Sosyal medya veya mesajlaşma uygulamalarında konu müşteriyi elde tutmak olunca hiç beklemediğiniz bir isim BlackBerry Messenger listenin üst kısmında yer alıyor.
Mobil İstihbarat firması Quettra’nın yaptığı bir araştırmaya göre bir kullanıcının uygulamayı yükledikten 90 gün sora bile hala ilk günkü sıklıkta kullandığı uygulamalarda BlackBerry Messenger ikinci sırada. Birinci sırada elbette Facebook mevcut. Firmanın müşteriyi elinde tutma oranı %98 iken BlackBerry Messenger %82 ile ikinci sırada yer alıyor ve en iyi mesajlaşma uygulamalarından birisi olarak görülen WhatsApp’ı geride bırakıyor. %77 ile üçüncü sırada gelen WhatsApp ise her ne kadar çok iyi bir durumda olmasa da diğer tüm servislerin çok ilerisinde yer alıyor.
Nitekim araştırmaya göre 19.4 milyon Twitter kullanıcısından sadece %31’i 90 gün sonunda sosyla ağı kullanmaya devam ederken Tumblr’da bu oran %14. Instagram ve WeChat ise %50’nin altında oranla hayal kırıklığı yine. O kadar ki bu ikilinin ilk gün kullanımı sonrasında müşteriyi elinde tutma oranı sırasıyla %68 ve %72.