İçindekiler
Facebook, Ekonomik Kalkınma ve OECD ve Dünya Bankası’nın KOBİ’lerin faaliyetlerini ve sorunlarını anlamak adına yaptıkları Future of Business (İş Dünyasının Geleceği) anketinin sonuçları açıklandı. Anket, online ürünlerin KOBİ’lerin uluslararası ticaret yaparak büyümesinde önemli rol oynadığını ortaya çıkardı.
Şubat 2016’da 22 ülkede yapılarak başlayan anket, 42 ülkeyi kapsadı. Ocak 2017’den bu yana ankete dahil olan ülkeler arasında Çek Cumhuriyeti, Ekvator, Macaristan, Nijerya, Pakistan, Portekiz, Romanya, Rusya, Tayvan ve Çin bulunuyor. Söz konusu 42 ülke, dünya nüfusunun yüzde 40’ını ve global GSYH’nin yüzde 73’ünü temsil ediyor.
Facebook, sonuçları daha ayrıntılı olarak analiz edebilmek için ankete “Ticaret Raporu” isimli bir başlık da ekledi. Facebook’un bu hamlesi sorunların ve buna bağlı çözümlerin geliştirilmesinde kilit rol oynuyor.
Anketin Türkiye kanadının sonuçları son derece çarpıcı.
- Türkiye’den ankete katılan KOBİ’lerin yüzde 55’i önümüzdeki 6 aya olumlu bakıyor. Şirketlerin yüzde 46’sı kendi sektörleri, yüzde 39’u ise ekonominin durumu hakkında olumlu beklentilere sahip.
- Yüzde 25’lik kısım son 6 ayda çalışan sayısının arttığını belirtirken, KOBİ yöneticilerinin yüzde 33’ü önümüzdeki 6 ayda çalışan sayısında artış beklediğini söyledi.
- KOBİ’lerin karşılaştığı en büyük zorluk yüzde 58’lik oranla müşteri çekmek. Bunu yüzde 56 ile ekonomik durumun getirdiği belirsizlikler ve yüzde 53’lük oranla ile gelir artışı takip ediyor.
- Ankete katılan KOBİ’lerin yüzde 74’ü online araçları ürün ve hizmetlerini sergilemek ve potansiyel müşterilere reklam yapmak için kullanıyor. Yüzde 64 bu araçlardan müşterileri ve tedarikçileri ile iletişim kurmak, yüzde 62 ise bilgi sağlamak için faydalanıyor.
- Yeni “Ticaret Raporu” modülüne göre ise Mart-Mayıs 2017 döneminde ankete katılan KOBİ’lerin yüzde 18’i uluslararası ticaret ile uğraşırken, yüzde 14’ü ihracata yoğunlaşmış durumda.