İçindekiler
İnternet dünyasının en yaygın kullanılan eklentilerinden Adblock uzantısı satıldı. Ancak servisin kime, neden satıldığı açıklanmıyor.
Chrome ve Safari tarayıcılarında bir uzantı olarak yer alan ve reklamları engelleyen yapısıyla 40 milyondan fazla kullanıcısı bulunan Adblock uzantısı sessiz sedasız satıldı.
Dün itibarıyla AdBlock kullanıcılarına bir mesaj gönderildi. Mesajda “kabul edilebilir reklam programına” geçildiği ve böylece bazı reklamların görüntülenebileceğini ancak istenirse bu özelliğin de kapatılabileceği belirtiliyor.
İşin ilginç tarafı ise AdBlock’un kime veya neden satıldığının açıklanmaması. Bu durum da doğal olarak uzantının aynı güvenilirlikle işini yapmaya devam edeceği konusunda bazı şüpheler uyandırıyor. Şirketten yapılan tek açıklama uzantının yaratıcısı olan Michael Gundlach’ın artık şirketle bir ilgisinin olmayışı.