Araba meraklıları için muhtemelen en heyecanlı yıllardan biri yaşanıyor. 2013’te hem Ferrari, hem Lamborghini, hem de McLaren üst uç seviye araçlarını tanıttı. Bu seneki Cenevre Otomobil Fuarı’na gidebilenler, hem Lamborghini’nin hem de Ferrari’nin en yeni ve en lüks araçlarını görme fırsatı buldu. Şimdi bu yılın süper arabaların şöyle bir gözden geçirelim.
Lamborghini Veneno
Lamborghini’nin Murcielago’dan beri artarak devam eden “keskin hatlar” konsepti, her yeni modelde daha da sertleşerek yoluna devam ediyor. Murcielago’daki keskin hatlar, bazı kısımlarında yerini eğime bırakıyor olsa da, Reventon ve Aventador ile beraber yeni Lamborghini’ler neredeyse tamamen keskin hatlar ile dolu hale geldi. Firmanın piyasaya süreceği yeni aracı Veneno ise keskin hatların bilinçli olarak abartıldığı bir model.
Lamborghini Veneno, Aventador ile aynı motoru paylaşıyor. 6.5 litre V12 motor, 739 beygir güce sahip. Lamborghini’nin 50. yılı için üretilen bu araç, 2.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor. 1450 kg ağırlığındaki otomobilin maksiumum hızı ise, tıpkı P1 gibi 350 km/s.
Adını tüm diğer Lamborghini’ler gibi bir boğadan alan Veneno, yalnızca 4 adet üretildi ve doğal olarak biri Lamborghini Müzesi için ayrıldı. Diğer üçü ise duyuruyla beraber satıldı. Bu kadar nadir bulunan bir aracın fiyatı da tahmin edeceğiniz üzere biraz uçuk; sadece 4.6 milyon dolar…
Bizce: Lamborghini Veneno’yu büyük ihtimalle TopGear videolarında bile göremeyeceğiz. Aventador’a “Batmobil” benzetmesi yapmıştık ama Veneno abartılı tasarımıyla “Batmobil”e daha fazla benziyor. Fskst maalesef Aventador kadar güzel bir tasarıma sahip değil.
LaFerrari
Ferrari, Enzo modelinden sonra daha “sakin” tasarımlı araçlar hazırlıyordu ama LaFerrari ile tekrar agresif görünümlü bir araç üretti. Rakipleri P1 ve Veneno’dan daha tadında bir tasarıma sahip olan ve F150 adıyla da anılan LaFerrari, firmanın klasik “cam içerisinden görünen motor” konseptini de sürdürüyor.
LaFerrari’de toplam 963 beygir güç üreten bir motor bulunduruyor. Standart motor 800 beygirken, kalan 163 beygirlik gücü ise elektrikli motor sağlıyor. 100 km/s hıza 3 saniyeden daha kısa sürede ulaşabilen LaFerrari’mim maksimum hızı 350 km/s’den biraz daha yüksek. Ağırlık konusunda rakiplerinden daha başarılı olan LaFerrari, yalnız 1300 kg. Sadece
499 tane üretilen LaFerrari’nin fiyatı 1.5 milyon dolar.
Bizce: LaFerrari, muhtemelen bu üç araç içerisinde en başarılısı. Hem ağırlık konusunda, hem de tasarım konusunda son derece başarılı sonuçlar elde eden Ferrari, son hamlesiyle (benim gibi) Lamborghini taraftarlarının bile aklını çelmeyi başarabilir.
McLaren P1
McLaren’ın 1993’te piyasaya çıkardığı F1 modelini, pek çoğumuz Need for Speed sayesinde tanıdık. Dönemin ötesinde bir tasarıma ve performansa sahip olan araç, pek çok rekoru elinde bulunduruyordu. Yıllar sonra firmanın piyasaya sürdüğü MP4-C12 modeli, süper araba üreticilerine göre “orta seviye” bir araçtı. 2012’de duyurulan P1 ise, McLaren F1’in halefi olarak karşımıza çıktı. Cenevre Otomobil Fuarı ile beraber, P1’in de tüm özellikleri tanıtıldı ve satışa sunuldu.
P1 modeli, tıpkı 1993’teki F1 gibi zamanın ötesinde bir tasarıma sahip. Aracın eğimli yapısı bir yana, farları bile gelecekten fırlamış gibi. McLaren P1, 3 saniyenin altında 100 km hıza ulaşabiliyor. 3.8 litre çift turbo motoru ise 727 beygir gücünde. MP4-C12 modelinde kullanılan motorun elden geçirilmiş hali olan bu motor, KERS elektrik motoruyla destekleniyor. KERS desteği sayesinde toplan gücü, 903 beygire ulaşıyor. 1.4 milyon dolara satılacak olan P1’den 375 tane üretilecek. 1395 kg ağırlığa sahip olan P1, maksimum 350 km/s hıza ulaşabiliyor.
Bizce: McLaren P1’de kullanılan teknoloji, F1’de kullanılan kadar zamanının ilerisinde değil. 21 yıllık McLaren F1’in P1’den daha güzel göründüğünü söylemek gerek. Bakalım McLaren P1 deneme sürüşlerinde nasıl bir performans gösterecek…