İçindekiler
Mobil tarafta Facebook, kullanıcılarına kendine ait diğer uygulamaları (Messenger, Moments vb.) indirme zorunluluğu getirmiş olsa da Facebook dışına yönlendirilen linkler halen cihazda yüklü olan bir tarayıcı vasıtası ile görüntülenebiliyor.
Bu durum kullanıcının kısa süreli bile olsa Facebook uygulamasından ayrılması anlamına geliyor. Yani, tarayıcıdan açılan link kullanıcıyı meşgul ettiği sürece tekrar Facebook uygulamasına dönmeyecektir. Bu da kullanıcı Facebook uygulamasını kullanırken göreceği reklamların önünün kesilmesi anlamına geliyor. İşte tam da bu yüzden Facebook kendi tarayıcısını yapıyor.
Projenin hedefi; kullanıcının Facebook uygulamasından ayrılmadan ve başka herhangi bir tarayıcıya ihtiyaç duymaksızın rahatça ve hızlı bir şekilde gezebilmesi, gezdiğiniz süre boyunca elde edilen verilerin Facebook tarafından değerlendirilmesi ve bu doğrultuda size en uygun reklamların çıkarılacak olması da cabası.
Aralık ayından beri test edilen bu yeni tarayıcı ile ilgili elde edilen ilk izlenimler akıcı ve hızlı bir yapıya sahip olması yönünde. Ayrıca resimde görebileceğiniz üzere tarayıcının alt kısmında ileri ve geri tuşlarının yanı sıra konunun popülaritesini gösteren bir kısım da mevcut. Bunların yanında yerimi eklenebilen tarayıcının sekme desteği de mevcut. Kendi başına bir ekosistem olma yolunda ilerleyen Facebook uygulamasının, bu yeni tarayıcı sayesinde neredeyse başka hiçbir uygulamaya gereksinimi kalmıyor.
Ne zaman çıkacağı kesin olmasa da bu tarayıcının yakın zamanda gelmesine kesin gözüyle bakılıyor, hatta tarayıcının istenildiği zaman uygulama dışından da kullanılabilir olması söz konusu özellikler arasında.