.

reklam
MSI reklamı

2020 yılı degerli markalarİlginizi çekebilir: WhatsApp, yakında birden fazla cihazda aynı anda kullanıma izin verecek

En büyük başarılardan birini ise ABD üzerinde bir marka zinciri olarak bilinen Walmart yakaladı. Firma yıllık değerini %12 artırarak, 26. sıradan 19. sıraya yükseldi. Otomobil sektörüne baktığımızda ise, Mercedes-Benz 17 den 23. sıraya, BMW ise 21 den 27. sıraya kadar gerilemiş. Bir diğer otomobil markası Nissan ise, 2019 yılında 81. sırada bulunduğu listeden doğrudan çıkarılmış.

Listenin tamamı ise şu şekilde;

Sıra Marka Marka değeri  1 Yıllık Değer Değişimi Marka geliri 
1 Apple $241.2 17% $260.2
2 Google $207.5 24% $145.6
3 Microsoft $162.9 30% $125.8
4 Amazon $135.4 40% $260.5
5 Facebook $70.3 -21% $49.7
6 Coca-Cola $64.4 9% $25.2
7 Disney $61.3 18% $38.7
8 Samsung $50.4 -5% $209.5
9 Louis Vuitton $47.2 20% $15
10 McDonald’s $46.1 5% $100.2
11 Toyota $41.5 -7% $187
12 Intel $39.5 2% $72
13 NIKE $39.1 6% $39.3
14 AT&T $37.3 -10% $151.2
15 Cisco $36 4% $50.6
16 Oracle $35.7 11% $39.1
17 Verizon $32.3 2% $131.9
18 Visa $31.8 18% $23
19 Walmart $29.5 12% $341
20 GE $29.5 -14% $76.6
21 Budweiser $28.9 6% $11.2
22 SAP $28.6 0% $30.9
23 Mercedes-Benz $28.5 -14% $121.7
24 IBM $28.2 -10% $77.1
25 Marlboro $26.8 -6% $25.1
26 Netflix $26.7 72% $20.2
27 BMW $25.9 -13% $93.4
28 American Express $25.1 -3% $43.6
29 Honda $24.5 -5% $126.2
30 L’Oréal $22.8 23% $11.7
31 Gucci $22.6 22% $10.8
32 Hermès $21.6 19% $7.7
33 Nescafe $20.4 14% $9.2
34 Home Depot $19.2 6% $110.2
35 Accenture $19.1 15% $43.2
36 Pepsi $18.2 -3% $9.3
37 Starbucks $17.8 5% $26.5
38 Mastercard $17.3 23% $16.9
39 Frito-Lay $16.3 11% $12.2
40 IKEA $15.8 3% $46.2
41 Zara $14.7 9% $21.9
42 Gillette $14.5 -13% $6
43 HSBC $14.4 12% $94.3
44 Audi $13.8 -3% $59.6
45 J.P. Morgan $13.7 11% $52.6
46 Deloitte $13.5 9% $46.2
47 Sony $13.3 18% $63
48 UPS $13.3 5% $74.1
49 Bank of America $13.2 14% $97.5
50 Chase $13.1 12% $64.9
51 Adidas $12.9 15% $24.5
52 Chanel $12.8 42% $13.7
53 Siemens $12.7 -8% $97.2
54 Nestle $12.3 -2% $7.9
55 CVS $12.3 -10% $187.2
56 Cartier $12.2 14% $6.2
57 Porsche $12.1 10% $31.9
58 ESPN $11.9 -9% $11.4
59 Citi $11.8 4% $103.5
60 Wells Fargo $11.8 -16% $103.9
61 Adobe $11.5 10% $9
62 Pampers $11.5 8% $8.6
63 Corona $11.4 13% $7.5
64 T-Mobile $11.4 20% $45.3
65 Ebay $11.3 7% $8.6
66 Chevrolet $11.3 5% $77.5
67 PayPal $11.3 24% $17.5
68 Ford $11.2 -14% $148.1
69 Red Bull $11.1 12% $6.8
70 PwC $11 6% $42.4
71 HP $11 -12% $58.8
72 Colgate $10.7 4% $5.4
73 Fox $10.6 -13% $12.4
74 Lowe’s $10.5 13% $72.1
75 Lancôme $10.4 22% $7.1
76 H&M $10.4 -10% $24.6
77 Lexus $10.3 8% $25.3
78 Santander $9.7 6% $99.8
79 Costco $9.5 8% $148.8
80 Rolex $9.5 5% $5.2
81 Hyundai $9.5 17% $96.1
82 Danone $9.3 1% $11
83 Heineken $9.3 7% $6.7
84 Uniqlo $9.2 6% $17.2
85 Goldman Sachs $8.9 -1% $56.4
86 Hennessy $8.9 $2.8
87 Nintendo $8.8 $11.8
88 AXA $8.8 $115.9
89 Allianz $8.8 7% $130.4
90 Dell $8.7 6% $79.5
91 Caterpillar $8.6 4% $53.8
92 LEGO $8.6 6% $5.8
93 Huawei $8.5 6% $188.6
94 John Deere $8.4 5% $39.4
95 UBS $8.3 $34.2
96 KFC $8.3 -2% $27.9
97 Burger King $8.2 $22.9
98 EY $8 $36.4
99 FedEx $7.9 -4% $69.2
100 Volkswagen $7.9 $111.8
Devamını oku

Finans

LG 2020 1. çeyrek raporları açıklandı!

LG 1. çeyrek raporlarına göre şirket genel anlamda iyi bir çeyrek geçirmiş olsa dahi mobil tarafta sıkıntılar devam ediyor.

İlginizi çekebilir: GIGABYTE AORUS yeni Z490 anakart serisini lanse etti!

reklam
MSI reklamı

LG 2020 1. çeyrek gelirleri oldukça iyi ancak mobil tarafta hala sıkıntılar mevcut!

LG, alt işletmelerinin ekonomik sonuçlarını içeren 1. Çeyrek raporunu paylaştı. Güney Koreli şirket tarihinde ikinci defa yılın ilk çeyreğinde 1 trilyon KRW’ı (826 milyar dolar) aştı. Şirketin toplam geliri ise 12.4 milyar dolar oldu. LG’nin Ev Aletleri, Hava Çözümleri ve Ev Eğlencesi şirketleri 6.95 milyar dolar gelir ile oldukça iyi sonuçlar elde etti. Tüm bu olumlu tablonun yanı sıra LG Mobil hala pazarda kalabilmek için mücadele ediyor. İlk çeyrek sonuçlarına göre şirketin mobil tarafı 843.9 milyon dolar değerinde satış yapmış durumda. İşletmenin 200 milyon dolar zarar ettiği düşünülürse sonuç oldukça kötü. İşletmenin giderleri, pazarlama ve diğer masraflarının yanı sıra kalkınma için harcanan değerlerin sonucu olarak mobil tarafta böyle bir zarar ortaya çıkmakta. İlginçtir ki şirketin 2020 1. çeyrek sonuçları geçtiğimiz yılın 4. çeyreğinden daha iyi fakat tabii ki de bu tablonun yeterli olmadığının hepimiz farkındayız.

LG Velvet

Koreli şirket geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında %34 daha az akıllı telefon sattı. Tabii ki bu rakamlarda Çinli şirketlerin tedarik kesintilerinin de etkisi var. COVID-19 salgınından etkilenen tek şirket LG değil. Akıllı telefon satışlarında önümüzdeki yıl için genel bir düşüş beklenmekte. İçinde bulunduğumuz günlerde kullanıcıların daha temel ihtiyaçlarına öncelik vermeleri hiç şaşırtıcı olmayacaktır.

Şirketin son akıllı telefonu LG Velvet 5G oldukça büyük bir önem ifade ediyor. Yakında çıkacak telefon LG’nin yıllardır bir numaralı serisi olan G serisinin yerini alacak. Ancak söylentilere göre telefonun fiyatı Snapdragon 765G kullanan bir cihaza göre oldukça pahalı olacak. Bu hamlesi LG mobil için oldukça riskli olabilir.

Devamını oku