İçindekiler
Ülkemizdeki düzenleyici kurum Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, BTK, infilâk eden Samsung Galaxy Note7 pilleriyle ilgili açıklamada bulundu.
Samsung Galaxy Note7 çıkışından bu yana hem iyi hem de kötü anlamda çok konuşulan bir telefon oldu. Barındırdığı yenilikçi özellikler kadar hızlı şarj destekleyen pilinin infilak etmesi de manşetlerde yer buldu.
[linker url=https://hwp.com.tr/samsung-galaxy-note7-kutu-acilisi-ve-teknik-ozellikleri-70334]
Her cihazda risk bulunmasa da Samsung’un birkaç milyon Note7’yi geri çağırması ciddi bir tehdit oluşturuyor. Ülkemizde piyasaya çıkan telefonların nihai onayı aldığı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu da bu konuyla ilgili bir açıklama yaparak kullanıcıların talep etmesi halinde ürünlerin yenisiyle değiştirileceğini veya para iadesi yapılacağını belirtti.
BTK Açıklaması Tam Metin
Yazılı ve görsel medyada yer alan Samsung marka Galaxy Note7 model mobil haberleşme cihazlarındaki pil kaynaklı soruna ilişkin, ilgili şirket küresel çapta satışı gerçekleşen Galaxy Note7 model cihazların bazı numunelerinde tüketici şikâyetleri oluştuğunu, ancak Ülkemizde herhangi bir şikâyet ya da mağduriyetin yaşanmadığını beyan etmiştir.
[linker url=https://hwp.com.tr/samsung-galaxy-note7-modelleri-geri-cagriliyor-70854]
Elektronik haberleşme sektöründe kullanılan cihazların piyasa gözetimi ve denetimine ilişkin ilgili mevzuat kapsamında, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından süreç yakından takip edilmektedir. Galaxy Note7’de kullanılan cihaz pilinden kaynaklı sorun ile ilgili ülkemizde şu ana kadar olumsuz bir vaka raporlanmamıştır. Konu ile ilgili inceleme devam etmektedir.
Kullanıcıların güvenliği ve herhangi bir mağduriyet yaşanmaması açısından ilgili firma, Samsung Galaxy Note7 cihazlarının Ülkemizdeki kullanıcılarına 03.09.2016 tarihi itibarıyla satın aldıkları noktalardan para iadesi veya ileri bir tarihte yenisi ile değişini seçeneklerini uygulayacaktır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Şimdi ne olacak?
BTK açıklamasından sonra görünüşe göre Note7 cihazınızı aldığınız yere götürerek işlemleri başlatabiliyorsunuz. Fakat sorun şu ki bu uygulamada sizi farklı yerlere yönlendirmek gibi bir yol izleyebilecekleri için evvelinden sormanız gerekiyor.
Güncelleme! Samsung’dan açıklama geldi
Samsung Electronics Türkiye, BTK tarafından yapılan açıklamaya istinaden bir duyuru yapıldı. Bu durumu doğrulayan ve iade prosedürünü de anlatan açıklamayı aşağıda okuyabilirsiniz.
Samsung her zaman en yüksek kalitede ürünler tasarlamayı ve kullanıcılarına sunmayı hedeflemektedir. Yüksek kalitedeki hizmet anlayışımızı sürdürebilmek için, değerli kullanıcılarımızdan gelen her türlü arıza bildirimini çok ciddiye alıyoruz. Galaxy Note7’ye ilişkin bildirilen vakaları takiben, kapsamlı bir inceleme yürüttük ve bu sınırlı sayıdaki vakaların pilden kaynaklanan bir sorun nedeniyle oluştuğunu tespit ettik.
1 Eylül 2016 itibariyle dünya çapında milyonlarca adet satılmış olan Galaxy Note7’ler içerisinde sadece 35 adet vaka bildirilmiştir. Piyasada bu durumdan etkilenmiş olabilecek bataryaları tespit etmek adına tedarikçilerimizle beraber titiz bir inceleme gerçekleştiriyoruz. Belirtmek isteriz ki, ürünlerimiz yürürlükteki tüm mevzuata uygun olarak ithal edilerek satışa sunulmuştur ve BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) ile yürütülen ortak çalışma sonucuna göre ülkemizde şu ana kadar bilgimiz dahilinde hiçbir vaka olmamıştır.
Samsung için mutlak öncelik kullanıcılarımızın güvenliğidir. Bu nedenle Samsung Electronics Türkiye olarak ülkemizde Galaxy Note7 satışlarını geçici olarak durdurma kararı aldık. Halihazırdaki Galaxy Note7 kullanıcılarımız mevcut cihazlarını en kısa zamanda yenileriyle değiştirebilecekler veya satın almış oldukları noktaya ürünü iade ederek ödemiş oldukları ücretin tamamını geri alabilecekler.
Kullanıcılarımız için bu durumu en hızlı şekilde çözmek ve en yüksek kalitede ürünleri sunmaya devam etmek amacıyla çalışıyoruz.
Özetle…
Görünüşe göre Samsung durumun ciddiyetinin farkında ve kullanıcıları güvende hissetirmek için elinden geleni yapıyor. Şimdi bekleyip göreceğimiz şey kullanıcıların ne kadar ürün iade edeceği veya gelecekte bir sorun yaşanıp yaşanmayacağı. Umarız kimsenin canına veya malına bir zarar gelmez.