İçindekiler
Giyilebilir teknolojiler istediği etkiyi yaratmadı ve bu durum devam ederken Apple Watch’un Fitbit gibi basit ürünler karşısında kaybı devam ediyor.
Apple Watch daha ucuz fitness ve aktivite takibi yapan cihazlara karşı bir türlü tutunamıyor. Watch bu senenin üçüncü çeyreğinde 1.1 milyon adet sattı. Geçen sene aynı dönemde ise 3.9 milyon adet satılmıştı. Bu da yaklaşık olarak %71’lik bir düşüş anlamına geliyor.
Giyilebilir teknoloji konusunda ki diğer 4 büyük firma Fitbit, Xiaomi, Garmin ve Samsung ise yıllık kazançlarını arttırdılar. Cupertino şirketinin dışında kalan diğer dört büyük markanın en büyük ortak noktası Watch’a kıyasla fitness özellikleri, bildirimleri ve uygulamaları olan ucuz ve basit bir problemi yine basit bir şekilde çözen, ucuz adım sayar olmaları.
Akıllı saatlerin liderliği alması bekleniyordu ancak bir süredir basit fitness cihazları giyilebilir teknoloji tahtına oturmuş durumda. Burada en büyük etmen ise basitlik. Satışlardan da anlaşılacağı üzere basit olan 4 marka gelirlerini arttırırken diğeri değer kaybediyor. Watch için beklenti ise yılın dördüncü çeyreğinde yer alan yılbaşı dönemine çevrilmiş durumda. Tim Cook zamanında iPodların yakaladığı mevsimsel başarıyı Watch’un da yakalayabileceğini düşünüyor.