Çinli Alibaba daha önce Amerika’da yaptığı halka arz ile 25 milyar dolar gibi bir gelir elde etmişti. Bir çok büyük şirket Çinli perakende devinin Amerika pazarına bu şekilde girmesini bir komplo olarak gördü. Kendi sahasında Amazon.com ile kafa kafaya rekabet etmek yerine, rakiplerine Çin’de mal satmak adına yol gösterici olarak, Amazon.com‘u devreden çıkartmayı hedefliyor. Reuters‘un haberine göre perakendecilerin ve markaların bir kısmının Alibaba ile çalışmaya başlamış olduğu şeklinde. Çin pazarına satılan ABD mallarının miktarı, yıllık 15 milyar dolar tutarında iken, satışların Reuters‘e göre 2020 yılına kadar 200 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor. Çin pazarında hatrı sayılır işlem hacmine sahip olan firma sayesinde o pazara daha rahat girmek isteyen bir çok firma da sırada beklemekte. Alibaba‘nın düşmanımın düşmanı dostumdur taktiği ile ilerleyerek Amazon.com‘a darbe vurması an meselesi.