Android kullanıcıları ile iOS kullanıcıları arasındaki rekabet uzun yıllardır süre gelen bir konu. Kişiden kişiye, ihtiyaçtan ihtiyaca değişen bu seçenekte elbette doğru ya da yanlış diye bir ayrım olamaz. Her iki işletim sisteminin de kendisine has güzel ve kötü yanları varken Android’in tek artısının ürün çeşidi olmasını sayabiliriz. Nitekim bu bile yoruma açık bir durum.
Fakat sonuç her ne olursa olsun bu rekabet konusunda yapılan araştırmalar dur durak bilmiyor. Özellikle her ikili rekabette olan “sadakat” kısmı burada da önemli bir hal alıyor. Akıllı telefon hayatına Android ile başlayıp iOS’a geçenler mi çok, yoksa tersi bir durum mu?
İçindekiler
Android kullanıcıları 2014’ten beri daha sadık
Yapılan yeni bir araştırmaya göre Android kullanıcıları iOS kullanıcılarına göre daha sadıkmış. Yani her 100 Android kullanıcısından 91 tanesi, iOS işletim sistemine geçiş yapmamış. Buna karşılık Apple tarafındaki güven oranı ise %86. Araştırma 2017 yılında ABD’de telefon değiştiren kullanıcılar arasında yapılmış. Dolayısı ile bu rakamı ve görüşü genele yaymak dorğu olmaz ancak rekabeti belirleyen en güçlü pazarlardan olan ABD bir baz olma özelliğini de taşıyor.
Araştırmayı yapan Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) analizcilerinin çıkarttığı bu sonuç; Amerika Birleşik Devlet’lerindeki Apple marka sadakatinin yavaş yavaş gücünü yitirdiğini mi gösteriyor?
Gidişatın uzun bir süredir de bu yönde olduğunu çıkan grafikten görebiliyoruz. Mavi çubuk olan iOS kullanıcı sadakatine baktığımızda 2014 yılının haziran ayından itibaren kırmızı çubuk olan Android kullanıcı sadakatinin altına indiğini görüyoruz. İlerleyen dönemlerde her iki kullanıcı sadakat oranında konjonktürel bir yükseliş görülse de, 2015 Mart – 2016 Haziran arasında açılan fark eylül ayına kadar düşerken sonrasında 2017 aralık ayına kadar Android lehinde artış gösteriyor.
Rakamlar net bir karar vermek için yetersiz, çünkü…
CIRP kurucularından Mark Levin’e göre artık pazara hakim bu iki işletim sistemi için kullanıcılar birisini seçip onun üzerinden uygulamalara ve depolama seçeneklerine yatırım yapıyorlar. Dolayısı ile de başladıkları işletim sistemlerini çok uzun süre kullanıp artık alışkanlıkları haline getiriyorlar. Özellikle teknolojinin iyice ilerlediği ve aradaki teknik altyapı farklarının neredeyse ortadan kalktığı bu dönemde sadece kozmetik ve belli başlı özellikler belirleyici oluyor. Bu durum için ise Levin’e göre çözüm ortada:
“Şimdi Apple ve Google’ın yapması gereken, bu sadık kullanıcı tabanına ürün ve hizmetlerini sürekli satmanın yolunu bulmak.”
Öte yandan araştırmanın bir dip notu olarak şunu da belirtelim ki; Android’den iOS’a geçen kullanıcı sayısı gerçekte iOS’tan Android’e geçenden daha fazla. Fakat demin bahsettiğimiz ürün çeşitliliğinden dolayı çok daha fazla Android kullanıcısı bulunduğundan oran genele vurulduğunda Android kullanıcısı %91 ile daha sadık çıkıyor.